Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: V Las Vegas sa predstaví Lexus GS s balíkom F-Sport
26. október 2011 @ 09:54:38 CEST, poslal k.zechmeister

LEXUS Na tlačovej konferencii (1. novembra o 13:30 tichomorského času) konanej na autosalóne SEMA v Las Vegas predstaví Lexus nový model GS s balíkom výbavy F-Sport.

Dizajn
Balík výbavy F-Sport, ponúkaný pre modelový rad GS na všetkých európskych trhoch, obsahuje exkluzívne tvarovaný predný nárazník s väčším bočným rebrovaním. V kombinácii so športovou mriežkou v hornej i spodnej časti masky chladiča (výhradne pre tento balík) sa týmto akcentuje výrazne agresívnejší vzhľad, širší rozchod kolies a športový postoj nového GS.

Pri pohľade na zadné partie potom GS F-Sport zaujme difúzorom pod nárazníkom so sivým metalickým lakom. GS 450h F-Sport v spodnej časti zadného nárazníka umne kombinuje sivý metalický lak s chrómovanými vlysmi. Vďaka novému štylistickému poňatiu zadnej časti je toto vozidlo na ceste jednoducho neprehliadnuteľné.

Všetky vozidlá vo vyhotovení F-Sport budú ďalej vybavené zadným spojlerom a 19" zliatinovými kolesami s tmavo metalickým lakom (špeciálne pre tento stupeň výbavy). Na kolesách sú obuté pneumatiky 235/40 R19 vpredu, resp. 265/35 R19 vzadu. Širšie pneumatiky prispievajú k športovejšiemu vzhľadu, ale tiež vylepšujú trakčné schopnosti vozidla.

V interiéri zaujme zladené čalúnenie sedadiel a dverových panelov – rovnako v granátovej farbe, ponúkané výhradne pre tento stupeň výbavy – v kombinácii s hliníkovými dekórami, elektricky nastaviteľnými prednými sedadlami F-Sport (nastaviteľnými v 16 smeroch), čiernym čalúnením stropu kabíny a stĺpikov, volantom a hlavicou radiacej páky obšitými perforovanou kožou, hliníkovými pedálmi a dekórami prístrojovej dosky, exkluzívnymi prahovými lištami s čiernym logom a označením F-Sport na volante.

Zavesenie kolies
Súčasťou balíka F-Sport je vyladený systém zavesenia predných i zadných kolies a systém AVS (adaptívne odpruženie) prispievajúci k čo najlepšej ovládateľnosti vozidla a reakciám riadenia pre maximálnu jazdnú agilitu.

Úpravami prešla aj charakteristika predných a zadných tlmičov na zaistenie optimálnej funkcie systému AVS. K efektívnemu chodu všetkých tlmičov napomáha použitie oleja s nízkou viskozitou, ktorý vykazuje nižšiu mieru trenia. Tlmiče zadných kolies sa okrem toho sklonili viac smerom dozadu a bolo použité väčšie a tuhšie spodné puzdro tlmiča.

Cieľom všetkých vykonaných úprav je optimálne regulovať náklony karosérie systémom AVS a tým optimalizovať reakcie vozidla na pokyny od riadenia s ohľadom na čo najlepšiu agilitu a maximálny pôžitok z jazdy.

Vďaka systému AVS môže vodič prispôsobiť jazdné vlastnosti GS s využitím rôznych nastavení tlmičov; režim „Normal“ je určený pre každodennú pohodlnú jazdu, zatiaľ čo režim „Sport S+“ je zárukou skvelej ovládateľnosti a presnej odozvy od volantu pri rýchlom prejazde zatáčkami.

Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karosérie a momentálny povrch vozovky reaguje tým, že aktivuje tlmiče s regulovateľnou tlmiacou silou a automaticky prispôsobuje charakteristiku systému odpruženia (nezávisle pre všetky štyri kolesá), čím plní hneď niekoľko riadiacich funkcií súčasne.

Ak vodič zvolí režim „Sport S+“ systému AVS, automaticky sa zvýši rozdiel medzi účinkom vnútorných a vonkajších tlmičov pri prejazde zatáčkami, čím sa ešte viac zamedzí nežiaducim náklonom karosérie. Systém VGRS zároveň automaticky znižuje zhruba o 10 % prevodový pomer riadenia, zatiaľ čo elektrický posilňovač riadenia (EPS) zvyšuje pomocný krútiaci moment riadenia približne o 4 %. Tieto opatrenia spoločne minimalizujú náklony vozidla, prispievajú k jeho lepšej ovládateľnosti a optimalizujú charakteristiku riadenia s cieľom ponúknuť maximálny pôžitok z riadenia tohto športového sedanu.

Voľba jazdných režimov – systém Drive Mode Select
GS najnovšej generácie ponúka funkciu Drive Mode Select umožňujúcu voliť medzi jazdnými režimami ECO, NORMAL, SPORT S a SPORT S+, aby sa vodič mohol sám rozhodnúť, či chce v danej chvíli preferovať ekonomický štýl jazdy, alebo naopak akcentovať dynamické schopnosti vozidla.

V jazdnom režime ECO sa automaticky reguluje výkon motora, miera otvorenia škrtiacej klapky a voľba prevodových stupňov pre čo najnižšiu spotrebu paliva vo všetkých jazdných podmienkach. V spojení s tým sa automaticky upravuje aj teplota sústavy klimatizácie, objem prúdu vzduchu a činnosť vyhrievania sedadiel, opäť s ohľadom na optimálnu spotrebu paliva.

V jazdnom režime SPORT S sa optimalizujú otáčky motora a reakcie škrtiacej klapky, aby si vodič mohol vychutnať atraktívnejší pôžitok z jazdy, s využitím všetkých možností zážihového agregátu, resp. plne hybridného systému pohonu.

Jazdný režim SPORT S+ spája zvýšený výkon pohonnej jednotky daný režimom SPORT S a koordinované riadenie stabilizačného systému VDIM – vrátane systému AVS a elektrického posilňovača riadenia (EPS), príp. tiež systémy VGRS a DRS pri vozidlách vybavených systémom LDH, v snahe odmeniť vodiča vrcholne športovou jazdnou dynamikou.

Systém LDH – Lexus Dynamic Handling
Okrem štandardného vylepšenia systému odpruženia v rámci balíka F-Sport je model GS vo verzii 450h F-Sport vybavený aj systémom Lexus Dynamic Handling (LDH), vďaka ktorému sa tento model stáva prvým plne hybridným vozidlom na svete, ktoré ponúka systém riadenia všetkých štyroch kolies.

Najmodernejšia podvozková technológia Lexus Dynamic Handling ponúka spojenie systémov DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické riadenie kolies zadnej nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – riadenie s premenným prevodovým pomerom) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilňovač riadenia), s cieľom optimálne zladiť riadenie kolies prednej i zadnej nápravy a zaistiť agilné, ostré a isté jazdné vlastnosti s čo najpriamejšou reakciou na pokyny od vodiča.

LDH vypočítava optimálny uhol natočenia všetkých štyroch kolies na základe aktuálnej rýchlosti vozidla, uhla natočenia volantu a pokynov od vodiča. V koordinácii systému VGRS vpredu a DRS vzadu dokáže tento systém nezávisle regulovať uhol natočenia kolies prednej aj zadnej nápravy a výrazne tak zlepšiť odozvu vozidla pri nájazde do zatáčok, záberové schopnosti zadných kolies, stabilitu vozidla i celkovú agilitu pri prejazde zatáčkami.

Systém DRS sleduje rýchlosť jazdy vozidla i stáčavú rýchlosť, uhol natočenia kolies, natáčanie volantu a bočnú silu (G) na výpočet požadovaného natočenia kolies zadnej nápravy (maximálne 2 stupne). Pri väčšine rýchlostí do 80 km/h sa predné a zadné kolesá natáčajú v opačnom smere. Ak rýchlosť prekročí 80 km/h, predné a zadné kolesá sa pri splnení ďalších podmienok natáčajú v rovnakom smere.

Systém Lexus Dynamic Handling v rámci koordinácie systémov DRS, VGRS a EPS automaticky prispôsobuje systém odpruženia a systémy aktívnej bezpečnosti s ohľadom na aktuálny stav vozovky, rýchlosť vozidla a štýl jazdy vodiča, aby si výnimočné jazdné schopnosti nového GS mohol jeho majiteľ s istotou a naplno vychutnať.

Všetky verzie GS s balíkom F-Sport sú tiež vybavené väčšími ventilovanými kotúčmi 356 x 30 mm na prednej náprave. Prírubová časť brzdového kotúča je vyrobená z hliníka s cieľom znížiť hmotnosť a zamedziť deformáciám v dôsledku vznikajúceho tepla.

Zdroj: LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC


Súvisiace správy

Najčítanejšie /LEXUS/