S bodovým hodnotením 37 z 37 (1) v testoch EuroNCAP, sa nový Renault Mégane stal
najbezpečnejším automobilom v ktorejkoľvek kategórii (2). Je to 11-ty model Renaultu,
ktorý dosiahol najvyššie hodnotenie 5-tich hviezdičiek.
Nový Mégane má bezpečnosť vo svojich génoch. Bezpečnosť je základnou časťou automobilu. Ktorý bol vyvinutý tak, aby stanovil nové štandardy v aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. V novom Mégane nájdete dlhý zoznam prvkov zdedených v Renaulte, ako napríklad:
- dvojité senzory bočného nárazu, inovácia, ktorá debutovala s Lagunou III,
- 6 airbagov, vrátane dvoch adaptívnych dvojkomorových airbagov chrániace
hrudník/panvu,
- systém ochrany Renault 3. generácie, ktorý v sebe kombinuje dvojité napínače,
obmedzovače sily napínania a predné adaptívne dvojkomorové airbagy,
- nová generácia hlavových opierok.
Nový Mégane je pre kritické situácie vybavený ABS, EBD a podporou brzdenia v kritickej
situácii. Tieto zariadenia sú v závislosti od verzie doplnené ESC (Electronic Stability
Control) s funkciou kontroly nedotáčavosti (CSV). Renault prispôsobuje bezpečnosť
svojich automobilov každodenným situáciám, ktoré sa stávajú na cestách. Rovnako sa
zameral aj na bezpečnosť nového Renaultu Mégane, pri použití technológií, ktoré čo
najefektívnejšie “predchádzajú, opravujú a ochraňujú”, ako aj na výchovu účastníkov
cestnej premávky.
So skóre 37 z 37 (1) možných bodov v testoch EuroNCAP, sa nový Renault Mégane stáva
najbezpečnejším automobilom v akejkoľvek triede, ktoré bolo testované nezávislou organizáciou zameranou na bezpečnosť na cestách (2). Jediným výrobcom automobilov, ktorý získal najvyššie hodnotenie bezpečnosti v testoch EuroNCAP je Renault, ktorý získal toto hodnotenie celkovo 11-krát. Bezpečnosť je prioritou Renaultu.
Tak ako jeho predchodca, Nový Mégane sa svojou koncepciou radí do « best in class » vo
svojom segmente. Renault prirodzene využil výskum uskutočnený v LAB1 a bohaté technické
vedomosti, aby vyvinul celú paletu bezpečnostnej výbavy navrhnutej z hľadiska reálnych situácií pri jazde. Nový Mégane využíva rozsiahle znalosti Renaultu v oblasti bezpečnosti, ktoré boli vyvíjané s cieľom stať sa príkladom v tejto oblasti.
Z hľadiska aktívnej bezpečnosti a ako aj celý modelový rad Renault, Nový Mégane má rôzne
zariadenia, ktoré pomáhajú vodičovi predchádzať riziku na ceste. Táto výbava zahŕňa kontrolky nezapnutých bezpečnostných pásov na 5 miestach, systém kontroly tlaku vzduchu v
pneumatikách, bixénónové svetlomety s natáčateľnými stretávacími svetlami pri prejazde
zákrutou, tempomat-obmedzovač rýchlosti, automatické zapínanie svetlometov a automatické
spustenie stieračov. Nový Mégane je pre kritické situácie vybavený ABS, EBD a podporou brzdenia v kritickej situácii. Tieto zariadenia sú v závislosti od verzie doplnené ESC (Electronic Stability Control) s funkciou kontroly nedotáčavosti (CSV).
Z hľadiska pasívnej bezpečnosti pasívnej má Nový Mégane navrhnutú karosériu s
programovanou deformáciou, ktorá pohlcuje energiu pri náraze, aby čo najlepšie ochránila
kabínu a život cestujúcich. Použité materiály, vrátane ocele s vysokou, veľmi vysokou, ba
dokonca veľmi, veľmi vysokou medzou elasticity zaručujú maximálne pohltenie a rozloženie
kinetickej energie. Kontrolovaná deformácia zaručuje, že cestujúci podstupujú zmenšovanie síl a tieto sú spriahnuté so systémom ochrany Renault 3. generácie (SRP3), ktorý zaručuje ochranu na veľmi vysokej úrovni.
SRP3, jedinečný systém na trhu, berie do úvahy silu nárazu a morfológiu cestujúcich. Pozostáva z dvojitého napínača (zabraňuje pohybu tela smerom dopredu zatiahnutím pásu v úrovni hrudníka a panvy), obmedzovača sily napínania (znižuje tlak vyvolaný bezpečnostným pásom na hrudník) a adaptívnych dvojkomorových airbagov (ktoré sa spúšťajú presne vtedy, ak je to potrebné a znižujú účinok nárazu). Systém zaručuje najlepšiu možnú ochranu proti podkĺznutiu, čo predstavuje ochranu proti vykĺznutiu panvy popod spodnú časť bezpečnostného pásu, aby sa predišlo množstvu úrazov v brušnej oblasti v prípade nárazu. Zámka bezpečnostného pásu je umiestnená vyššie, čím je zjednodušené zapínanie a prístup.
Bočný náraz je častou príčinou smrteľných úrazov (veľmi slabá ochranná zóna), ale špeciálne
cieľavedomý vývoj v tejto oblasti priniesol významný pokrok. Nový Mégane zdedil dvojitý snímač bočného nárazu a dvojkomorový airbag na ochranu hrudníka a panvy použitý v Lagune III. Tento airbag podľa potreby prispôsobuje tlak na hrudník a panvu, pričom na oblasť panvy, ktorá je viac exponovaná ako hrudník, pôsobí trojnásobne vyšší tlak.
Opierky hlavy novej generácie, ktorej vodiace tyče sa posúvajú v opierke a nie v hornej časti
sedadla, zaručujú zvýšenú ochranu šije pri náraze zozadu. Odkedy sa v operadle nenachádzajú pevné prvky, cestujúci sa môže pohodlne oprieť o operadlo, až kým sa hlavou nedotkne opierky hlavy, čoho výsledkom sú menšie pohyby hlavy a hrudníka.
Renault v novom Mégane hatchback v prednej časti automobilu začlenil nové technologicé
riešenia, ktoré zlepšujú ochranu chodcov v prípade nárazu. Boli realizované modifikácie v tuhosti a hrúbke nárazníka s cieľom ochrániť dolné končatiny pomocou absorbcie energie na úrovni holennej kosti a vo výške kolien. Veľká pozornosť bola venovaná kapacite absorbcie energie kapotáže.
Bezpečnosť detí je sám o sebe bodom významným. Renault sa venuje špeciálnym výskumom v
oblasti bezpečnosti detí. Ziskom 4 hviezdičiek z 5-tich možných nový Renault Mégane ponúka
jednu z najvyšších možných úrovní ochrany. Isofix úchytky sa nachádzajú na zadných
sedadlách vľavo i vpravo a uľahčujú bezpečné uchytenie detských sedačiek.
Nový Mégane má vo svojej výbave aj technológie, ktoré pomáhajú vodičovi predvídať riziká na
ceste:
o Monitorovací system tlaku v pneumatikách,
o Neobvyklý tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ktorý má funkčný a intuitívny, ľahko
zrozumiteľný interface, ktorý je ľahšie čitateľný a bezpečnejší,
o Automaticky aktivované svetlomety, automaticky aktivované stierače,
o Natáčacie bi-Xenónové svetlomety pomáhajú lepšie rozoznať zmeny na ceste a zlepšujú uhol
videnia vodiča.
Renault a bezpečnosť: ucelený prístup
Prístup Renaultu k bezpečnosti je založený na skúmaní nehôd a bezpečnosti v reálnom svete s
cieľom vyrábať vozidlá, ktoré sú adaprované na každodenné situácie na cestách. Renault preto
uprednostňuje použitie technológií, ktoré predchádzajú všetkým rizikám nehody, korigujú
abnormálne jazdné situácie a chránia posádku automobilov v prípade kolízie. Už historicky je
Renault spoločnosťou, ktorá stanovuje štandardy v bezpečnosti na cestách, o čom
nasvedčuje aj celkovo 11 modelov Renault, ktoré získali najvyššie hodnotenie bezpečnosti (5 hviezdičiek) v bariérových testoch nezávislej agentúry EuroNCAP:
o Nový Mégane 5 ***** (2008)
o Koleos 5 ***** (2008)
o Nová Laguna 5 ***** (2007)
o Clio III 5 ***** (2005)
o Mégane II Coupé Cabriolet 5 ***** (2004), prvý automobil s najvyšším hodnotením vo svojej kategórii
o Modus 5 ***** (2004), prvý automobil s najvyšším hodnotením vo svojej kategórii
o Scénic II 5 ***** (2003), prvý automobil s najvyšším hodnotením v kategórii MPV kompaktov
o Espace IV 5 ***** (2003)
o Mégane II 5 ***** (2002), prvý automobil s najvyšším hodnotením v C segmente
o Vel Satis 5 ***** (2002 and 2005)
o Laguna II 5 ***** (2001 and 2003), prvý automobil vôbec, ktoý získal hodnotenie 5-tich hviezdičiek
EuroNCAP výsledky pre automobily značky Renault: jediný výrobca automobilov, ktorý
získal najvyššie hodnotenie bezpečnosti 11-krát.
Prístup Renaultu týkajúci sa bezpečnosti nekončí pri technológiách. Výchova účastníkov cestnej
premávky je tiež prioritou Renaultu. Renault, ako spoločensky zodpovedná korporácia,
usporiadala niekoľko kampaní zameraných na výchovu a zlepšenie povedomia o bezpečnosti na cestách na národnej i medzinárodnej úrovni. Ich cieľom je zlepšiť správanei účastnikov cestnej premávky pomocou programov ako je kampaň “Safety For All” (bezpečnosť pre všetkých - www.securite-pour-tous.com) a Global Road Safety Initiative (globálna iniciatíva bezpečnosti na cestách).
Pozn.:
*********************
(1) Skóre obdržané v kategórii “Ochrana dospelého pasažiera”
(2) Rovnako ako Nissan Qashqai
Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.