Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Alfa Romeo Giulietta - najbezpečnejší kompaktný automobil
07. jún 2010 @ 07:28:31 CEST, poslal j.čík

ALFA ROMEO Najnovší model z dielne Alfa Romeo, krásna Giulietta, získala v prestížnom nárazovom teste Euro NCAP päť hviezdičiek, keď v celkovom hodnotení získala 87 bodov zo 100. Tento mimoriadny výsledok potvrdil, že Giulietta je najbezpečnejším kompaktným automobilom.

Toto ocenenie je ešte významnejšie vo svetle skutočnosti, že Euro NCAP používa od roku 2009 nový systém, založený na hodnotení štyroch oblastí: ochrany dospelých a detských cestujúcich, bezpečnosti chodcov a novej kategóre - tzv. „Safety Assist“, ktorá zahŕňa bezpečnostné systémy auta. Hodnotené sú tiež funkcie, napomáhajúce obmedzovaniu následkov zranení a znižujúcich riziká zranení, ako napr. upozornenie na nezapnuté bezpečnostné pásy, ESP a obmedzovač rýchlosti. S rastúcimi nárokmi na bezpečnosť je dosiahnutie piatich hviezdičiek čoraz náročnejšie (2009, 2010-2011, 2012). Vynikajúci výsledok, ktorý Alfa Romeo Giulietta získala, (97 % dospelé osoby, 85 % detskí pasažieri, 63 % ochrana chodcov a 86 % bezpečnostné systémy) znamená, že toto vozidlo bude mať päťhviezdičkový štandard aj v roku 2012, kedy systém dosiahne maximálnu prísnosť.

Najvyššie hodnotenie Euro NCAP je dôkazom, že Alfa Romeo berie jednotlivé aspekty, týkajúce sa ochrany všetkých účastníkov cestnej premávky, ako záväzok. Alfa Romeo Giulietta bola navrhnutá a vyrobená tak, aby dosahovala maximálnu pasívnu a aktívnu bezpečnosť. Dôkazom je napríklad použitie najvyspelejších elektronických prvkov kontroly dynamickej bezpečnosti auta. Stabilizačný systém dynamickej kontroly vozidla (Vehicle Dynamic Control system) riadi kľúčové funkcie, ako napr. Hill Holder (pomocník pri rozjazde do kopca), Traction control (protipreklzová regulácia so zásahom bŕz), asistent náhleho a prudkého brzdenia, systém MSR, ktorý zabraňuje zablokovaní kolies pri zaradení nižšieho prevodového stupňa, systém DST (Dynamic Steering Torque), ktorý vysiela jemné signály do volantu a naznačuje tak vodičovi správny manéver. Systém sa zapína za veľmi špecifických okolností, napríklad v prípade potreby kompenzovať pretáčavosť, alebo pri snahe vyvinúť na volant silu, ktorá je úmerná uhlu zatáčania, prípadne udržať dráhu, keď je adhézia na oboch stranách rozdielna. Ďalej je to elektronický systém Q2, ktorý jednoducho simuluje funkciu uzamykateľného diferenciálu, čím zabezpečuje lepšiu trakciu predných kolies (Electronic Q2 používa brzdy, ktoré riadením prostredníctvom VDC vykazujú správanie sa podobné diferenciálu s obmedzenou svornosťou. Uplatní sa najmä pri vchádzaní a vychádzaní zo zákrut). Úplne nový Pre-fill system zase upozorňuje brzdový systém, že bol uvoľnený pedál akcelerátora a skracuje tak čas potrebný na brzdenie a následne aj brzdnú dráhu.

Tisíce hodín virtuálnych simulácií umožnilo vytvoriť novú kompaktnú architektúru s použitím iba štyroch prototypov. Kvalitu virtuálneho modelu následne dôkladne otestovali na modeloch, vyrobených v prevádzke Cassino. Celkovo bolo uskutočnených 200 testov jednotlivých súčiastok a podsystémov, vyše 100 testov na hydropneumatickej stolici a viac ako 80 crash testov (čelné nárazy, bočné nárazy, prevrátenie vozidla a odraz vozidla, a to pri rôznych rýchlostiach, rôznych typoch prekážok a s ohľadom na nutnosť chrániť cestujúcich s odlišnou telesnou stavbou). Tieto čísla potvrdzujú skutočné odhodlanie posunúť model Alfa Romeo Giulietta na úroveň jedného z najbezpečnejších automobilov v Európe, vybaveného najmodernejšími bezpečnostnými systémami.

O bezpečnosť pasažierov sa stará šesť airbagov, štandardne pre všetky verzie (dve z nich sú Multistage), trojbodové bezpečnostné pásy s dvojitými predpínačmi a obmedzovačmi napätia. Hlavové opierky antiwhiplash druhej generácie sa pri nárazoch zozadu posunú smerom bližšie k hlave cestujúceho, aby tak zmiernili silu ich dopadu pri náraze. Na ochranu pasažierov sa nezabudlo ani pri konštrukcii karosérie, kapoty motora, dverí, konzoly prístrojového panelu, sedadiel a stĺpikov riadenia. Tie boli skonštruované s ohľadom na správanie sa cestujúcich pri nehode. Účinnosť všetkých týchto zariadení umocňuje nová trojitá bezpečnostná zóna, ktorá maximalizuje absorpčné schopnosti prednej časti vozidla a znižuje riziko deformácie kabíny automobilu. Tým je zaručená optimálna ochrana cestujúcich aj pri silnejšom náraze bez ohľadu na druh prekážky, alebo vozidla. Ide o revolučný prelom v ochrane vlastného, ako aj druhého vozidla.

V oblasti preventívnej bezpečnosti ponúka Alfa Romeo Giulietta predné svetlomety s technológiou LED na potreby denného svietenia (Daytime Running Lights), ktoré sa automaticky zapínajú pri naštartovaní motora. Spĺňajú tak už dnes európsku normu, ktorá vstúpi do platnosti v roku 2012. Ďalším bezpečnostným prvkom sú zadné svetlá LED, ktoré svietia jasnejšie, ako bežné žiarovky.

Zdroj: www.alfaromeo.sk


Súvisiace správy

Najčítanejšie /ALFA ROMEO/