Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Hyundai oznámil hospodárske výsledky roka 2010
02. február 2011 @ 15:32:40 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Hyundai Motor Company, najväčší juhokórejský automobilový výrobca v roku 2010 celosvetovo predal 3.612.487 automobilov z čoho 1.730.682 kusov bolo vyrobených v materskej krajine a 1.881.805 kusov v zahraničných výrobných závodoch. Predstavuje to nárast predaj o 16,3 percenta oproti predchádzajúcemu roku.

Obrat oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 15,4 percenta na 36,8 trilióna wonov v dôsledku zvýšenia predaja a zlepšenia jeho produktovej skladby, operatívny zisk medziročne vzrástol o 44,4 % na 3,2 trilióna wonov. Čistý zisk vzrástol o 77,8 percenta na 5,3 trilióna wonov zásluhou výborných výsledkov, ktoré dosiahli zahraničné výrobné závody a dcérske spoločnosti Hyundai.

Napriek určitým pretrvávajúcim nepriaznivým podmienkam na globálnom automobilovom trhu Hyundai v uplynulom roku dosiahol niekoľké významné míľniky na veľkých trhoch. V USA značka zaznamenala kvalitatívny i kvantitatívny rast: po prvý raz od vstupu na tento trh v roku 1986 ročný predaj prekonal symbolickú hranicu 500.000 kusov. Zaslúžil sa o to úspešný štart predaja nových generácií modelov Sonata a Tucson. Súčasne sa zvýšila aj lojalita zákazníkov k značke, ktorá dosiahla doteraz najvyššie – 3. miesto v štúdii J.D. Power and Associates 2010 Customer Retention Study. Je to dôsledok rigorózneho manažmentu kvality, uplatňovaného vo všetkých oblastiach činnosti značky Hyundai.

Uvedením nových modelov, vyvinutých špeciálne pre lokálnych zákazníkov, predaj Hyundai v Číne a Indii dosiahol nový historický vrchol, prekonaním hranice 700.000 kusov v Číne a 600.000 v Indii. V Rusku sa na prelome rokov rozbehla veľkosériová výroba špecifického modelu Solaris, ktorý má posilniť prezenciu značky na tamojšom trhu a v okolitých štátoch.

Špeciálne na európske trhy, vrátane slovenského, boli minulý rok uvedené dve novinky. Kompaktné SUV Hyundai ix35, ktoré dodáva výrobný závod Kia Motor Slovakia v Liptovskej Tepličke a považujeme ho preto za náš domáci produkt a rodinné MPV Hyundai ix20, ktoré vyrába sesterský závod Hyundai Motor Manufactoring Czech v Nošoviciach pri Ostrave. Po úspešnom uvedení modelu Hyundai ix35 v marci minulého roka sa tento na istý čas stal leadrom v svojom segmente.

V roku 2011 Hyundai plánuje ďalej posilniť svoju internú konkurencieschopnosť a celosvetovo predať 3,9 milióna vozidiel. Značka sa bude sústreďovať aj na zabezpečenie svojej základnej kompetencie pre budúci rast, posilnenie spolupráce s dodávateľmi a aktívnu realizáciu svojej sociálnej zodpovednosti.

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/