Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Volkswagen Golf je najbezpečnejšie auto roka 2009
04. február 2010 @ 13:50:13 CET, poslal v.ptáček

VW Inštitút EuroNCAP v Bruseli po prvýkrát porovnával výsledky všetkých crash testov z roku 2009 a za najbezpečnejšie auto roka vyhlásil Volkswagen Golf, ktorý sa presadil celkovým počtom 103 bodov.

Golf dostal už v roku 2008 od EuroNCAP päťhviezdičkové hodnotenie. Podľa metódy z roku 1997 boli hodnotené iba čelné a bočné nárazy ako aj ochrana chodcov. Po sprísnení kritérií začiatkom roku 2009 bol Golf znovu testovaný a presvedčil vo všetkých štyroch kategóriach (ochrana dospelých, ochrana detí, ochrana chodcov, podporné bezpečnostné a jazdné systémy). Bestseller z Wolfsburgu dostal opätovne vytúžené päťhviezdičkové hodnotenie s celkovým počtom bodov 103, čo mu prinieslo titul „Najbezpečnejšie auto 2009“. Celkovo bolo v minulom roku nanovo hodnotených 33 áut v prísnejších a komplexnejších crash testoch EuroNCAP.

V novom sprísnenom posudku boli hodnotené aj elektronické bezpečnostné a asistenčné systémy, ktoré pomáhajú zabrániť nehodám a predísť tažkým zraneniam. Golf ponúka najvyššiu mieru bezpečia a disponuje už sériovo stabilizačným systémom ESP, ABS s brzdovým asistentom, protiprešmykovacím systémom (ASR), elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS), ovládaním motorovej brzdy (MSR), stabilizáciou prívesu, upínaním Isofix pre dve detské sedačky na zadnej lavici ako aj airbagmi vodiča a spolujazdca s deaktiváciou, kolenným airbagom vodiča, bočnými a hlavovými airbagmi.

Golf nespĺňa iba európske bezpečnostné štandardy. V roku 2008 dostal tento kompakt renomovanú cenu „Top Safety Pick“, ktorá bola udelená nezávislým americkým bezpečnostným inštitútom „Insurance Institute for Highway Safety“ (IIHS). Pri týchto testoch bolo vozidlo podrobené čelným nárazom v rýchlosti 64 km/h a bočným nárazom rýchlosťou 50 km/h cez pojazdnú bariéru, ktorej predná časť má tvar SUV. Popritom bolo preverené i správanie pri sedení počas nárazu zozadu.

Zdroj: Ľubomír Beňovič, Porsche Slovakia spol. s. r. o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /VW/