Spoločnosť Toyota Motor Corporation (TMC) a jej IT firma pre zákaznícke služby Toyota Media Service spoločne vyvinuli nabíjaciu stanicu pre elektrické vozidlá (EV) a pre hybridné automobily s technológiou Plug-in (PHV). Spustenie predaja tejto stanice nazvanej G-Station je v Japonsku plánované na júl tohto roka. Predaj bude prebiehať prostredníctvom Toyota Media Service.
G-Station (s napätím 200 V) disponuje funkciou bezkontaktnej identifikácie „smart“ karty a možno ju pripojiť na internet pomocou zariadenia Toyota Smart Center 1 využívajúceho globálnu „cloudovú“ platformu, ktorá vzniká v spoločnom, nedávno zverejnenom projekte so spoločnosťou Microsoft.
Používatelia môžu dostávať e-mailom správy o tom, že nabíjanie bolo ukončené, a pomocou smartphonu alebo mobilného telefónu zistiť polohu a dostupnosť nabíjacích staníc. Administrátori staníc identifikujú používateľa podľa „smart“ karty a môžu sa dostať k histórii jeho údajov, vystaviť mu účet alebo prideliť body podľa dĺžky používania nabíjacej stanice, ktorú môžu monitorovať na diaľku. Administrátor môže tiež k polohe G-Station pridať doplnkové informácie, ktoré mu stanica pošle. Polohy staníc sa dajú navyše zobraziť a nastaviť ako cieľ cesty v navigačných systémoch kompatibilných s G-BOOK2 a v informačnom systéme pre smartphony Smart G-BOOK. Okrem toho budú informácie z Toyota Smart Center týkajúce sa polohy a dostupnosti stanice v otvorenom formáte, čo umožní zobrazenie informácií na internetových mapách a v navigačných systémoch iných výrobcov.
Nabíjacia stanica G-Station je kompatibilná s navrhovanými japonskými metódami nabíjania vozidiel typu EV a PHV a dá sa použiť pre automobily Toyota aj vozidlá iných výrobcov. K dispozícii bude v štandardnej verzii Typ A a v pokročilejšej verzii Typ B. Hlavná jednotka Typ A bude stáť 280 000 jenov (bez dane) a stane sa tak cenovo najdostupnejšou nabíjacou stanicou svojho druhu s telekomunikačnými funkciami.
Okrem predaja G-Station svojim predajcom v Japonsku plánuje Toyota Media Service rozšíriť predaj aj o také miesta, ako sú nákupné centrá, reštaurácie, kam chodia väčšinou celé rodiny. Očakáva sa, že do konca roku 2012 sa predá približne 3000 jednotiek G-Station.
Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.