Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Ford na autosalóne vo Frankfurte
14. september 2011 @ 08:50:30 CEST, poslal j.kval

FORD Na 64. frankfurtskom medzinárodnom autosalóne predstaví spoločnosť Ford mnoho svojich nových automobilov a technológií. Najväčší stánok tejto značky v histórii európskych autosalónov bude obsahovať štyri svetové novinky, celý rad nových vozidiel a technológií a vonkajšiu sekciu, v ktorej si návštevníci budú môcť vyskúšať najnovšie automobilové technológie.

Expozícia na autosalóne bude dôkazom významného pokroku v stratégii vývoja globálnych vysokovýkonných vozidiel Ford a v rozširovaní radu modelov ECOnetic Technology s ultranízkymi emisiami CO2, a navyše ponúkne vzrušujúci pohľad do budúcnosti dizajnu a technológií automobilov Ford.

„Ford bude na Frankfurtskom autosalóne pôsobiť veľmi výrazne. Predstavíme tu niekoľko veľmi vzrušujúcich svetových noviniek v rámci našej značne rozšírenej expozície,“ hovorí Stephen Odell, prezident a CEO spoločnosti Ford of Europe. „Sme nadšení, že môžeme ukázať našu doteraz najlepšiu ponuku vozidiel, od kompletne vynoveného modelu Focus ST v päťdverovej verzii a vo verzii Wagon až po nové modely Fiesta a Focus ECOnetic. Šokujúci koncept Evos navyše ponúka pohľad do budúcnosti dizajnu vozidiel Ford.”

Focus ST pripravený na sériovú výrobu
zväčšiť obrázok Sériová verzia modelu Focus ST, prvého globálneho vysokovýkonného automobilu značky Ford, je konečne odhalená. Tento nový model, hodný označenia ST (Sport Technologies), ponúka kombináciu vysokého výkonu, výnimočných jazdných vlastností, atraktívneho zovňajška a kultivovanosti pri bežnej jazde. Focus ST sa na svetový trh dostane v roku 2012 a bude sa predávať vo vyše 40 krajinách na šiestich kontinentoch.

Focus ST, poháňaný 2,0-litrovým motorom Ford EcoBoost v kombinácii so špeciálne upravenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ponúkne nekompromisné spojenie výkonu a hospodárnosti. Ľahký, celohliníkový motor dokáže vyvinúť maximálny výkon 250 k a krútiaci moment 360 Nm, avšak vozidlo ním poháňané bude mať emisie CO2 a spotrebu paliva oproti predchádzajúcej verzii európskeho Focusu ST o vyše 20 percent nižšie.

Popri päťdverovej verzii Ford odhalí aj špecialitu pre európskych zákazníkov – elegantné kombi Focus ST Wagon. V tomto segmente jedinečná verzia kombi dokazuje, aké nevšedné podoby môže mať DNA značky ST.

„Na súčasnom trhu nenájdete nič, čo by sa podobalo Focusu ST Wagon,” povedal Jost Capito, riaditeľ sekcie globálnych vysokovýkonných vozidiel. „Stavia na praktickom elemente charakteru modelu Focus ST, ale nestráca nič z výkonu, jazdných vlastností či kultivovanosti päťdverovej verzie. Vozidlá typu kombi sú veľmi obľúbené v mnohých veľkých európskych krajinách, preto pevne veríme, že ST Wagon bude mať veľký úspech.“

Budúcnosť dizajnu a technológií vozidiel Ford
Šokujúce koncepčné vozidlo Ford Evos naznačuje smerovanie nového globálneho dizajnu vozidiel Ford a je ukážkou kľúčových technológií pohonu a iných automobilových technológií budúcnosti.

Nová dizajnová DNA, ktorá bola vyvinutá tímom návrhárov zameraných na globálny dizajn značky Ford, a ktorej ukážkou je koncept Evos, je kľúčovou súčasťou globálnej produktovej stratégie „One Ford“ (jeden Ford). Predstavuje rámec pravidiel vývoja nových produktov pre dizajnové štúdiá spoločnosti Ford na celom svete. Kľúčové prvky vonkajšieho a interiérového dizajnu tohto koncepčného vozidla sa následne objavia aj na budúcich modeloch vozidiel Ford.

„Chceli sme, aby koncept Ford Evos vydal jasný signál o smerovaní dizajnu automobilov značky Ford – teda vozidiel, ktoré ponúkajú pôžitok z jazdy, pôsobia atraktívne a luxusne, a predovšetkým sú úžasne krásne,“ povedal J. Mays, viceprezident pre dizajn a kreatívny riaditeľ spoločnosti Ford.

zväčšiť obrázok Globálny tím spoločnosti Ford pre výskum a inovácie vybavil koncept Ford Evos technológiami rovnako vizionárskymi ako jeho dizajn. Výsledok naznačuje, ako chce Ford smerovať vo vývoji inovačných technológií, ako je napríklad systém konektivity vo vozidle s názvom SYNC.

Medzi technológiami v koncepčnom vozidle zaujme aj nová generácia systému zabezpečujúceho interakciu s vodičom a jeho informovanie, ktorý je stále vo fáze vývoja. Tento systém by mal predovšetkým umožňovať maximálne jednoduché a bezproblémové prepojenie vozidla s osobnými dátovými zdrojmi vodiča.

Vysokovýkonný koncept Fiesta
Focus ST nebude jedinou vzrušujúcou novinkou v expozícii Ford vo Frankfurte. Spoločnosť Ford tu odhalí aj svoju víziu vysokovýkonnej Fiesty budúcnosti – pôsobivé koncepčné vozidlo Fiesta ST.

S tým najatraktívnejším a najšportovejším zovňajškom, aký kedy Fiesta mala, v kombinácii s dynamickým, športovým podvozkom a vysokovýkonnou pohonnou jednotkou, umožňujúcou dosiahnuť pôsobivo nízku spotrebu paliva a emisie CO2, koncept Fiesta ST signalizuje, že spoločnosť Ford nebude vývoj svojich budúcich globálnych malých automobilov stavať na kompromisoch. zväčšiť obrázok

Koncept Fiesta ST je vybavený špeciálne vyladeným 1,6-litrovým motorom Ford EcoBoost, poskytujúcim vysoký výkon v kombinácii s malou spotrebou paliva a nízkymi emisiami. Mal by vyvinúť výkon 180 k a krútiaci moment 240 Nm, čo je dosť na to, aby bolo vozidlo schopné zrýchliť z nuly na 100 km/h za menej ako sedem sekúnd, no jeho emisie CO2 by sa pritom mali pohybovať na hodnote pod 140 g/km.

„Pretekárska silueta konceptu Fiesta ST, inšpirovaná súťažnými Fiestami, ktoré v súčasnosti bojujú na svetovej scéne, a ovplyvnená najnovšími konceptmi a dizajnovými štúdiami vozidiel Ford, je vzrušujúcim dôkazom potenciálu cestnej verzie modelu Fiesta budúcnosti.“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov.

Najmenší motor pre Focus
Ponuku motorov Ford EcoBoost rozšíri úplne nová trojvalcová pohonná jednotka s objemom 1,0 litra, ktorá sa od budúceho roka začne montovať do modelov Focus, C-MAX a B-MAX. Začiatkom roku 2012 Ford zaradí do výrobného programu modelu Focus dve verzie tohto motora – s výkonom 100 k a 120 k v kombinácii s päťstupňovou, resp. šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vzhľadom na zdvihový objem 1,0 litra bude tento trojvalcový motor EcoBoost najmenším motorom, aký v súčasnosti spoločnosť Ford vyrába. No aj napriek jeho malým rozmerom poskytuje výkon konkurujúci tradičnému 1,6-litrovému zážihovému motoru, pričom ním poháňaný Focus vypúšťa do ovzdušia menej ako 120 g CO2 na kilometer. zväčšiť obrázok

„Uvedenie vyspelého 1,0-litrového zážihového motora pre Ford Focus signalizuje nielen to, ako vážne to myslíme s downsizingom motorov, ale jasne hovorí aj o našich vývojárskych a konštruktérskych schopnostiach. To, že sme dokázali vyvinúť 1,0-litrový zážihový motor s takými pôsobivými parametrami, pokiaľ ide o výkon a spotrebu paliva, jednoznačne dokazuje naše odhodlanie vyrábať najhospodárnejšie automobily v danej triede,“ povedal Graham Hoare, výkonný riaditeľ pre vývoj pohonov spoločnosti Ford of Europe.

Rodina ECOnetic sa rozrastá
Nové modely Focus a Fiesta ECOnetic, pýšiace sa špičkovými hodnotami emisií CO2 89 g/km, resp. 87 g/km, budú ďalším dôkazom ekologickej angažovanosti spoločnosti Ford.

Očakáva sa, že Focus ECOnetic bude v čase svojho príchodu na trh, teda začiatkom roku 2012, automobilom s najnižšou spotrebou paliva vo svojej triede. Šokujúcu hodnotu 3,4 l/100 km v súčasnosti nedosahuje žiadny kompaktný automobil s benzínovým, naftovým ani hybridným pohonom na európskom trhu. Navyše 1,6-litrový vznetový motor Duratorq TDCi takisto sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojej triede – iba 89 g/km.

Fiesta ECOnetic, poháňaná rovnakým 1,6-litrovým vznetovým motorom Duratorq, má certifikované emisie CO2 len 87 g/km, čo znamená, že má najnižšie emisie vo svojej triede a jedny z najnižších na súčasných európskych cestách. Tomu zodpovedá aj údaj o spotrebe paliva 3,3 l/100 km, ktorý tento model radí na špičku v triede malých kompaktných automobilov.

Šokujúci Focus ST-R a Fiesta RS WRC
Ford v európskej premiére predstavuje Focus nekompromisne zameraný na výkon – Focus ST-R vychádzajúci zo sériového modelu a prispôsobený nárokom automobilových súťaží.

Toto plnohodnotné pretekárske vozidlo skonštruované tak, aby bolo schopné bodovať v rôznych svetových súťažiach, poháňa výkonný 2,0-litrový motor EcoBoost, má vnútorný rám chrániaci posádku pri prevrátení podľa pravidiel FIA, vylepšené brzdy a športovo ladené zavesenie kolies. Rýchly, agilný a ambiciózny Focus ST-R je určený pre profesionálnych a amatérskych pretekárov, ale aj pre zapálených fanúšikov športovej jazdy.

Na autosalóne vo Frankfurte Ford prvýkrát predstaví aj svoje horúce želiezko v ohni majstrovstiev sveta v rely, model Fiesta RS WRC. Toto čistokrvné súťažné vozidlo s 1,6-litrovým motorom EcoBoost s výkonom 300 k je prvé vozidlo Ford v súťažiach rely využívajúce technológiu priameho vstrekovania benzínu. Pri svojej tohtoročnej súťažnej premiére na rely Švédska dosiahlo historický úspech v podobe obsadenia prvých troch miest.

Pick-up Ranger pripravený na sériovú výrobu
Ford na autosalóne predstaví kompletne vynovený pick-up Ranger vo verzii pripravenej na sériovú výrobu, ktorá sa má spustiť koncom tohto roka. Tento vrchol ponuky vozidiel typu pick-up je teraz schopný prepraviť viac nákladu, má vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva, a súčasne ponúka vyššiu úroveň komfortu, technológií a bezpečnosti.

„Tento úplne prepracovaný model posilní reputáciu značky Ranger svojím novým, odvážnejším zovňajškom, širšími možnosťami využitia pri intenzívnom pracovnom nasadení a nebývalou úrovňou komfortu, technológií a bezpečnosti,“ povedal Jesus Alonso, riaditeľ spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a servis úžitkových vozidiel. „Vďaka výrazne nižšej spotrebe paliva toto nové vozidlo ponúka nižšie prevádzkové náklady a zároveň je šetrnejšie k životnému prostrediu. Je to začiatok novej kapitoly úspešnej histórie modelu Ranger.“

Špeciálne edície modelu Fiesta
V stánku spoločnosti Ford sa v premiére objavia dve nové špeciálne edície modelu Fiesta. Fiesta Sport Special Edition ponúkne fanúšikom originálnejšieho, športovejšieho dizajnu atraktívny, športovo ladený interiér aj zovňajšok, kým výkonný 1,6-litrový zážihový motor Duratec Ti-VCT sa postará o to, aby sa toto výnimočné vozidlo správalo na ceste rovnako dobre, ako vyzerá.

Špeciálne edície podtrhujú jedinečnosť modelu Ka
Ford prichádza s dvomi novými, originálnymi špeciálnymi edíciami modelu Ka, ktoré ešte zvyšujú atraktivitu tohto už kultového vozidla.

Tvorcovia modelu Ka Grand Prix II sa inšpirovali svetom motoristického športu; vozidlo má agresívny dizajn masky chladiča pripomínajúci uhlíkovú tkaninu, pretekársky pásik so vzhľadom uhlíkovej tkaniny, čierne zliatinové disky kolies a športový interiér, v ktorom sa opäť objavuje materiál pripomínajúci uhlíkové vlákna v kombinácii s červenou farbou.
Model MetalKa s čiernym lakom karosérie s pochrómovanými detailmi zas ponúka extrovertný, módny vzhľad. Interiér s vysoko lesklými čiernymi plochami oživujú detaily v chrómovej a hliníkovej farbe.

2,0-litrový motor EcoBoost v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou
Už koncom tohto roka si budú môcť zákazníci objednať modely Mondeo a S-MAX s 2,0-litrovým motorom EcoBoost v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Táto výkonná pohonná sústava bude k dispozícii pre vozidlá s výbavou Titanium a Titanium S s výkonom 203 k a 240 k. Výroba sa začne v októbri v belgickom meste Genk, pričom uvedená kombinácia motora a prevodovky bude spočiatku k dispozícii len v Nemecku a Švajčiarsku.

Kuga Titanium S
Drsný, a súčasne elegantný charakter modelu Ford Kuga by mala podtrhnúť jeho nová najvyššia verzia s označením Kuga Titanium S. Aby sa ešte viac odlíšila na cestách, dostala nové denné prevádzkové svetlá s diódami LED, 17-palcové dizajnové zliatinové disky kolies, väčší zadný spojler, nové svetlomety projektorového typu a vylepšený interiér.

Kuga Titanium S sa môže pochváliť rovnakým inteligentným pohonom všetkých kolies ako ostatné verzie modelu Kuga, vďaka čomu bude nielen najlepšie vyzerajúcim, ale aj najlepšie jazdiacim vozidlom vo svojej triede. Tento systém pohonu je skonštruovaný tak, aby pohotovo reagoval na každú zmenu terénu a automaticky prenášal silu motora na tie kolesá, ktoré ju dokážu najlepšie využiť. Vodičovi tak systém pomáha udržať vozidlo pod kontrolou a zachovať maximálnu trakčnú schopnosť za každého počasia.

Začiatok výroby v továrni Ford v Saarlouise je naplánovaný na polovicu septembra.

O spoločnosti Ford Motor Company
Spoločnosť Ford Motor Company, globálny líder automobilového priemyslu so základňou v Dearborne v americkom štáte Michigan, vyrába alebo distribuuje automobily na šiestich svetadieloch. Táto spoločnosť s približne 166 000 zamestnancami a 70 továrňami po celom svete vlastní automobilové značky ako Ford a Lincoln. Spoločnosť poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company. Ďalšie informácie o produktoch Ford nájdete na internetovej stránke www.ford.com.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 51 individuálnych trhoch a má približne 66 000 zamestnancov. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford of Europe divíziu Ford Customer Service Division a 22 výrobných závodov vrátane podnikov s účasťou iných spoločností. Do Európy boli prvé automobily značky privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba sa v Európe začala v roku 1911.

Poznámka: Uvedené hodnoty spotreby paliva zodpovedajú európskej smernici o spotrebe paliva EU 80/1268/EHS a môžu sa líšiť od výsledkov merania spotreby paliva pri iných jazdných cykloch v iných oblastiach sveta.


Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /FORD/