Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Peugeot 208 - RE-GENERATION
02. november 2011 @ 09:54:01 CET, poslal p.mauer

PEUGEOT Značka Peugeot na jar 2012 uvedie na trh nový model v segmente "B", v triede malých viacúčelových automobilov. K dispozícii bude v troj-dverovej a päť-dverovej verzii. Je zrejmé, že automobil, ktorý má osloviť rôzne cieľové skupiny zákazníkov a uspokojiť ich rýchlo sa rozvíjajúce a stále náročnejšie požiadavky, nestačí len mierne obmeniť.

Zadávajúce podmienky pre projekt "A9" boli už od svojho počiatku veľmi ambiciózne, pretože automobil, ktorý mal vzniknúť, mal priniesť skutočný generačný skok. Peugeot neváhal narušiť určité princípy, znovu objaviť kódy, na ktorých boli postavené úspechy hviezd ako 205, 206, 207–tak nastal proces «RE-GENERATION», aby vytvoril Peugeot 208.

«S modelom 208, mení značka Peugeot epochu» Vincent Rambaud, generálny riaditeľ Peugeot.
«Myslím, že budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu» Alain Tranzer, riaditeľ projektu A9.
«Model 208 je novým projektom značky, ktorý bol zahájený pred dvomi rokmi, a predstavuje novú etapu smerovať k stále modernejším produktom» Xavier Peugeot, riaditeľ pre marketing a komunikáciu Peugeot.
«S modelom 208, Peugeot disponuje prostriedkami na znovuzrodenie ikony svojej doby» Laurent Blanchet, riaditeľ modelovej rady Peugeot.

«RE-GENERATION» z pohľadu architektúry.

Model 208 má všetky predpoklady byť živý, reaktívny a efektívny. Vďaka zvoleným technickým riešeniam je automobil veľmi ľahký (najľahšia verzia 208 váži 975 kg, pričom v priemere má celý modelový rad 208 o 110 kg nižšiu hmotnosť ako rad 207 a najväčší rozdiel predstavuje až 173 kg!), aerodynamický (Cx 0,29, SCx 0,61) a veľmi kompaktný (karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia). Toto "ušetrenie" je zdôraznené zväčšenou priestrannosťou, väčším priestorom pre nohy na zadných sedadlách (+5cm) a veľkorysejším batožinovým priestorom (objem+15 dm3) a sú dôkazom úspešnej optimalizovanej architektúry.
«V porovnaní s 207 sme chceli automobil, ktoré bude mať menšie vonkajšie rozmery a bude väčšie zvnútra» Christophe Clochard, vedúci sekcie Syntéza automobilu 208.

«RE-GENERATION» z pohľadu štýlu.

Štýl nového modelu 208 nesie nové estetické kódy značky. Špecifický otvor pre nasávanie vzduchu motora, nový vzhľad predných svetlometov, zadné svetlá v tvare bumerangu..., každý detail je navrhnutý s ohľadom na celkovú harmóniu celku, ktorý je rozdelený "chrbticou", ktorej náznak je zreteľný aj na streche automobilu. Prepracovaný, atletický, čistý a zároveň sofistikovaný štýl tohto automobilu znamená pre značku ďalší posun k modernosti, atraktívnosti, vyžaruje energiu, pôsobí na naše zmysly je jemný a zároveň rafinovaný. Ku každej z dvoch karosérií bol použitý odlišný prístup, pričom na 3-dverovej verzii zadné pevné okienko pripomína jedno z ich úspešných predchodcov.

«Boli sme malá, stmelená skupina so spoločnou víziou, ktorým smerom sa vydať. To nás inšpirovalo a dalo nám silu a energiu ku skutočneniu všetkých našich nápadov» Pierre Authier, vedúci sekcie Štýl 208.
«Sila automobilu 208 spočíva v jej štýle: Je to energiou nabitá guľa. Má potenciál osloviť každého, bez kompromisov. Je ako hudobný šláger, ktorý pohne ľudskou dušou bez ohľadu na kultúrne a spoločenské súvislosti» Gilles Vidal, riaditeľ strediska Štýl Peugeot.

«RE-GENERATION» z pohľadu ergonómie.

zväčšiť obrázok Štýlové inovácie exteriéru sa prenášajú aj do interiéru automobilu, kde naberajú na dôležitosti. Od základu nové riešenie pre miesto pre vodiča, úplne intuitívne a samozrejme ovládateľné, predstavuje skutočný zlom z pohľadu technických možností a kultúrnych zvyklostí. Všetko sa sústreďuje okolo zmenšeného volantu, head-up disleja a veľkej dotykovej obrazovky. Táto praktická prístrojová zostava je s cestujúcimi v neustálom spojení, prispieva k vyššej bezpečnosti, umocňuje potešenie pri riadení automobilu a celkový dizajn interiéru pôsobí mimoriadne kvalitným a štýlovým dojmom.

«Kompletne prepracovať miesto vodiča v modeli, ktorý by sa mal stať najpredávanejším modelom značky. To bolo rozhodnutie, ktoré znamenalo veľké riziko. To, že sme sa k tomuto kroku pri modeli 208 odhodlali, bol od nás všetkých veľmi odvážny kúsok» Jérôme Micheron, vedúci Projektu značky 208.
«Systém premietania informácií na head-up displej prvýkrát použitom v modeli 3008, pre nás bol začiatkom, jeho užitočnosť a úspech boli jednoznačné a okamžité. Model 208 ide ešte ďalej... Nápad malého volantu a head-up displeja má veľkú budúcnosť, má veľký potenciál. Keď sme testovali prvé prototypy, každý bol ohromený, bolo to prirodzené, jednoduché, samozrejmé...» Marion David, vedúci projektu Produkt 208.

«RE-GENERATION» z pohľadu ochrany životného prostredia.

Priemerné emisie CO2 znížené o 34 g/km v porovnaní s 207, umiestňujú model 208 na pozíciu lídra vo svojom segmente. Vedľa nižšej hmotnosti a prepracovanej aerodynamike sa na dosiahnutí zníženia emisných hodnôt podieľajú tiež motory vybavené technológiami poslednej generácie a takmer plošné zavedenie mikro-hybridného e-Hdi. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop&Start novej generácie (e-HDi), u najúspornejšej verzie je spotreba paliva 3,4 l/100km a emisie Co2 87g/km, pričom neprekročia hodnotu 99 g! Spolu s modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1.0 a 1.2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99g/km. Ale model 208 ide ešte ďalej. 25 % polymérovej hmoty modelu 208 tvoria "zelené materiály" (recyklované alebo prírodného pôvodu), čím sa otvára nová etapa vývoja eko-koncepcie automobilov. Vo svetovej premiére je z týchto materiálov vyrobený celý zadný nárazník a celok chladiča. Napríklad len tento typ nárazníku ušetrí sám o sebe 1600 t nafty ročne.

«RE-GENERATION» z pohľadu potešenia z jazdy.

Peugeot 208 tiež ponúkne intenzívne potešenie z jazdy, ktoré vždy bolo pre značku Peugeot veľmi dôležitým hľadiskom:
- volant menších rozmerov s novou ergonómiou umožňuje vodičovi neobvykle živé a reaktívne riadenie,
- nové, prvotriedne spojenie komfortu a jazdných vlastností, kvalita ktorého je založená na uznávanom know-how značky v oblasti podvozkových častí, ťaží z kompaktnosti a odľahčenia automobilu.

«Nové miesto vodiča poskytuje pri riadení automobilu množstvo nových, intenzívnych pocitov. Keď si sadnete do modelu 208, máte ihneď chuť si ho vyskúšať a užiť si chvíle strávené za volantom» Gaëtan Demoulin, vedúci sekcie Zákazníci Peugeot.
_______________________________________________________________________

Peugeot je zastúpený v 160 krajinách sveta s 10 000 kontaktnými miestami a všade spája náročnosť a emócie. V roku 2010, ktorý bol rokom 200. výročia značky, Peugeot potvrdil svoju pozíciu 1. francúzskej automobilovej značky na svete a s predajom 2 142 000 vozidiel získal 9. priečku vo svetovom rebríčku . Peugeot je jediná značka, ktorá ponúka integrovanú mobilitu zahŕňajúcu osobné a úžitkové vozidlá, skútre, bicykle a ponúka aj širokú škálu služieb, vrátane mobility Mu.

Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o.
TS: 02.11.2011


Súvisiace správy

Najčítanejšie /PEUGEOT/