Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nissan uvádza nový model GT-R na rok 2012
12. november 2011 @ 22:40:49 CET, poslal p.mauer

NISSAN Spoločnosť Nissan oznámila uvedenie vozidla Nissan GT-R modelový rok 2012. Nový model sa začne predávať 24. novembra v Japonsku a do európskych salónov dorazí v januári 2012.

Od modelu GT-R pre rok 2012 môžeme očakávať:
- vyšší výkon (550 k), nižšia spotreba a emisie
- jedinečné asymetrické nastavenie zavesenia vo vozidlách sriadením vpravo
- výraznejší pocit z radenia
- špeciálne oleje vdiferenciáli vyladené pre pretekárske okruhy
- zosilnenie karosérie pre ešte väčšiu kvalitu ovládania
- možnosť osadenia keramických bŕzd (podľa verzie)
- mové reproduktory Bose® Precision Sound System
- zadná kamera teraz dodávaná štandardne
- nová verzia „For TRACK PACK" zvyšuje čistý výkon vozidla GT-R (len vo verzii sriadením vpravo)

Výrazné vylepšenia motora, podvozku a prevodovky a nová ľahká verzia „For TRACK PACK" (v súčasnosti dostupná len v Japonsku, Veľkej Británii, Austrálii a Juhoafrickej republike), ktorá zdôrazňuje potenciál čistého výkonu vozidla GT-R, sú kľúčovými zmenami vlajkovej lode Nissanu pre modelový rok 2012. Špeciálna verzia zdedila gény modelu Spec_V a z vozidla GT-R tak robí ľahký dvojsedadlový maximálne výkonný stroj pre pretekanie na okruhu.

Po svojom uvedení na podklade kultového vozidla GT-R vznikol nový typ supervozidla. Výkon a ovládateľnosť boli samozrejme mimoriadne, ale dôležitejšie bolo, že potenciál vozidla bol dostupný všetkým vodičom v akýchkoľvek podmienkach. Vodiči ho prijali viac než pozitívne, ale zásada spoločnosti Nissan pre neustály vývoj znamená, že aj GT-R sa naďalej vyvíja.
Najnovšia verzia, ktorá sa má dostať do predaja v Európe v januári 2012, je zatiaľ tá najefektívnejšia. Ponúka ešte vyšší výkon, no zároveň nižšiu spotrebu a nižšie emisie pre ešte väčšie vzrušenie vodiča a cestujúcich.

Novinkou v modeli GT-R je okrem vyššieho výkonu aj nové asymetrické zavesenie, ktoré kompenzuje vyššiu hmotnosť na strane vodiča v modeloch s riadením vpravo. Ďalej ponúka intenzívnejší pocit z radenia a zosilnenú karosériu pre vyššiu tuhosť a ešte lepšiu ovládateľnosť.

Motor - zvýšením účinnosti motora vozidla GT-R sa jeho spotreba znížila z 12 l na 11,8 l/100 km, pričom výkon výrazne vzrástol z 390 kW na 404 kW (550 k) pri 6400 min-1, s maximálnym krútiacim momentom od 612 do 632 Nm (64,5 kgfm) v rozsahu otáčok 3200 až 5800 min-1.

Na lepšej odozve motora a krútiaceho momentu pri stredných a nízkych otáčkach a na výkone vo vysokých otáčkach sa významne podieľajú:
• Vyššia účinnosť nasávania
• Nižší odpor toku vzduchu, ktorý bol znížený doplnením sacieho potrubia umiestneného na hlavu každej jednotky a použitím živice v rozšírenom sacom potrubí pre medzichladič
• Vyššia účinnosť systému výfukových plynov a jeho lepšie riadenie
• Zníženie odporu vzduchu vďaka kompaktnejšiemu katalyzátoru pod podlahou, ktorý znižuje emisie a hmotnosť
• Lepšie chladenie výfukového ventilu vďaka novému spracovaniu kovového ventilu plneného sodíkom. Zároveň bolo vylepšené časovanie ventilov a zlepšil sa pomer zmesi vzduchu a paliva a načasovanie zážihu

Prevodovka - pocit z radenia a jeho tichý chod boli vylepšené vďaka zosilnenému spracovaniu ramena radiacej kulisy a pevnejšiemu fixnému ložisku pre uloženie zotrvačníka. Vo všetkých verziách vozidla GT-R sa teraz používa špeciálny olej pre diferenciál R35 COMPETITION Type 2189E (75W140), ktorý bol pôvodne vyvinutý pre automobilové preteky.

Karoséria - okrem vyššieho výkonu a krútiaceho momentu prináša zosilnenie určitých miest v zadnej časti motorového priestoru a prístrojovej dosky citlivejšiu ovládateľnosť a vodič tak má pocit väčšej priľnavosti vozidla k vozovke.

Nissan GT R (MY2012)

Presnejšie metódy výroby, spoločne s vylepšeniami karosérie k tomu zlepšujú schopnosti detekcie vo vnútri vozidla. To bolo dosiahnuté zmenami umiestnenia senzorov a tuhšej, lepšie tlmiacej karosérií vozidla a zároveň pridaním presnejších senzorov zrýchlenia do miest s vyššou citlivosťou pri vibračnom testovaní každej karosérie.

Zavesenie a brzdy - vozidla GT-R pri verzii s riadením vpravo je nastavené asymetricky kvôli pridanej hmotnosti vodiča a skutočnosti, že aj hnací hriadeľ pre predné kolesá sa nachádza na pravej strane vozidla. Vpredu je pri zavesení použitá tuhšia pružina vľavo a vzadu bolo doplnené pomocné rameno hore na ľavej strane a dole na pravej strane. To znamená nevyvážené zaťaženie kolies stojaceho vozidla, ktoré sa však vyrovnáva pri jazde a prináša vyššiu citlivosť, plynulosť jazdy a odozvu od riadenia, rovnako ako vyššiu stabilitu v zákrutách a pohodlie jazdy (len vo verziách s riadením vpravo).
Karbon-keramické brzdy NCCB (Nissan Carbon Ceramic Brakes) sú dostupné ako voliteľná možnosť inštalovaná vo výrobnom závode pre verzie GT-R Premium Edition a EGOIST. Tieto brzdy zvýrazňujú živú priľnavosť vozidla k vozovke a posilňujú pocit z riadenia vďaka dramaticky zníženej hmotnosti a vyladenému, ostrému brzdnému účinku, vďaka ktorému sú karbon-keramické brzdy unikátne.

Interiér - dojem kvality prístrojov umiestnených pred vodičom bol umocnený pridaním modrého podsvietenia vo vnútri okružia otáčkomera, ktorý ladí s indikátorom zaradeného stupňa a vytvára v kabíne príjemnú atmosféru. Zadná parkovacia kamera bude dodávaná štandardne vo všetkých verziách. Na ďalšie zvýšenie kvality zvuku boli reproduktory Bose® nahradené reproduktormi Bose® Precision Sound System, ktoré boli vyvinuté pre verziu EGOIST.

Verzia TRACK PACK - je novou verziou modelu GT-R určenou pre zákazníkov, ktorí si chcú vo svojom vozidle GT-R užiť ešte intenzívnejšie zážitky z jazdy. Táto verzia bola vyvinutá spoločne s japonskou spoločnosťou NordRing a má upravené nastavenie zavesenia, silnejšie chladenie bŕzd (vpredu aj vzadu) a kolesá z hliníkovej zliatiny z verzie Spec-V vyrobené spoločnosťou Rays (s lakom v odtieni Black quartz chrome). Výhradne pre túto verziu bol vyrobený predný karbónový spojler, ktorý je montovaný ako samostatný set. Na zníženie hmotnosti vozidla má táto verzia dve sedadlá vpredu a v mieste zadných sedadiel sú prešívané textilné poťahy. Predné sedadlá sú potiahnuté kožou a vysoko priľnavou tkaninou, ktorá bola vyvinutá pre verziu „For TRACK PACK". Tá pevne drží vodiča v sedadle aj pri tých najdivokejších pretekárskych manévroch (len pri verzii s riadením vpravo).

S najnovšou verziou modelového roku 2012 sa legenda vozidla Nissan GT-R naďalej rozvíja.
_______________________________________________________________________

Spoločnosť Nissan má zo všetkých zámorských výrobcov jednu z najrozsiahlejších európskych základní. V oblasti konštrukcie, výskumu a vývoja, výroby, logistiky, predaja a marketingu zamestnáva Nissan v Európe viac ako 12 500 zamestnancov. V minulom roku opustilo výrobné haly vo Veľkej Británii, Španielsku a Rusku viac ako 528 000 vozidiel vrátane malých MPV, oceňovaných crossoverov, SUV a úžitkových vozidiel. V súčasnej dobe ponúka značka Nissan už 24 rozmanitých a moderných produktov a je na dobrej ceste stať sa najúspešnejšou japonskou značkou v Európe.

Zdroj: Peter Šatka PR & Marketing Consultant, Nissan Newsroom Slovensko, TS:11.11.2011


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/