Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Väčší výkon a menšia spotreba paliva
24. február 2009 @ 08:38:40 CET, poslal o.mauer

VOLVO Volvo Cars modernizuje svoju ponuku motorov. Dva úplne nové päťvalcové turbodiesle s objemom 2,4 litra poskytujú zákazníkom atraktívnu kombináciu vyššieho výkonu s najlepšou spotrebou paliva a emisiami CO2 vo svojej triede. Motory budú k dispozícii v modeloch Volvo S80, Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70 už túto jar.

•Motor D5 twin-turbo s výkonom 151 kW (205 k) a krútiacim momentom 420 Nm
•Motor 2.4D s výkonom 129 kW (175 k) a krútiacim momentom 420 Nm

Motor D5 s vysokým výkonom bol predstavený už začiatkom tohto roka v limuzíne Volvo S80 -od jari 2009 bude k dispozícii aj v modeloch Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70. „Toto je ďalší krok v našom úsilí znížiť vplyv spaľovacích motorov na životné prostredie. Súčasne poskytujeme zákazníkom komfortné, tiché a sofistikované motory s vynikajúcimi výkonmi,“ povedal Derek Crabb, viceprezident Volvo Cars pre oblasť pohonného ústrojenstva.

Náročné požiadavky na vysoký výkon a priaznivú charakteristiku motora D5 sa podarilo splniť použitím dvoch turbodúchadiel rozličnej veľkosti, ktoré pracujú v postupnom zapojení. Vďaka tomu motor spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora v celom rozsahu otáčok a priebeh výkonu i krútiaceho momentu je plynulý. Technológia prepĺňania dvoma turbodúchadlami (twin-turbo) umožňuje motoru D5 pracovať s vyšším pomerom recirkulovaných výfukových plynov v širšom rozsahu otáčok. Tým sa výrazne znižujú emisie oxidov dusíka na úroveň s rezervou spĺňajúcu požiadavky budúcej emisnej normy Euro 5. Hodnotami emisií je nový motor najlepší vo svojej triede.

Systém priameho vstrekovania paliva najnovšej generácie využíva piezoelektrické vstrekovače. Tie zabezpečujú veľmi presné dávkovanie a dokonalé rozptýlenie paliva v spaľovacom priestore, čím sa zvyšuje účinnosť spaľovania a znižujú emisie. Súčasne táto technológia prispieva k tichému a pokojnému behu motora s príjemnou zvukovou kulisou, ktorá sa približuje zvuku šesťvalcového benzínového motora.

Použité technické riešenia prispievajú k vynikajúcim hodnotám spotreby paliva a emisií (kombinovaná spotreba/emisie podľa metodiky EÚ):
•6,2 litra/100 km (164 g/km) pri S80
•6,4 litra/100 km (169 g/km) pri V70
•7,0 litra/100 km (185 g/km) pri XC60 (predbežné údaje)
•7,0 litra/100 km (185 g/km) pri XC70 (predbežné údaje)

Dôraz na nízku spotrebu paliva
Motor 2.4D s jedným turbokompresorom bude k dispozícii pre modely Volvo S80 a Volvo V70, ako aj pre verzie Volvo XC60 a Volvo XC70 s pohonom predných kolies od jari 2009.

Tento motor bol optimalizovaný s dôrazom na nízku spotrebu paliva. Systém vstrekovania paliva používa iný typ piezoelektrických vstrekovačov ako motor D5, ktorý znižuje spotrebu vďaka extrémne rýchlym a presným sekvenciám vstrekovania. Vysoký vstrekovací tlak zabezpečuje zvlášť efektívne spaľovanie. Na zlepšenie jazdných vlastností bol turbokompresor s variabilnou geometriou a elektronickým ovládaním modifikovaný tak, aby vytváral vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Maximálna hodnota krútiaceho momentu sa zvýšila zo 400 na 420 Nm, takže je rovnaká ako pri výkonnejšom motore D5.

Modernizovaný motor 2.4D má pri jednotlivých modeloch Volvo nasledujúce hodnoty spotreby paliva a emisií (kombinovaná spotreba/emisie podľa metodiky EÚ):
•5,8 litra/100 km (154 g/km) pri S80 (predbežné údaje)
•5,9 litra/100 km (157 g/km) pri V70 (predbežné údaje)
•6,0 litra/100 km (159 g/km) pri XC60
•6,0 litra/100 km (159 g/km) pri XC70

Spoločné technológie
Oba nové naftové motory využívajú mnoho spoločných technických riešení. Motory majú nižší kompresný pomer, účinnejšie spaľovanie a najnovší systém elektronického managmentu. Experti Volvo Cars pre oblasť pohonného ústrojenstva znížili vnútorné trenie motora a straty vznikajúce pri prúdení plynov v nasávacom a výfukovom trakte motora.

Nové agregáty sú vybavené keramickými žeraviacimi sviečkami, ktoré sa zohrievajú extrémne rýchlo. Sviečky dosiahnu teplotu 1000 stupňov Celzia už za dve sekundy, čím výrazne uľahčujú štartovanie a prispievajú k zníženiu emisií. V niektorých prevádzkových podmienkach, ako napríklad pri pomalej jazde s nízkymi otáčkami po štarte studeného motora, sa keramické žeraviace sviečky využívajú na zvýšenie teploty vo valcoch, čím sa zvyšuje účinnosť spaľovania.

Zdroj: Zora Kalousková, PR Manager, TOP AUTO Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /VOLVO/