V septembri 2010 spustí Land Rover výrobu modelu Freelander 2 modelového roku 2011. Nový modelový rok charakterizuje nový naftový motor s objemom 2,2 litra, ktorý bude k dispozícii v dvoch výkonových modifikáciách so 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Súčasne sa zmení aj dizajn prednej a zadnej časti karosérie a v kabíne sa objaví modernizovaný združený prístroj.
Nový štvorvalcový turbodiesel Land Rover s priamym vstrekovaním paliva sa vo verzii s výkonom 110 kW (150 k) bude montovať do modelu TD4 s pohonom všetkých kolies (4WD), šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a inteligentným systémom Stop/Štart v štandardnej výbave. Za príplatok sa bude montovať šesťstupňová automatická prevodovka bez systému Stop/Start. Výkonnejšia verzia motora so 140 kW (190 k) je určená pre model označený SD4, ktorý je vybavený výlučne automatickou prevodovkou.
Nový motor je tichší, účinnejší a poskytuje o 20 Nm vyšší krútiaci moment (maximum 420 Nm) ako jeho predchodca. Vďaka tomu Freelander 2 modelového roka 2011 spontánnejšie reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora, zvýšený krútiaci moment v rozsahu stredných otáčok ocenia najmä zákazníci, často využívajúci vozidlo na ťahanie prívesu. Emisie CO2 sa oproti predchodcovi výrazne znížili a dosahujú hodnotu 165 g/km, resp. 185 g/km, čo korešponduje so zníženou spotrebou paliva.
Napriek zníženiu spotreby paliva a emisií nové motory nepredstavujú nijaké ústupky v oblasti jazdných výkonov. Nový Freelander 2 v špičkovej verzii SD4 s výkonom 140 kW (190 k) akceleruje z pokoja na tempo 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h. Freelander 2 TD4 s výkonom 110 kW (150 k) s manuálnou i automatickou prevodovkou dosahuje rovnaké jazdné výkony ako jeho predchodca.
Nový motor spĺňa aktuálnu emisnú normu Euro 5, obidve verzie majú nový turbokompresor s variabilnou geometriou lopatiek. Motory sú štandardne vybavené filtrom tuhých častíc (DPF) a umožňujú prevádzku s podielom 10 % bionafty v palive oproti doterajším 5 %.
Ako novinka v modelovom rade Freelander 2 pribudne od januára 2011 zvlášť úsporná verzia s pohonom predných kolies (2WD). Tento model bude označený Freelander 2 eD4 a bude to najúspornejší sériový model značky Land Rover doteraz. Priemerná normovaná spotreba paliva verzie eD4 je iba 6,0 l/100 km, emisie CO2 dosahujú hodnotu 158 g/km. Napriek týmto vynikajúcim hodnotám Land Rover Freelander 2 eD4 akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. Pohotovostná hmotnosť vozidla znížila o 75 kg.
„Nový Freelander 2 eD4 posunie Land Rover do veľmi populárneho a silne obsadeného segmentu automobilov SUV s pohonom dvoch kolies (2WD),“
povedal Phil Popham, generálny riaditeľ značky Land Rover.