Hyundai zverejnil prvú fotografiu novej generácie modelu i30 pred jeho svetovou premiérou na frankfurtskom autosalóne (IAA) 2011. Snímka ukazuje vzrušujúci nový vzhľad bestsellera značky Hyundai s karosériou typu hatchback v nižšej strednej triede (tzv. segment C).
Hyundai očakáva, že nová generácia modelu i30 nadviaže na pozoruhodný úspech prvej generácie – prvého modelu značky Hyundai označeného písmenom ‘i’, ktorý zaviedol novú nomenklatúru označovania a zároveň odštartoval novú éru značky Hyundai v Európe.
Pôvodný Hyundai i30 bol prvým modelom kórejskej značky navrhnutým a skonštruovaným v Európe. Súčasne bol prvým modelom značky Hyundai vyrobeným v najmodernejšom výrobnom závode v Českej republike a tiež prvým modelom značky Hyundai ktorý získal najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek v teste bezpečnosti Euro NCAP.
Po uvedení na trh v júli 2007 predaj modelu i30 každoročne rástol a v roku 2010 kulminoval počtom 115.000 kusov – čo je najvyšší ročný predaj individuálneho modelu Hyundai v Európe. Od uvedenia na trh do polovice roka 2011 sa v Európe celkovo predalo vyše 350.000 exemplárov i30.
Nová generácia modelu i30, navrhnutá a skonštruovaná v technickom a vývojovom centre Hyundai Motor Europe v Rüsselsheime, Nemecko, prináša ďalšiu evolúciu jedinečných výrazových prostriedkov dizajnu Hyundai ‘fluidic sculpture’, ktoré predstavujú charakteristickú DNA dizajnu značky.
Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor povedal: “Nová generácia modelu i30 sa dá jasne identifikovať vďaka typickej tvári automobilov Hyundai s charakteristickou šesťuholníkovou maskou chladiča a dizajnom predných reflektorov s dennými svetlami z LED, pripomínajúcim šperky. Tieto svetlá majú hranatý tvar s mäkko zapracovanými priehlbinami, čo vozidlu dodáva výraznú osobnosť a nádych luxusu.”
“V bočnom profile novej generácie modelu i30 vynikajú výrazné charakterové línie, prebiehajúce cez predné a zadné výrezy blatníkov až po zadné skupinové svetlá. Mäkké nižšie charakterové línie sa zdvíhajú nad prahmi karosérie vytvárajúc hru svetla a tieňa – základný prvok dizajnu fluidic sculpture,” rekapituluje Thomas Bürkle.
Allan Rushforth, senior viceprezident a COO Hyundai Motor Europe, komentuje: “Očakávame, že nová generácia modelu i30 osloví mladých, progresívnych zákazníkov, ktorí požadujú od svojho automobilu nielen dobré výkony ale aj výborný vzhľad. V tomto smere nová generácia modelu i30 prispeje k zvýšeniu predaja, posilneniu dôveryhodnosti a zlepšeniu celkového vnímania značky Hyundai európskymi zákazníkmi.”
“Nový model i30 bol navrhnutý tak, aby sa zaradil medzi popredné vozidlá segmentu C a pripojil k novému modelu i40 ako symbolu kvality značky Hyundai. Náš jedinečný komplet starostlivosti o zákazníkov „Päť rokov záruky a výhod“ (Five Year Triple Care) bude významným elementom pri diferenciácii novej generácie modelu i30 v silne obsadenej kompaktnej triede,” dodal Allan Rushforth.
Jedinečný komplet záruky a popredajných služieb Päť rokov záruky z výhod poskytuje päťročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päťročnú cestnú asistenčnú službu a päť rokov zvýhodnených prehliadok technického stavu vozidla.
Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia