Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Štúdia Chevrolet Volt MPV5 Electric Concept na Auto China 2010
23. apríl 2010 @ 10:05:38 CEST, poslal j.čík

CHEVROLET Chevrolet vykonal významný krok v poskytovaní hospodárnych vozidiel svetovej triedy svojim klientom na celom svete. Prostredníctvom spoločného podniku Shanghai GM predstavil Chevrolet v Číne hospodárny Cruze a New Sail. V roku 2011 predstaví Volt, elektrický automobil so schopnosťou predĺženého dojazdu.

V rámci príprav príchodu modelu Volt využil Chevrolet medzinárodný autosalón Auto China 2010, ktorý sa začína dnes v Pekingu, na predstavenie štúdie elektrického automobilu Volt MPV5. Štúdia päťmiestneho, viacúčelového crossovera demonštruje potenciál pohonného systému Voltec, využívajúc na bezemisnú elektrickú jazdu rovnaký základ, ako model Volt.

Maximalizácia účinnosti a štýlu
Styling štúdie Volt MPV5 si vypožičal dizajnérske a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Predné čelo patrí medzi najaerodynamickejšie spomedzi crossoverov vďaka uzatvorenej mriežke a aerodynamicky optimalizovanému prednému spojleru, čo spoločne napomáha zníženiu spotreby paliva. Kryt spodnej časti, spolu s ochranou podvozka, tvarovanými koncovými svetlami a špeciálne navrhnutými plochami v zadnej časti tiež pomáhajú štúdii Volt MPV5 čo najľahšie prerážať vzduch. Intenzívne zameranie sa na aerodynamiku umožňuje zvýšenie dojazdu v čisto elektrickom režime.

Exteriér štúdie Volt MPV5 nie je výlučne len o hospodárnosti. Jej modrá metalická farba Sonic Blue je pôsobivá, pričom dvojité presklené panely strechy a 19- palcové kolesá inšpirované Voltom dávajú štúdii Volt MPV5 športový akcent.

„Štúdia Volt MPV5 preberá efektívny dizajn Chevroleta Volt a prispôsobuje ho segmentu rodinných crossoverov. Je na prvý pohľad identifikovateľná ako skutočný člen rodiny Chevrolet,“ povedal Bob Boniface, Director of GM North America Crossover Exterior Design, ktorého tím pracoval v spojení s členmi dizajnérskeho štúdia GM v Austrálii na štúdii Volt MPV5.

Rozmery štúdie Volt MPV5 prinášajú cestujúcim zvýšený komfort. Kým rázvor štúdie Volt MPV5 2760 mm je dlhší len o 15 mm v porovnaní s rázvorom Chevroleta Volt, jej karoséria je dlhšia o 181 mm (4585 mm), širšia o 73 mm (1871 mm) a o 182 mm vyššia (1612 mm), než v prípade modelu Chevrolet Volt.

Vo vnútri štúdia Volt MPV5 využíva stredovú konzolu a prístrojový panel, ako aj výrazné dvojfarebné kožené sedadlá. Vďaka rozmerom štúdie Volt MPV5 sedia cestujúci pohodlne aj na zadných sedadlách. Ako je typické pre crossovery Chevrolet, sedadlá vo Volte MPV5 poskytujú maximum komfortu a flexibilty, vrátane zlepšeného nastupovania a vystupovania.

Pokiaľ ide o náklad, štúdia Volt MPV5 pokračuje v tradícii crossoverov vďaka sklopným a preklápateľným sedadlám v druhom rade, čím vznikne nákladový priestor až 1764 l, pričom priestor za druhým radom sedadiel je 863,7 litrov.

Pohon Voltec zvyšuje ekologickú kredibilitu
Štúdia Volt MPV5 využíva rovnaký systém pohonu Voltec ako Chevrolet Volt, vrátane prídavnej možnosti využitia motorového generátora na predĺženie jazdného dosahu a potlačenie „obáv z dojazdu.“ Sústava líthium-ionových batérií v tvare písmena T s kapacitou 16 kWh zásobuje energiou pohonnú elektrickú jednotku.

Flexibilita systému Voltec umožňuje štúdii Volt MPV5 splniť všetky požiadavky na rýchlosť a akceleráciu pri obsadení piatimi cestujúcimi na vzdialenosť až 51,5 km v čisto elektrickom režime práce pohonu. To je dvojnásobok vzdialenosti, ktorú priemerný mestský vodič v Číne absolvuje za deň. Ak sa batéria vyčerpá, začne ju dobíjať motorový generátor so zdvihovým objemom 1,4 l a umožní tak na elektrinu dojazd ďalších 482 km.

„Štúdia Volt MPV5 dokazuje flexibilitu pohonného systému Voltec, ktorý dokáže vyrobiť dostatok elektrickej energie na pohon radu vozidiel, od kompaktného sedana ako Volt až po crossover akým je štúdia Volt MPV5,“ povedal Doug Parks, GM Global Vehicle Line Executive a Global Vehicle Chief Engineer pre elektrické vozidlá.

„Rýchlo rastúce požiadavky na osobnú dopravu v celej Číne vytvárajú nové výzvy vo sférach enviromentálnej a energetickej bezpečnosti,“ povedal Kevin Wale, President and Managing Director of the GM China Group. „GM je zaangažovaný v hľadaní a zavádzaní riešení, medzi ktoré patrí aj elektrifikácia automobilu. Svetová premiéra štúdie Voltec MPV5 v Pekingu demonštruje záujem GM vytvoriť z Číny svetové centrum svojej stratégie pokrokových technológií.“

GM pokračuje v rozvoji elektrifikácie Číny prostredníctvom výskumu a vývoja. V Pekingu otvoril China Automotive Energy Research Center (CAERC). Podnik spolu so SAIC a Tsinghua University vyvíja energetickú stratégiu pre automobily v Číne. GM China Science Lab, otvorený vlani v novembri, sa zaoberá progresívnym výskumom súvisiacim s automobilmi, vrátane vývoja batérií. V marci GM predstavil v Šanghaji štúdie EN-V (Electric Networked-Vehicle). Ako ťažisko expozície Pavilónu SAIC-GM na World Expo 2010 v Šhanghaji, stelesňujú víziu GM o osobnej doprave v mestách v roku 2030. Navyše, GM podporuje stratégiu šanghajského spoločného podniku „Drive to Green“, zameranú na vývoj ekologických produktov, podporujúc ekologické spôsoby výroby a preberajúc ekologickú zodpovednosť.

Zdroj: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CHEVROLET/