Sériový model FT-86 bude vôbec prvým vozidlom, ktoré spojí architektúru pohonnej jednotky boxer od Subaru so systémom vstrekovania D-4S automobilky Toyota.
Atmosférický motor so zdvihovým objemom 2.0 l vzišiel zo spoločného vývoja automobiliek Subaru a Toyota. Spája pritom ich odborné technické skúsenosti a spoločné nadšenie pre športové vozidlá. Subaru do tohto spojenectva vkladá svoj novo vyvinutý motor konštrukcie boxer, zatiaľ čo Toyota prichádza s technológiou D-4S (priame vstrekovanie kombinované so vstrekovaním paliva do nasávacieho kanála). Výsledkom tejto kombinácie je vyšší výkon i krútiaci moment, avšak bez negatívnych dopadov na spotrebu paliva alebo hladinu emisií.
Plochý zážihový štvorvalec s protibežnými piestmi bude spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou so zhodným počtom prevodových stupňov. Manuálna prevodovka ponúkne rýchlu a presnú odozvu s krátkymi dráhami radenia, zatiaľ čo automatická prevodovka bude vybavená športovým režimom radenia s ovládaním pomocou páčok pod volantom. Výkon bude účinne prenášaný na kolesá zadnej nápravy pomocou samosvorného diferenciálu.
Sériový model postavený na úplne novej platforme s motorom vpredu a pohonom zadných kolies ponúkne svojmu majiteľovi vysokú jazdnú stabilitu, skvelú manévrovateľnosť a vynikajúcu ovládateľnosť pri rýchlom prejazde zatáčkami.
Konečný sériový model FT-86 bude stavať na myšlienke jedinečnej vyváženosti, ktorá je výsledkom kompaktných rozmerov, ľahkej konštrukcie a nízko položeného ťažiska. To všetko zaručuje najlepší možný kilogramový výkon a tým i skutočnú radosť z jazdy.
Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.