Medzinárodné filmové publikum má novú hviezdu: vozidlo Lancia Delta. Svojim nasadením
v originálnej reklamnej kampani odštartovala Delta revolúciu v oblasti product placementu
a publicity.
Dvestokoňová verzia 1.8 Di TurboJet získala „angažmá“ v thrilleri Anjeli a démoni, ktorý
produkuje Columbia Pictures a do distribúcie ho uvádza Sony Pictures. Scenár filmu vznikol
podľa rovnomenného bestselleru Dana Browna a nesie sa v rovnakom duchu ako „Da Vinciho
kód“. Réžie sa ujal Ron Howard a v hlavnej úlohe profesora Langdona žiari Tom Hanks.
Tento nesmierne dôležitý product placement pripravila agentúra Armosia z Ríma a Lancia ho
oslavuje originálnou kampaňou, ktorá je postavená na základnom reklamnom motíve: „1
anjel, 200 démonov“. Akcia, výkon a duch, to sú tri základné elementy inšpirujúce reklamu
s exkluzívnym využitím kľúčových scén z filmu, v ktorom Delta hrá.
Reklamná kampaň v novinách a časopisoch, ktorú rovnako ako televíznu reklamu pripravila
agentúra Armando Testa, kombinuje niektoré typické zábery z thrilleru s dvojitými obrazmi
novej Delty tak, aby charakterizovali jej dvojitú dušu: anjelskú, avšak s 200 démonmi pod
kapotou. 200 koní Delty 1.8 Di TurboJet (rovnako ako energickej 190 koňovej Delty 1.9
TwinTurbo) garantuje najlepší pomer medzi CO2/výkonom vo svojej kategórii: maximum
sily, minimum emisií.
Na internete sa počíta s bannerovou reklamou, doprevádzanou súťažou v spolupráci Lancie
a Sony Pictures, v ktorej bude hlavnou cenou vozidlo Lancia Delta.
Reklama „1 anjel, 200 démonov“ ďalej rozvíja a zdôrazňuje „filmovú“ tému typickú pre
reklamné kampane Lancie. Spoty vytvorené za účasti slávnych osobností ako je taliansky
návrhár Stefano Gabbana, speváčka Carla Bruni alebo herec Richard Gere, sú koncipované
ako krátke filmy, zatiaľčo reklama na film Anjeli a démoni využíva skutočnú sekvenciu
z filmu. Jednotlivé scény sú dohromady zostrihané tak, aby vytvorili efektívny celok.
Výsledkom je reklamný spot, ktorý propaguje ako vozidlo, tak aj thriller, presne v zmysle
záverečnej upútavky: „Vo vašich kinách a showroomoch Lancia už od mája 2009."
Kampaň bola v kinách spustená 17. apríla a bude pokračovať počas celého mesiaca máj. Už
od 1. mája čaká na návštevníkov vo foye veľkých kín špeciálna výstava venovaná Delte, ktorá
„účinkuje“ vo filme.
Od 15. mája do 24. mája bude priamo v kinách vystavované vozidlo Lancia Delta.
Internetová súťaž začala 19. apríla a 2. mája bola spustená kampaň v rádiách a v talianskej
televízii aj na satelitných kanáloch. Cieľom kampane je pozvať všetkých záujemcov o Lanciu
Delta na dni otvorených dverí, ktoré prebehnú 9. a 10. mája v talianskych showroomoch
Lancia. Rovnaká kampaň prebehne na všetkých hlavných európskych trhoch a bude
sprevádzať príchod filmu do kín, ktorý je plánovaný v čase okolo 15. mája.
Nakrúcanie filmu „Anjeli a démoni“, ktoré sa odohrávalo takmer pred rokom, kládlo na
Lanciu špeciálne nároky. Vozidlá Delta určené pre film museli byť vyrobené včas, museli
bezchybne fungovať a hlavne museli byť k dispozícii nielen dlho pred uvedením modelu na
trh, ale aj dávno predtým, ako bola vyrobená predpremiérová séria. Toto je v tak sériovom
priemysle, akým je práve automobilový, zásadné rozhodnutie.
Závod Cassino v Taliansku musel vyrobiť špeciálne vozidlá s množstvom číslovaných
súčiastok, ktoré boli v tej dobe stále ešte v štádiu prototypov, prechádzali laboratórnymi
testami a potom boli dolaďované v Lancia Style Centro, ktoré bolo zodpovedné za prípravu
áut pre filmovú produkciu.
Napríklad v sériových Deltách sú okná mierne zatmavené, pretože sa tým zvyšuje komfort
pasažierov vovnútri. To ale robilo problémy kameramanom, takže okná boli nakoniec
vymenené za transparentné, špeciálne vyrobené práve pre film.
Obyvatelia Ríma a turisti boli prvými, ktorí mohli vidieť Deltu v akcii. Napriek nepriepustnej
stene, ktorú okolo hviezd vytvorila ochranka, mohli ľudia Deltu obdivovať pri nakrúcaní
akčných scén plných pouličných naháňačiek okolo Piazza del Popolo, pri ktorých doslova
horeli gumy. Prvou VIP osobou, ktorá sadla za volant Delty a mohla ju otestovať, bol Tom
Hanks. Keď sa nakrúcanie v Taliansku skončilo, autá boli poslané na dokrútky do filmových
štúdií Sony Pictures v Los Angeles, a potom putovali loďou späť do Talianska.
Zdroj: FIAT SR, s.r.o.