Nový, tradične priestranný Mercedes-Benz triedy B (dĺžka/šírka/výška: 4 359/1 786/1 557 mm, priemer otáčania iba 11 metrov), poskytuje tvarmi limuzíny s takmer kolmou zadnou časťou nielen veľa miesta ale zároveň presvedčuje aj dynamikou vzhľadu. Je takmer o 5 cm nižší a o 86 mm má od vozovky nižšie aj sedadlá, ktoré sú na prianie zákazníkov vzpriamenejšie, čo v oboch prípadoch ďalej zvyšuje pohodlie.
Vďaka vycizelovaným aerodynamickým tvarom má vo svojej triede s odstupom najnižší koeficient odporu vzduchu cW = 0,26. Interiér novinky vylepšujú vysokokvalitné materiály a jemne štruktúrované povrchy, ušľachtilé detaily, precízne spracovanie a viaceré prvky doposiaľ použité iba vo vyšších triedach vozidiel.
Agilnej a úspornej jazde novej triedy B prispievajú nové štvorvalcové motory i nové prevodovky (spoločne štvorbodovo uložené s cieľom maximálne znížiť hlučnosť), interne vyvinuté aj vyrábané.
Benzínové motory s priamym vstrekovaním tretej generácie budú k dispozícii najskôr so zdvihovým objemom 1,6 litra: pri B 180 s výkonom 90 kW (122 k) a B 200 s výkonom 115 kW (156 k). Maximálny krútiaci moment 200 respektíve 250 Nm bude pri oboch k dispozícii už od 1 250 otáčok za minútu.
Dieselové motory so systémom priameho vstrekovania Common Rail tretej generácie so zdvihovým objemom zníženým na 1,8 litra: pri B 180 CDI s výkonom 80 kW (109 k), maximálny krútiaci moment 250 Nm od 1 400 ot./min. a pri B 200 CDI 100 kW (136 k), maximálny krútiaci moment 300 Nm od 1 600 ot./min.
Nová, prvý krát v triede B použitá dvojspojková prevodovka 7G-DCT je veľmi kompaktná a vďaka siedmim rýchlostným stupňom extrémne variabilná v prispôsobení sa otáčkam motora. Použitím elektrického čerpadla oleja prevodovka podporuje funkciu štart – stop, radí bez prerušenia ťažnej sily a spája komfort automatu s úspornosťou manuálnej prevodovky.
Rovnako kompaktná, nová 6-stupňová manuálna prevodovka je koncipovaná ako trojhriadeľová blízka k DCT. Charakterizuje ju vysoký komfort radenia, nízka sila potrebná na radenie, malé vnútorné trenie a nízka hmotnosť.
Úspory prináša i elektromechanické riadenie, ktorého posilňovač spotrebováva energiu iba vtedy, keď je použitý. Výrazne vyššej dynamike jazdy zasa prispieva nielen znížené ťažisko, ale aj nová zadná náprava s lichobežníkovými závesmi a zdokonalenie elektronického stabilizačného programu ESP®.
Ak k uvedenému prirátame nové asistenčné systémy, vrátane sériovo inštalovaného radarového systému výstrahy pred hroziacou kolíziou a prvý raz i možnosti dodania systému PRE-SAFE®, tak nový Mercedes-Benz triedy B s predným náhonom možno oprávnene označiť za technologicky začiatok novej éry kompaktnej triedy značky s hviezdou.
„Ešte nikdy v histórii Mercedesov nebolo pri zmene modelu toľko noviniek naraz“, zdôrazňuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler Thomas Weber a ubezpečuje: „Budúci majitelia triedy B budú z tohto kvantového skoku profitovať z príkladne nízkych hodnôt spotreby a emisií CO2 v kombinácii s potešením z jazdy, dostatkom priestoru a tým najvyšším štandardom bezpečnosti, aký v tejto triede doteraz jestvoval.“
Svetová premiéra čaká triedu B už na IAA vo Frankfurte (13. až 25. september 2011). Do Európy, aj na Slovensko sa začne dodávať v novembri 2011.
Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia