Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Prepracovaný Nissan Pathfinder a Navara
08. marec 2010 @ 20:37:32 CET, poslal p.mauer

NISSAN Jeden z najpredávanejších európskych pick-upov Nissan Navara a jeho SUV súrodenec Nissan Pathfinder sa konečne dočkali celého radu výrazných vylepšení. Nové vlajkové lode sú teraz dostupné so špičkovým vznetovým motorom V6 (prepracovaný 2,5-litrový vznetový motor s väčším výkonom, nižšími emisiami a spotrebou).

Nissan Pathfinder a Navara Ďalšími novinkami sú kvalitnejší interiér, rozsiahlejšia štandardná výbava a model Navara je teraz dostupný so zadnou parkovacou kamerou.

Medzi hlavné zmeny patrí použitie nového a technicky vyspelého 3-litrového vznetového motora V6, vyššia úroveň pasívnej bezpečnosti, nová výbava vrátane satelitného navigačného systému Nissan Connect Premium, prvotriedny audiosystém Bose, zadná parkovacia kamera, vyššia kvalita interiéru a množstvo vizuálnych zmien, ktoré ďalej zvýrazňujú elegantný vzhľad vozidiel Navara a Pathfinder.

Tieto vylepšenia spoločne posilňujú poprednú pozíciu značky Nissan na trhu vozidiel s pohonom všetkých štyroch kolies a upevňujú postavenie modelov Navara a Pathfinder v tomto veľmi konkurenčnom segmente.

Modely Navara a Pathfinder s vylepšeným vzhľadom boli predstavené na ženevskom autosalóne a do predaja sa v Európe dostanú v apríli 2010. O dva mesiace neskôr ich budú nasledovať vlajkové modely s novým 3-litrovým vznetovým motorom V6.

Nový vznetový motor V6
Nový vznetový motor s V6 s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom vyvinula aliancia spoločností Renault a Nissan. Cieľom vývoja bola jednotka s vysokou úrovňou výkonu, nízkou spotrebou, konkurencieschopnými hodnotami emisií a najvyššou vycibrenosťou vo svojej triede.

Kľúčovým prvkom nového motora V6 – s neobvyklým zovretím valcov v uhle 65 stupňov – je materiál zvolený pre motorový blok. Vývojári aliancie sa rozhodli pre materiál Compacted Graphite Iron (CGI), ktorý ponúka všetky výhody liatej ocele vrátane vysokej tuhosti a pohlcovania hluku, ale bez vysokej hmotnosti. Kompresný pomer bol znížený na 16:1, a to s cieľom znížiť nielen spotrebu a emisie, ale aj hluk a vibrácie. Vnútorné trenie motora bolo znížené použitím mimoriadne hladkých súčastí, ako napríklad kovaná oceľ s povrchovou úpravou Micro Finish použitá na kľukovom hriadeli.

Špičková úroveň krútiaceho momentu a výkonu sa dosahujú vďaka použitiu relatívne veľkého jednostupňového, medzichladiča a najnovšej generácie vstrekovania paliva Bosch typu „common rail“.

Motor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 550 Nm. Maximálna výkonnosť sa navyše dosahuje v pásme otáčok už od 1700 min-1 až do 2500 min-1, pričom už od 1500 min-1 je k dispozícii úctyhodný krútiaci moment 500 Nm. Voľnobežné otáčky sú mimoriadne nízke – 650 min-1, navyše celkom bez vibrácií a hluku obvykle spájaného so vznetovými motormi.

Výsledkom je motor so silným výkonom v nízkych otáčkach s komfortne vycibreným správaním a príkladnou reakciou na plynový pedál. Tento motor navyše prispieva k vynikajúcemu výkonu v ťahu – Pathfinder dokáže ťahať 3 500 kg ťažký brzdený príves a model Navara má hmotnostný limit 3 000 kg.

Hodnoty emisií a spotreby spĺňajú požiadavky normy Euro 5.

Vylepšený 2,5-litrový štvorvalec dCi
Nezabudlo sa ani na súčasný 2,5-litrový štvorvalcový motor dCi. Výrazné úpravy, zvýšenie kultivovanosti a zlepšenie všetkých funkčných aspektov upevnia jeho pozíciu najpopulárnejšieho motora v ponuke.

Jemným vyladením sa dosiahol potešujúci 11-percentný nárast výkonu i krútiaceho momentu, čo tento motor udržuje na špičke triedy. Výkon sa zvýšil o 19 k na 140 kW (190 k) a krútiaci moment vzrástol o pekných 47 Nm na 450 Nm.

Okrem nárastu výkonu bola znížená aj spotreba a zredukované emisie. Manuálne verzie dosahujú kombinovanú spotrebu 8,5 l/100 km – čo je zlepšenie o 1,3 l/100 km – a emisie CO2 klesli o 40 g/km na 224 g/km.

Vonkajšie zmeny
Modely dostali nový vzhľad predných i zadných partií, ktorý ich odlišuje od svojich predchodcov. Vpredu je nová kapota, prepracovaná mriežka chladiča a nová zostava nárazníka. Dĺžka sa v oboch modeloch zväčšila o 80 mm, nárazník je zaoblenejší a dáva vozidlu športovejšiu vizáž. Zmeny v zadnej časti modelu Pathfinder zahŕňajú nové riešenie nárazníka s pravidelnejšími hranami.

Nové vyhotovenie majú svetlomety s výraznými xenónovými výbojkami (len v modeli Pathfinder). 18-palcové hliníkové ráfiky dopĺňajú súčasný rad kolies.

Zmeny sa dočkala aj aktuálna paleta farieb, ktorá zahŕňa dva nové metalické odtiene pre model Navara – modrá Electric Blue a sivomodrá Blue Grey. Pre model Pathfinder bola doplnená sivomodrá Blue Grey.

Zmeny interiéru
Väčšina zmien vnútri kabíny modelov Navara i Pathfinder sa zamerala na zvýšenie kvality – nové spínače, nové čalúnenie, doplnenie chrómových dekorov, prepracované prístroje a podľa modelu aj dostupnosť satelitného navigačného systému Nissan Connect Premium.

Funkčnú výbavu vylepšuje nový obmedzovač rýchlosti, ktorý je začlenený do súčasného tempomatu.

Aktívna bezpečnosť je zvýšená vďaka dostupnosti elektronického stabilizačného programu Nissan ESP v modeli Navara (v modeli Pathfinder už bol pred tým dostupný).

Novým prvkom je zadná parkovacia kamera. Tá už bola dostupná v modeli Pathfinder a teraz ju možno dodať aj v modeli Navara. Parkovacia kamera poskytuje lepší výhľad pri parkovaní, najmä s plne naloženým nákladovým priestorom, alebo pri zakrytí nákladového priestoru pevnou strechou.

Zdroj: TS 11/2010; Martina Jirásková, PR manager CZ/SK, Nissan Sales Central & Eastern Europe

Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/