Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Nový Grand Scénic získal v testoch Euro NCAP 5 hviezd
27. august 2009 @ 08:02:18 CEST, poslal j.cvopa

RENAULT Nový Renault Grand Scénic je v poradí dvanástym vozidlom značky Renault, ktoré získalo v crash testoch EuroNCAP maximálny počet 5 hviezdičiek, a to i napriek sprísneniu hodnotiacich kritérii (zadný a bočný náraz, ochrana detí, dospelých a chodcov a výbava) od začiatku roku 2009.

zväčšiť obrázok Nový Grand Scénic bol vyvinutý tak, aby mohol ísť príkladom v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti a využíva rovnaké prvky ako zbytok rodiny Mégane:
- dvojité senzory bočného nárazu, inovácia, prvýkrát použitá v Lagune III,
- 6 airbagov vrátane 2 adaptívnych dvojkomorových airbagov chrániacich hrudník/panvu,
- systém ochrany Renault 3. generácie, ktorý v sebe kombinuje dvojité napínače, obmedzovače sily napínania a predné adaptívne dvojkomorové airbagy,
- nová generácia hlavových opierok.

Už v základnej výbave zákazník nájde ABS spolu s asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém so systémom kontroly nedotáčavosti je dostupný vo vyšších výbavách.
Prístup spoločnosti Renault k bezpečnosti vychádza zo štúdií skutočných nehôd a preto kladie dôraz jednak na vývoj čo možno najúčinnejších technológií na predídenie nehodám, vysporiadanie sa s nimi a ochranu pasažierov, rovnako ako na zlepšenie uvedomelosti všetkých vodičov na cestách.

Renault považuje zvyšovanie aktívnej bezpečnosti vozidiel za svoju prioritu, čo dokazuje aj fakt, že ako jediný výrobca automobilov sa môže pýšiť 12 vozidlami, ktoré získali maximálny počet piatich hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Deformačná kostra nového Grand Scénicu absorbuje energiu s cieľom udržať celistvosť kabíny, ale tiež ochrániť cestujúcich. Použité materiály – vrátane vysoko a veľmi vysoko elastických oceľových častí – sú vyberané na základe svojej schopnosti absorbovať a rozptýliť kinetickú energiu. Kontrola deformácie v tomto prípade obmedzuje spomaľovacie sily, ktorým sú cestujúci vystavení a v spolupráci so systémom ochrany Renault treťej generácie zaručuje vysokú úroveň ochrany.

Nový Renault Grand Scénic využíva systém ochrany Renault tretej generácie, ktorý berie do úvahy jednak silu nárazu, ale takisto stavbu cestujúcich. Tento systém zahrňuje dvojité napínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách (tie zabraňujú posunutiu tela cestujúceho smerom dopredu držaním pásu pevne okolo hrudníka), obmedzovače sily napínania na všetkých sedadlách (redukujú tlak, ktorý pás vyvíja na hrudník) a dvojkomorové adaptívne airbagy (ktoré sa nafukujú len do nevyhnutnej veľkosti, aby absorbovali energiu nárazu). Špeciálna forma vystužených sedadiel v kombinácii so systémom ochrany Renault 3. generácie zabezpečuje najlepšiu možnú ochranu proti podkĺznutiu, kedy má oblasť panvy tendenciu podkĺznuť pod spodnú časť bezpečnostného pásu. Podkĺznutie býva niekedy príčinou veľmi vážnych poranení v oblasti brucha.

Bočný náraz je hlavnou príčinou smrteľných zranení v mestskom prostredí (1/3 všetkých nehôd), a preto bola venovaná zvláštna pozornosť optimálnej ochrane pri takomto type kolízie. Bezpečnostná výbava obsahuje prvky ako dvojité senzory bočného nárazu prvýkrát využité v Lagune III, ktoré skrátia čas potrebný na spustenie airbagov o polovicu. Tento systém je skombinovaný s novou generáciou väčších, inovatívnych záclonových airbagov, ktoré zvýšili ochranu hlavy o 30 percent. Ďalšou výhodou tejto výbavy je, že dvojkomorové airbagy chrániace hrudník/panvu vyvíjajú trikrát väčší tlak na ohrozenejšiu a odolnejšiu oblasť rebier ako na oblasť hrudníka.

Nová generácia hlavových opierok využívaná v celej modelovej rade Mégane obsahuje fixačné tyčky, ktoré boli presunuté z vrchnej časti sedadiel, aby poskytli väčšiu ochranu krčnej chrbtici v prípade nárazu zozadu. Už ďalej netvoria pevnú súčasť sedadiel. Zaoblený tvar sedadiel bez výstuže umožňuje chrbtom cestujúcich ponoriť sa do sedadiel až 60 mm, čo vedie k menšiemu pohybu hlavy a hrudníka.

Vynovená predná časť nového Grand Scénicu tiež profituje z nových technických riešení zameraných na zvýšenie ochrany chodcov v prípade kolízie. Tvrdosť a hrúbka nárazníka boli pozmenené s cieľom ochrániť dolné končatiny pohltením energie z oblasti holene a kolien. Kapota motora a jej bezprostredné okolie (boky, mechanizmus otvárania, dizajn vnútornej strany) boli takisto pozmenené.

Bezpečnosť detí je aspekt automobilovej bezpečnosti sám o sebe. Špeciálny prieskum, ktorý vykonal Renault v tejto oblasti spĺňa rovnaké štandardy ako jeho investície do vývoja ochrany dospelých. Úroveň ochrany detí patrí v novom Grand Scénicu medzi najlepšie. Systém Isofix je dostupný na všetkých sedadlách v druhom rade a umožňuje aby boli detské sedačky a vankúše pod detské sedačky upevnené rýchlo a bezpečne.

Nový Grand Scénic ponúka prvky výbavy zamerané v prvom rade na pomoc vodičovi predchádzať riskantným situáciam:
- systém monitorovania tlaku v pneumatikách,
- inovatívny tempomat s obmedzovačom rýchlosti, vrátane nového praktického a intuitívneho ovládania, ktoré je bezpečnejšie, ale tiež jednoduchšie,
- automatická aktivácia svetiel,
- automatická aktivácia stieračov čelného skla,
- natáčacie bi-xenónové svetlomety, ktoré sa natáčajú v závislosti od uhla natočenia volantu. Prispievajú ku komfortu cestovania v noci zlepšením prehľadnosti cesty a jej okrajov.

Nový Grand Scénic je v oblasti aktívnej bezpečnosti vybavený systémom ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, ako aj asistenčným systémom bŕzd už v základnej výbave. V závislosti od verzie je nový Grand Scénic vybavený tiež ESP (elektronickým stabilizačným systémom) a kontrolou nedotáčavosti CSV, aby mohli pômocť v ťažkých podmienkach alebo nebezpečných situáciach.

Nový Grand Scénic využíva rovnakú výbavu ako zbytok rodiny Mégane, a obzvlášť ako jeho menší súrodenec nový Scénic, ktorý poskytuje rovnaký bezpečnostný štandard pre všetkých cestujúcich.

Renault a bezpečnosť: globálny prístup založený na 4 zásadách
Prístup spoločnosti Renault je založený na výskume nehôd, ktorých analýza napomáha pri vývoji bezpečnostných prvkov, ktoré zodpovedajú skutočným dopravným situáciam. Dôraz je tiež kladený na vývoj najefektívnejších technológií zameraných na zmenšenie rizika nehody, prijatie ochranných opatrení počas nepredvídaných situácii a ochranu pasažierov v prípade nehody. V priebehu rokov sa stal Renault pojmom v oblasti automobilovej bezpečnosti, ako je to ilustrované na výsledkoch hodnotení EuroNCAP:

Nový Grand Scénic 5 hviezdičiek (2009)
Nový Mégane 5 hviezdičiek (2008), vôbec najlepšie dosiahnuté skóre v oblasti ochrany dospelých (37/37)
Koleos 5 hviezdičiek (2008)
Nová Laguna 5 hviezdičiek (2007)
Clio III 5 hviezdičiek (2005)
Mégane II Coupé Cabriolet 5 hviezdičiek (2004), prvé vozidlo v triede, ktoré dosiahlo plný počet hviezdičiek
Modus 5 hviezdičiek (2004), prvé vozidlo v triede, ktoré dosiahlo plný počet hviezdičiek
Scénic II 5 hviezdičiek (2003), prvý kompakt MPV, ktorý dosiahol plný počet hviezdičiek
Mégane II 5 hviezdičiek (2002), prvé vozidlo segmentu C, ktoré dosiahlo plný počet hviezdičiek
Vel Satis 5 hviezdičiek (2002 a 2005)
Laguna II 5 hviezdičiek (2001 a 2003), prvé vozidlo v histórii, ktoré dosiahlo takúto úroveň bezpečnosti


Prístup Renaultu však zahŕňa viac ako len technické hľadisko. Zlepšovanie povedomia všetkých účastníkov cestnej premávky v oblasti bezpečnosti je ďalšou z priorít skupiny Renault. Ako spoločensky-priateľská spoločnosť sa Renault aktívne angažuje v mnohých vzdelávacích a náučných programoch na národnej, ale aj medzinárodnej úrovni. Tieto kampane sú zamerané na zlepšovanie správania všetkých účastníkov cestnej premávky a zahŕňajú tiež program Bezpečnosť pre všetkých (www.safety-for-all.com), rovnako ako iniciatívu Globálna bezpečnosť na cestách.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/