Medzinárodný veľtrh úžitkových vozidiel v Hannoveri je miestom premiéry štúdie automobilu Fuso Canter E-CELL s elektrickým pohonom na akumulátor. Canter E-CELL s dojazdom asi 120 kilometrov jazdí takmer bez hluku a bez výfukových plynov. Ideálne sa hodí pre centrá aglomerácií a ďalšie ekologicky citlivé oblasti.
Model Fuso Canter E-CELL s elektrickým pohonom na akumulátor vyrobila spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), patriaca do divízie Daimler Trucks.
Štúdia vozidla Canter E-CELL takmer zrelá na praktické využitie má celkovú povolenú hmotnosť 3,5 tony. Akumulátory sa nachádzajú v ráme podvozku. Úplne sa zaobíde bez spaľovacieho motora a má nulové emisie. Canter ako najžiadanejšie nákladné vozidlo divízie Daimler Trucks je k dispozícii aj v hybridnej verzii a s konvenčným dieselovým motorom.
Takmer tisíc vozidiel Fuso Canter Eco Hybrid už jazdí po cestách Japonska, Austrálie, Hongkongu, Írska a v rámci rozsiahleho pokusu tiež v britskej metropole Londýn. V závislosti od lokality použitia ušetrí Canter Eco Hybrid s dieselovo-elektrickým hybridným pohonom oproti bežnému dieselovému desať až pätnásť percent pohonnej látky.
V dvojtonovej verzii je Canter Hybrid v Japonsku so spotrebou 8,6 litra na sto kilometrov v súčasnosti nákladný automobil s vôbec najmenšou spotrebou. Dieselový ľahký nákladný automobil Fuso Canter dodávaný v Európe dosahuje vo všetkých variantoch hmotnosti, motora a výkonu hodnoty nižšie, ako sú limity v súčasnosti najprísnejšej dobrovoľnej emisnej normy EEV (Enhanced Environmentally Friendly).
Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.