Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Toyota Celica najrýchlejšia na Festivale rýchlosti v Goodwoode
11. júl 2011 @ 15:05:19 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA Toyota Celica s motorom s výkonom 800 koní sa stala celkovo najrýchlejším automobilom na Festivale rýchlosti v Goodwoode 2011. Prístupovú cestu k hlavnému sídlu Goodwoodu s dĺžkou 1,6 míle pokorila len za 48,07 sekundy. Na dosiahnutie tohto úspechu musela Celica ukázať zadok celému radu slávnych pretekárskych vozidiel, vrátane moderných monopostov Formuly 1.

Vozidlo postavil niekdajší britský šampión rely Jonny Milner, ktorý si zároveň sadol za jeho volant. Počas predchádzajúcich ročníkov uniklo Milnerovi víťazstvo len o vlások, a tak sa v roku 2011 vrátil s vozidlom posilneným o ďalších 100 koní a suverénne zvíťazil v kategórii FTD (Fastest Time of the Day – najrýchlejší čas dňa) pred davmi fanúšikov, ktorých prilákala prítomnosť ďalších hviezd, ako napr. majstra sveta F1 Lewisa Hamiltona.

Technicky náročná trať prekonáva od štartu do cieľa výškový rozdiel približne 100 metrov, a tak vystavuje schopnosti najlepších svetových pilotov a pretekárov skúške vrcholnej koncentrácie.

Drobná chyba niekdajšieho britského šampióna rely Milnera znamenala, že mu len o vlások uniklo víťazstvo v preteku, ktorý sa konal v nedeľu popoludní za veľkého záujmu televíznych štábov. V každom prípade čas, ktorý v ten deň dosiahol, bol na tomto prestížnom trojdňovom podujatí absolútne najlepším zo všetkých 200 nasadených vozidiel.

Milnerov špeciál postavený na modeli Celica šiestej generácie vyniká extrémne nízkou hmotnosťou, ktorá predstavuje len 1 050 kg. Kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti sa pozícia jazdca posunula zhruba o 30 cm dozadu a zároveň sa znížilo ťažisko vozidla zdvihnutím podbehov a horných úchytov zavesenia kolies. K dosiahnutiu väčšieho prítlaku prispela plochá podlaha a zadný difúzor.

Motor pochádzajúci z Corolly ovenčenej víťazstvom vo WRC je novo vybavený kompresorovým preplňovaním Rotrex, ktoré pomohlo zvýšiť maximum výkonu na viac ako 800 koní. Systém vstrekovania oxidu dusného pomohol obmedziť oneskorenie preplňovania s ohľadom na najrýchlejšiu akceleráciu pri rozjazde. Dôležitú úlohu pri prenose mohutného výkonu na vozovku zohrali i extrémne mäkké a hladké pneumatiky Michelin určené pre relykrosové súťaže.

TOYOTA CELICA GT4 SPRINT SERIES – technické údaje
Typ motora: Corolla WRC štvorvalec, 16 ventilov
Zdvihový objem: 1 998 cm3
Turbodúchadlo: Garrett GT35/42
Kompresor: Rotrex, poháňaný remeňom
Riadenie motora: Motec
Kompresný pomer: 9,7 : 1
Max. výkon (k DIN pri ot/min): 700/5 700 s podporou preplňovania 2 atm.
(800 s podporou oxidu dusného)
Objem palivovej nádrže: 15 l
Hmotnosť: 1 050 kg
Prevodovka: 5-stupň. manuálna Mactrack s trojlamelovou spojkou Fensport
Zavesenie kolies vpredu a vzadu: tlmiče Reiger Corolla WRC s trojcestným nastavením
Brzdy: kotúče Corolla WRC s odvetrávaním vpredu 343 mm, vzadu 295 mm, strmene Alcon
Disky kolies: 18-palcové

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/