Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Range Rover, Range Rover Sport a Discovery 4
09. apríl 2009 @ 08:34:31 CEST, poslal o.mauer

LAND ROVER Značka Land Rover v rámci modelového roka 2010 zavádza dva nové motory, vyvinuté spoločne so sesterskou značkou Jaguar. Naftový motor LR-TDV6 3.0 a prepĺňaný benzínový motor LR-V8 5.0 Supercharged svojimi vlastnosťami posúvajú latku vo všetkých oblastiach, pričom výrazne prekonávajú svojich predchodcov nielen výkonom a krútiacim momentom, ale aj znížením emisií a spotreby paliva.

Nové štandardy výkonu a komfortu v modelovom roku 2010
• Výkonný, komfortný a ekonomický nový motor LR-TDV6 s objemom 3,0 litra pre modely Discovery 4 a Range Rover Sport
- Výkon 180 kW (245 k), krútiaci moment 600 Nm
- Výrazné zníženie spotreby paliva
- Spontánna reakcia motora – krútiaci moment 500 Nm z voľnobežných otáčok už za 500 ms
• Nový kompresorom prepĺňaný benzínový motor LR-V8 Supercharged s objemom 5,0 litra pre Range Rover and Range Rover Sport
- Výkon 375 kW (510 k), krútiaci moment 622 Nm
- Emisia CO2 a spotreba paliva nižšie o vyše 7 %
• Technológie e-Terrain znižujú spotrebu a redukujú emisie CO2
• Výrazné zmeny na karosérii
• Reštylizované interiéry s novým monitorom TFT
• Vylepšený systém Terrain ResponseTM pre bezkonkurenčné jazdné vlastnosti na akomkoľvek povrchu

Range Rover_MY2010Range Rover Sport_MY2010












Discovery 4_MY2010Pri uvedení noviniek modelového roka 2010, ktoré automobilka Land Rover načasovala na práve prebiehajúci autosalón v New Yorku, Phil Popham, generálny riaditeľ Land Rover, uviedol: “Nový Range Rover, Discovery 4 a Range Rover Sport modelového roku 2010 kombinujú najlepšie výkony a luxus vo svojej triede so zníženou emisiou CO2 vďaka svojim úplne novým motorom a prevodovému ústrojenstvu. Aj v interiéri sme pokročili ďalej zavedením niektorých inovatívnych nových technológii ako je napríklad monitor s funkciou dual view pre Range Rover. Všetky tieto tri modely sú naďalej svetovými lídrami v oblasti výkonu, účinnosti a komfortu.”

Nové motory nanovo definujú výkon a prevádzkovú ekonomiku
V oblasti výkonu a krútiaceho momentu nový motor TDV6 3.0 prekonáva doterajší naftový motor s objemom 2,7 litra o 29, respektíve 36 %. Maximálny krútiaci moment nového motora 600 Nm predstavuje najvyššiu hodnotu zo všetkých šesťvalcových naftových motorov pre osobné automobily na svete. Pritom má nový motor o 9 % nižšiu spotrebu paliva a produkuje o 9 % menej CO2 ako predchádzajúci motor TDV6 2.7

Nemenej pôsobivý je aj nový, kompresorom prepĺňaný benzínový motor LR-V8 5.0 Supercharged, vybavený inovatívnymi technickými prvkami, spájajúcimi vysoký výkon s extrémnou účinnosťou. Výkon a krútiaci moment oproti doterajším benzínovým motorom V8 s objemom 4,2 a 4,4 litra výrazne vzrástol. Napríklad nový motor V8 5.0 Supercharged v modelovom rade Range Rover dosahuje o 29 % vyšší výkon a o 12 % vyšší krútiaci moment ako doterajší motor s objemom 4,2 litra, súčasne vykazuje o 7,3 % nižšie emisie CO2 a spotrebu paliva.

Ďalšie motory v ponuke
Úplne nové motory rozšíria doterajšiu ponuku osvedčených pohonných agregátov. V modelovom rade Discovery zostáva popri novom motore TDV6 s objemom 3,0 litra aj doterajší motor TDV6 s objemom 2,7 litra. Model Range Rover Sport sa bude vyrábať s troma motormi - TDV6 s objemom 3,0 litra, TDV8 s objemom 3,6 litra a s prepĺňaným benzínovým motorom V8 5,0 litra Supercharged. Pre najväčší a najluxusnejší model Range Rover zostanú vyhradené výlučne dva osemvalcové motory - naftový TDV8 s objemom 3,6 litra a nový prepĺňaný benzínový V8 Supercharged s objemom 5,0 litra.

Vyšší komfort a lepšia prevádzková ekonómia
Všetky modely sú vybavené neobyčajne komfortnou 6-stupňovou automatickou prevodovkou ZF 6HP28, špeciálne vyladenou inžiniermi značky Land Rover. Jedna z najlepších prevodoviek na svete kombinuje vynikajúcu spontánnu reakciu s rýchlym a komfortným preraďovaním. Charakteristika priebehu krútiaceho momentu nových motorov, ktorý dosahuje svoje maximum už pri nízkych otáčkach, umožnila aktiváciu premosťovacích spojok hydrodynamického meniča krútiaceho momentu pri nižších otáčkach. Tým sa redukujú straty spôsobené meničom, čo tiež prispieva k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.

Technológie e-Terrain zlepšujú spotrebu paliva a znižujú emisie CO2
Oba nové motory, naftový aj benzínový, boli konštruované s cieľom dosiahnuť najlepšiu spotrebu paliva v triede a výrazne zvýšiť krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Systém paralelného postupného prepĺňania naftového motora LR-TDV6 3.0 dovoľuje využívať väčší primárny turbokompresor vo väčšom rozsahu prevádzkových podmienok. Menší sekundárny turbokompresor zostáva neaktívny, ak sa nevyžaduje vysoký výkon, čím sa znižujú straty v sústave prepĺňania a klesá aj spotreba paliva.

Systém priameho vstrekovania paliva common-rail tretej generácie s piezoelektrickými vstrekovačmi a regulovaný systém dodávky paliva významne prispievajú k zníženiu spotreby. Ďalšie úspory bez zmenšenia komfortu sa podarilo dosiahnuť znížením voľnobežných otáčok zo 750 otáčok za minútu pri motore TDV6 2.7 na 710 otáčok za minútu pri motore TDV6 3.0.

Podobne je aj každý detail nového prepĺňaného benzínového motora V8 5.0 Supercharged konštruovaný s cieľom dosiahnuť maximálnu účinnosť. Nový vysokotlakový systém priameho vstrekovania paliva optimalizuje spaľovanie zmesi a nový systém variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov pomáha dosiahnuť maximálny krútiaci moment pri nízkych otáčkach, pričom súčasne zvyšuje účinnosť motora aj v oblasti vysokých otáčok.

Prepĺňanie motora LR-V8 zabezpečuje nový dvojrotorový mechanický kompresor vortex šiestej generácie. Tvar špirálových rotorov zvyšuje termodynamickú účinnosť kompresora o 16 %. Inovatívny, obrátený spôsob prúdenia chladiacej kvapaliny v motore skracuje čas potrebný na dosiahnutie prevádzkovej teploty, rekonštruované pohyblivé časti motora znižujú trecie straty. Podobne ako pri novom naftovom motore TDV6 sú voľnobežné otáčky benzínového osemvalca znížené zo 700 na 600 za minútu.

Zlepšená dynamika – na ceste i v teréne
Range Rover_MY2010Range Rover Sport_MY2010












Discovery 4_MY2010Všetky tri modely majú pre modelový rok 2010 zdokonalený unikátny regulačný systém Terrain ResponseTM. Úpravou programu rock crawl („lezenie po skalách“) sa znížilo nakláňanie vozidla pri prekonávaní balvanov, čo zlepšuje prejazdnosť v kamenistom teréne. Nová funkcia „sand launch control“ úpravou režimu protiprešmykovej regulácie zabraňuje zahrabaniu kolies pri rozjazde v mäkkom piesku. Odborníkmi vysoko oceňovaný regulačný systém Hill Descent Control pre kontrolovaný zjazd zo svahu bol zdokonalený pridaním funkcie Gradient Release Control. Táto funkcia zabraňuje počiatočnému výraznému zrýchleniu vozidla, čím zvyšuje jemnosť regulácie pri zjazde z veľmi strmých svahov.

Nový systém Adaptive Dynamics pre modely Range Rover a Range Rover Sport je prvým sériovo vyrábaným systémom na svete, využívajúcim technológiu regulačných modelov na optimalizáciu adaptívnych tlmičov pruženia s technológiou DampTronic Valve Technology™. Tieto tlmiče obmedzujú pohyby karosérie, čím zvyšujú komfort a zlepšujú ovládateľnosť vozidla. Vylepšenie regulácie nedotáčavosti na všetkých modeloch pomáha automaticky spomaliť vozidlo ak príliš rýchlo vchádza do zákruty, čím sa zlepšuje ovládateľnosť. Systém pri natočených predných kolesách v extrémnom prípade zasiahne pribrzdením vozidla. Elektronický regulačný systém proti prevráteniu Roll Stability Control selektívnym pribrzdením jednotlivých kolies stabilizuje vozidlo v prípade hrozby bezprostredného nebezpečenstva prevrátenia pri jazde v zákrute. Oba modely Range Rover aj Range Rover Sport sú štandardne vybavené adaptívnym radarovým tempomatom Adaptive Cruise Control.

Range Rover a Discovery 4 profitujú aj z asistenčného systému Trailer Stability Assist, ktorý pri rozkmitaní pripojeného prívesu intervenuje cieleným pribrzdením súpravy a znížením krútiaceho momentu motora, čím sa príves opäť stabilizuje.

Dizajn a interiéry
Modely Land Rover modelového roka 2010 sa vyznačujú elegantnými, a pritom výraznými zmenami na karosérii. Jemnejšie tvarované predné časti karosérie nesú preštylizované nárazníky s decentnými spojlermi na zlepšenie aerodynamických vlastností vozidla. Zmenené sú aj masky chladiča, nové hlavné reflektory obsahujú denné svetlá zo svietiacich LED diód. Osvetlenie je doplnené automatikou High Beam Assist, ktorá samočinne zapína osvetlenie vozidla v prípadoch zníženia intenzity svetla v okolí a automaticky tlmí diaľkové svetlá po zistení protiidúceho vozidla. Pre model Discovery, ktorý dostal zväčšené brzdy, sú k dispozícii nové hliníkové kolesá s priemerom 19 palcov, na želanie sa montujú aj 20-palcové kolesá.

Range Rover_MY2010Range Rover Sport_MY2010












Discovery 4_MY2010Zmeny neobišli ani interiéry všetkých troch modelov. Discovery 4 a Range Rover Sport dostali nové predné sedadlá a zmenené čalúnenie interiéru. Pri Discovery má celý interiér mäkšie vyhotovenie a viac jemných detailov, Range Rover Sport dostal nové elegantnejšie drevené obklady a na veľkých plochách interiéru sa výraznejšie používa koža. Obidve vozidlá sú vybavené centrálnym monitorom TFT s uhlopriečkou 5 palcov (12,7 cm) v združenom prístroji na zobrazovanie dôležitých prevádzkových informácií. V ponuke vybavenia je terminál na pripojenie mobilných prehrávačov MP3 (vrátane prehrávača iPod) k audiosystému, na želanie sa montuje parkovací asistenčný systém s piatimi miniatúrnymi kamerami, zobrazujúcimi celé okolie vozidla.

Vonkajší dizajn modelu Range Rover prešiel decentnými modifikáciami. Predná časť karosérie je výraznejšie tvarovaná, hlavné reflektory majú zapustené optické systémy. Reflektory do hmly sú teraz umiestnené do spodnej časti predného nárazníka, zadné skupinové svetlá sú vytvorené zo svietiacich diód LED. Z diód sú vytvorené aj bočné smerové svetlá, k vonkajším zmenám patrí i zmenený dizajn troch lamiel vetrania motorového priestoru v predných blatníkoch.

V kabíne pribudli tlačidlá s matným chrómovaním, európska špecifikácia teraz obsahuje aj kožené čalúnenie stropu kabíny a dverových výplní. Interiér je v noci osvetlený modifikovanými stropnými svetlami. Najvýraznejšou zmenou je použitie novej technológie pre prístroje vozidla. Tradičný združený prístroj nahradil monitor TFT s uhlopriečkou 12 palcov, systém infotainmentu má osobitný dotykový monitor s funkciou duálneho zobrazovania dual-view. Takýto monitor, použitý v automobile prvýkrát, umožňuje súčasne zobrazovať dva obsahy, z ktorých jeden vidí iba vodič a druhý iba spolujazdec vpredu.

Zdroj: Zora Kalousková, PR Manager, TOP AUTO Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /LAND ROVER/