Citroën odhaluje línie nového konceptu Metropolis, ktorý je prejavom uznania k výnimočnému rozvoju Číny. Bude vystavený vo francúzskom pavilóne na Svetovej výstave v Šanghaji, ktorá sa koná od 1. mája do 31. októbra 2010.
Metropolis je limuzína elegantného vzhľadu a harmonických tvarov, ktorá odkazuje na veľkost, avantgardnosť a dynamiku všetkých veľkých megalopolisov, z ktorých vyžaruje nesporná atraktivita. Koncept je výsledkom práce medzinárodného dizajnérskeho týmu Citroënu, ktorý pôsobí od roku 2008 v Šanghaji, aby dokázal čo najlepšie reagovať na očakávania prudko sa rozvíjajúceho čínskeho trhu.
Metropolis, ktorý predstavuje skutočné umelecké dielo, prináša do sveta Kreatívnej technológie luxus a šarm. Dokonale zodpovedá téme francúzskeho pavilónu, ktorou je „zmyselné mesto“. Návštevníci svetovej výstavy tak budú môcť objaviť a oceniť „automobilové dielo“, ktoré je výsledkom kreatívnej náročnosti a technologického dôvtipu.
Za karosériou sedanu, ktorá je v tomto segmente v Číne nevyhnutná, skrýva Metropolis víziu kreatívneho sofistikovaného luxusu. Z jeho úctihodnej veľkosti (530 x 200 x 140 cm) vyžaruje ambícia a merítko krajiny, pre ktorú je tento koncept určený.
Metropolis sa usiluje so svojim hybridným plug-in pohonom nájsť rovnováhu medzi zodpovednosťou voči mestskému prostrediu a snahou dosiahnuť potešenie z jazdy. Je vybavený odpružením Hydractive, ktoré mu umožňuje naplno využívať svoje dynamické vlastnosti. Umožňuje udržať stálu svetlú výšku, a tým lepšiu aerodynamiku a nižšie emise CO2.
Vďaka hybridnému plug-in pohonu sa Metropolis môže pohybovať rôznym spôsobom:
len v elektrickom režime (pri štartovaní, v meste pri nižšej rýchlosti a pri spomalovaní) vďaka elektrickému motoru o trvalom výkone 55k (40 kW), ktorý sa môže zvýšit na 95k (70 kW)
len v spaľovacom režime (pri stabilnej rýchlosti, hneď ako motor dosiahne optimálneho výkonu) vďaka benzínovému motoru V6 o objemu 2,0 l. Tento motor poskytuje výkon 272k (200 kW) a stály krútiaci moment 375 Nm.
v kombinácii oboch motorov dosahuje sústava výkonu 460k (345 kW) a točivého momentu 430 Nm
Výkon je prenášaný na prednú nápravu pomocou sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Pri zhoršenej adhézii sa výkon presunie aj na zadné kolesá.
Svetová výstava v Šanghaji je pre značku príležitosťou potvrdiť svoju medzinárodnú povahu a po 20 rokoch prítomnosti v Číne opäť ukázať, aký význam prisudzuje požiadavkám a očakávaniam tohto trhu. Čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete, sa stal druhým najvýznamnejším trhom Citroënu. Rok 2009 tu bol pre značku z hľadiska dodávok rekordným. Nárast bol o viac než 57%.
Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o