Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nissan lídrom trhu crossoverov
28. október 2011 @ 11:28:20 CEST, poslal j.kval

NISSAN Keď spoločnosť Nissan v roku 2002 v Spojených štátoch predstavila model Murano, znamenalo to začatie významnej novej éry motoristickej histórie: Murano bolo prvým crossoverom. Sčasti SUV, sčasti limuzínou - vozidlo, ktoré odštartovalo nový žáner. Murano cielilo na luxusný segment trhu a rýchlo si budovalo pevnú pozíciu bez konkurencie.

• Spoločnosť Nissan vytvorila jeden z najrýchlejšie rastúcich segmentov automobilového trhu
• Nissan dominuje tomuto sektoru vďaka najpredávanejšiemu vozidlu Qashqai, novouvedenému vozidlu Juke a originálnemu crossoveru Murano
• Vo výrobnom závode spoločnosti Nissan v Spojenom kráľovstve bolo vyrobených viac ako milión vozidiel Qashqai
• V Európe sa už predalo 100 000 vozidiel Juke, celosvetovo spolu 180 000
• Neustávajúci úspech crossoverov razí Nissanu cestu k tomu stať sa najpredávanejšou japonskou značkou v Európe
• Dôležité zmeny a vylepšenia všetkých troch modelov udržia Nissan na vrchole. K zmenám patria:
- nový 1,6-litrový motor dCi PURE DRIVE pre Qashqai - najvýkonnejší 1,6-litrový vznetový motor na svete
- systém Stop/Štart k 1,6-litrovému motoru dCi pre Qashqai
- monitorovací systém okolia vozidla pre Qashqai
- zmeny sprevodovania na dosiahnutie nižších emisií vozidla Juke
- ešte viac vycibrenosti pre Murano
• A ďalej:
- nové špeciálne limitované edície vozidiel Juke a Qashqai
- presun výroby vozidla Juke s pohonom všetkých kolies do Európy
- ohlásenie atraktívneho projektu „Juke-R" v Európe


I keď sa Murano pri svojom uvedení v Európe v roku 2004 stretlo s vynikajúcim prijatím kritiky, väčšie počty predaných vozidiel sa dostavili až v roku 2010 s rozšírením ponuky o prepracovanú verziu so vznetovým motorom. Avšak jeho nástup mal od samého začiatku hlboký význam na pôsobenie Nissanu v Európe. Návrhári, konštruktéri a marketingoví pracovníci si uvedomili, že koncepcia crossoveru sa dá rovnako dobre uplatniť aj na nižších poschodiach trhu.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Najprv obrátili svoju pozornosť na segment C, ktorý je v Európe tradične jeden z najväčších, ale najkonzervatívnejších, a dominujú mu rodinné hatchbacky, limuzíny a kombi, ako je VW Golf, Opel Astra a Ford Focus.

Namiesto uvedenia ďalšieho nevyčnievajúceho modelu sa spoločnosť Nissan rozhodla vytvoriť niečo celkom iné, niečo, čo by v záplave navzájom podobných vozidiel ponúklo skutočnú alternatívu. Výsledkom bol Qashqai a ohlas bol ohromujúci.

Toto vozidlo sa stalo na všetkých trhoch po celej Európe okamžite predajným hitom a bez váhania začalo ohrozovať zavedených ťahúňov tejto triedy. Dôležité však je, že úspešnosť si model Qashqai udržuje po celý čas a že objem predaja sa z roka na rok zvyšuje, namiesto aby sa, ako je bežné, v treťom alebo štvrtom roku predaja dával na ústup.

Okrem toho, že Qashqai bol z väčšej časti navrhnutý a skonštruovaný v Európe, sa tu aj vyrába. Jeho predajný úspech znamenal zvýšený objem výroby v závode Nissan Motor Manufacturing UK v Sunderlande, kde teraz nepretržite pracujú tri zmeny, aby dokázali uspokojiť dopyt.

Za necelých päť rokov sa ich v Spojenom kráľovstve vyrobilo viac ako milión kusov. Miliónte vozidlo, v najvyššej verzii Tekna s dvojlitrovým vznetovým motorom, zišlo z výrobnej linky 28. júna 2011, presne štyri roky, šesť mesiacov a 23 dní po začatí výroby 5. decembra 2006. Žiadne iné vozidlo vyrábané v Spojenom kráľovstve nedosiahlo miliónovú hranicu za taký krátky čas.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Dominancia vozidla Qashqai v rebríčkoch predajnosti, podporená rastúcim objemom predaja vozidla Murano, teraz už poháňaného aj vznetovým motorom, mala dva dosahy. Po prvé, podčiarkla rastúcu reputáciu spoločnosti Nissan ako odvážneho novátora a produktového lídra a po druhé, túto spoločnosť inšpirovala k uplatneniu rovnakých princípov crossoveru aj v segmente B.

A opäť spoločnosť Nissan trafila do čierneho. Predaj vozidla Nissan Juke vystúpil do rovnakých výšin ako pri vozidle Qashqai pred ním a prepísal pravidlá tohto segmentu. Kombinácia osobitého štýlu, vynikajúcej jazdnej dynamiky, prvotriednej výrobnej kvality a vyspelých technológií umožnila vozidlu Juke zopakovať úspech svojho staršieho súrodenca.

Juke sa takisto vyrába v závode v Sunderlande, v objemoch len o málo menších ako Qashqai. Vďaka stúpajúcemu dopytu po všetkých verziách, podloženému príkladnou kvalitou výroby, sa výroba verzií vozidla Juke s pohonom všetkých kolies určených na predaj v Európe teraz sťahuje z Japonska do závodu v Sunderlande.

Vozidlá Qashqai a Juke, vhodne dopĺňané uznávanými mestskými modelmi Micra a Note, oceňovanými úžitkovými vozidlami, ako je NV200, a technicky vyspelými automobilmi, ako je elektromobil LEAF s nulovými emisiami alebo pôsobivé vozidlo GT-R, razia Nissanu cestu do tohto regiónu s jasným cieľom stať sa najpredávanejšou japonskou značkou v Európe.

To sa dosiahne nielen vďaka výrobe novátorských a populárnych vozidiel, ako sú v Európe obľúbené crossovery, ale tiež zachovaním náskoku pred súpermi. S vývojom nových vozidiel ide ruka v ruke neustále vylepšovanie súčasných produktov. To viedlo k mnohým dôležitým zmenám vo vozidlách Qashqai, Juke a Murano.

Nové motory s nižšími emisiami, uvádzané v rámci programu Nissan PURE DRIVE, inovatívne prvky výbavy, špeciálne verzie s mnohými funkciami, vyššie pohodlie, vycibrenosť a oznámenie atraktívnej superšportovej verzie vozidla Juke vyhovujúcej predpisom týkajúcim sa prevádzky na bežných cestách, sú len niektorými zo zmien v prevratných crossoveroch Nissan.

Qashqai
Najpredávanejší model spoločnosti Nissan dostáva nový, moderný motor 1.6 dCi - najvýkonnejší 1,6-litrový vznetový motor na svete. Je skvelým príkladom stratégie PURE DRIVE spoločnosti Nissan. Nový motor nahrádza predchádzajúci motor 2.0 dCi, pričom je účinnejšou jednotkou, ktorá nielenže poskytuje nižšie emisie a výrazne nižšiu spotrebu paliva, ale ponúka aj porovnateľnú úroveň výkonu. Ďalšie vylepšenie príde s uvedením systému Stop/Štart v tomto modeli začiatkom roka 2012, s ktorým emisie CO2 poklesnú na iba 119 g/km.

Qashqai sa stane prvým vozidlom segmentu C na svete, ktoré bude dostupné so systémom monitorovania okolia vozidla (AVM) spoločnosti Nissan určeným na bezpečné a komfortné parkovanie. Systém AVM, ktorý bol predtým dostupný len v prémiových a luxusných modeloch, prináša vozidlu Qashqai mieru vycibrenosti, ktorá nie je dostupná v žiadnom z jeho súperov, a je v súlade s politikou spoločnosti Nissan prinášať vyspelú technológiu a inovácie za dostupnú cenu na spotrebiteľský trh.

Juke
Zmeny sprevodovania vo vozidle Juke ďalej znížili emisie CO2 v súlade so záväzkom spoločnosti Nissan priebežne znižovať vplyv svojich vozidiel na životné prostredie. Tieto zmeny dovoľujú najpredávanejšej verzii s 1,5-litrovým vznetovým motorom udržať si značku PURE DRIVE. Značka PURE DRIVE na zadnej časti nového vozidla Nissan teraz znamená, že produkuje menej ako 130 g/km CO2 namiesto 140 g/km, čo bola hraničná hodnota pri zavedení programu v roku 2008.
Nissan Juke Nissan Juke
Existuje aj špeciálna verzia vytvorená pri príležitosti oslavy prvých narodenín tohto mladšieho súrodenca vozidla Qashqai. Juke Kuro (po japonsky „čierny") sa vyznačuje dramatickými čiernymi prvkami vrátane lesklých čiernych 17-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin. Čierne prvky zdôrazňujú športový charakter vozidla, najmä v spojení so silným 1,6-litrovým motorom DIG-T a vyspelým elektronicky riadeným systémom pohonu všetkých kolies Nissanu All Mode 4×4-i s technológiou distribúcie krútiaceho momentu. Vozidlo Kuro bolo uvedené na trhoch v Spojenom kráľovstve, Rusku, Španielsku a Belgicku.

Ale pre naozaj športové vozidlo Juke je lepšie sa pozrieť na pozoruhodný koncept Juke-R, ktorý nedávno predstavila spoločnosť Nissan. Toto vozidlo, ktoré je momentálne vo vývoji, je zvonka Juke, ale vo vnútri nájdete plnokrvný Nissan GT-R. Pod kapotou vozidla Juke sa skrýva šesťvalec s dvoma turbodúchadlami s výkonom 480 k prevzatý z vozidla GT-R a pod ním vynikajúci podvozok s pohonom všetkých kolies tiež pochádzajúci z vozidla GT-R.

Zmyslom projektu Juke-R, realizovaného spoločnosťou Nissan Europe, je demonštrovať vedúcu pozíciu spoločnosti Nissan na trhu crossoverov. Juke-R v sebe kombinuje najinovatívnejší superšportiak - Nissan GT-R - s najviac vzrušujúcim crossoverom, ktorý kedy uvidel svetlo sveta - vozidlom Juke.

Na prezentačné účely sa ručne vyrábajú dva exempláre plne vyhovujúce predpisom týkajúcim sa jazdy na bežnej ceste. Do sériovej výroby sa bohužiaľ nedostanú ... ale napovedajú veľa o tom, ako by mohli vyzerať prípadné športové varianty vozidla Juke v budúcnosti. Sledujte ďalší vývoj.

Murano
Pokiaľ ide o pohodlie, vycibrenosť a čistú silu, len máločo sa vyrovná vozidlu Murano. Murano, teraz dodávané aj s 2,5-litrovým vznetovým motorom s kultivovaným chodom, ktorý ponúka silnú kombináciu výkonu a spotreby, dostalo rad drobných vylepšení vrátane novej úpravy kože, lepšieho zladenia farieb interiéru, nových farieb karosérie a nových spínačov, ktoré ho spoločne posúvajú na vyššiu úroveň.

„Nemôže byť pochýb o tom, že Nissan vedie trh crossoverov ... a je naším zámerom na tejto pozícii aj zostať. Zmeny uskutočnené v celom modelovom rade nielenže zosobňujú novátorstvo a vzrušujúce postupy, ktorými je Nissan známy, ale tiež udržujú naše crossovery o dva kroky pred súpermi," uviedol Pierre Loing, viceprezident pre produktové plánovanie, Nissan Europe.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/