Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Nissan predstavuje nové technológie na úsporu paliva
18. august 2010 @ 10:17:49 CEST, poslal j.kval

NISSAN Spoločnosť Nissan Motor Co., Ltd., predstavila súbor vyspelých technológií na úsporu paliva, ktoré budú využité v nových modeloch uvádzaných na trh v priebehu fiškálneho roku 2010. Tieto technológie sú výsledkom výskumu a vývoja firmy v rámci Zeleného programu Nissan 2010 - strednodobého ekologického akčného plánu spoločnosti Nissan.

V rámci Zeleného programu pracuje Nissan na dvoch základných konceptoch - ZERO EMISSION (nulové emisie) a PURE DRIVE (čistá jazda), ktoré spotrebiteľom ponúkajú široký výber z množstva ekologických technológií. Aj keď konečným cieľom sú nulové emisie, Nissan priebežne inovuje technológie, ktoré zvyšujú účinnosť a znižujú emisie. Výsledkom je celý rad technológií - napr. vylepšená prevodovka s plynule meniteľným prevodom (CVT), Start - Stop systém, alebo čistý vznetový motor (Clean Diesel), ktoré prispievajú k dosiahnutiu čo najnižšej spotreby paliva a tvorby emisií CO2.

Pohonná sústava pre kompaktné vozidlo Nissan Micra/March
Nový Nissan Micra (v Japonsku pod menom March) dosahuje spotrebu umožňujúcu prejsť na liter paliva 26 km (3,85 l/100 km). Túto hodnotu pomáha dosiahnuť novo vyvinutá pohonná sústava s trojvalcovým motorom a prevodovkou novej generácie XTRONIC CVT.

Úplne nový, trojvalcový motor s objemom 1,2 l bol vyvinutý s cieľom znížiť predovšetkým hmotnosť a rozmery. Motor využíva menší počet pohyblivých dielov, pomocou technológie kruhovitého obrábania vývrtu bloku valcov bolo znížené trenie o 20 %, a k tomu bola vyvážením hmotnosti rotujúceho hriadeľa dosiahnutá nižšia hlučnosť a vibrácie.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Nová prevodovka XTRONIC CVT využíva jednodielnu konštrukciu vybavenú subsatelitným súkolím. Jej kompaktné, odľahčené prevedenie je menšie a ľahšie než predchádzajúci typ. Dosahuje o 30 % nižšie trenie, čo prináša výkonnejšie zrýchlenie, tichšiu prevádzku a nižšiu spotrebu paliva. Jej prevodový pomer 7,3 je najvyššou hodnotou v segmente vozidiel s automatickou prevodovkou.

Súčasne bol zavedený aj nový Start - Stop systém. Motor sa dá opätovne naštartovať aj vo svahu bez toho, aby sa vozidlo pohlo dozadu. K tomu sa pomocou presného merania pozície kľukového hriadeľa v priebehu vypínania motora skracuje čas potrebný na jeho opätovné naštartovanie. Táto funkcia funguje pri každodennom jazdení tak hladko, že o nej vodič ani nebude vedieť.

X-Trail Clean Diesel
Pohonná jednotka X-Trailu Clean využíva vysoko presné konsolidované riadenie motora. Úplnou novinkou je katalyzátor LNT (Lean NOx Trap), ktorý sa v praktickej prevádzke využije pri tomto type vozidla vôbec prvýkrát. Táto inovácia rieši problém poklesu účinnosti spôsobeného znížením plochy z dôvodu agregácie vzácnych kovov v bežných katalyzátoroch. Výsledkom je možnosť znížiť množstvo použitých vzácnych kovov a dosiahnuť stabilnejšie riadenie emisií výfukových plynov. Čistý vznetový motor sa používa v kombinácii s automatickou prevodovkou.

1,5-litrový vznetový motor s dvojitými vstrekovačmi
Ako prvý na svete uvádza Nissan do sériovej výroby 1,5-litrový motor s dvojitými vstrekovačmi (2 kompaktné vstrekovače na každý valec). Použitie dvoch vstrekovačov stabilizuje spaľovanie a v kombinácii s technológiou plynulého časovania ventilov (Continuously Variable Valve Timing Control - CVTC) zvyšuje tepelnú účinnosť a znižuje sací odpor. Výsledkom je zníženie spotreby paliva o zhruba 4 % v porovnaní s konvenčnými motormi rovnakej triedy. Tento motor je montovaný do vozidla JUKE, ktorý práve prichádza na náš trh.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
1,6-litrový zážihový motor s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním
Kombináciu turbodúchadla s motorom s nízkym zdvihom bol dosiahnutý vyšší výkon a zároveň aj nižšia spotreba. Aj táto pohonná jednotka využíva technológiu plynulého časovania ventilov CVTC, povlak z materiálu bezvodíkového DLC (pseudodiamantového uhlíka) a ďalšie nové technológie. Vďaka tomu dosahuje výkon porovnateľný s 2,5-litrovým motorom no pri výrazne nižšej spotrebe paliva. Nový motor bude prvýkrát použitý taktiež v modeli JUKE.

Uvedením účinných technológií pokračuje Nissan v napĺňaní Zeleného programu 2010. „Vďaka využitiu širokej škály technológií na znižovanie emisií môžeme riešiť odlišné požiadavky na jednotlivých trhoch. Zákazníci si budú môcť vybrať z rozsiahlej ponuky modelov s označením PURE DRIVE, podľa svojich finančných možností a ekologických nárokov," uviedol Shuichi Nishimura, viceprezident spoločnosti pre divíziu pohonných sústav.

Zdroj: www.newsroom.nissan-europe.com


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/