Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Dacia Lodgy Glace
16. november 2011 @ 07:26:50 CET, poslal j.cvopa

DACIA Blíži sa tretí ročník Trophée Andros, ktorého sa zúčastní aj značka Dacia a táto automobilka sa opäť snaží meniť pravidlá. Ďalšej série sa zúčastní so svojim vysoko originálnym modelom Dacia Lodgy Glace. Do seriálu pretekov na ľade pre sezónu 2011/2012 prihlásila dve autá a najala silných jazdcov : Alaina Prosta a Evensa Stievenarta!

Dacia Lodgy Glace je malou rebelantskou sestrou nového rodinného auta, ktoré bude predstavené svetu na autosalóne v Ženeve v marci 2012! Samotný názov definuje podstatu nového modelu Dacia: štedrý vnútorný priestor a rodinný svet. Vďaka odvážnemu charakteru a povesti akceptovania aj tých najšialenejších športových výziev sa však Dacia rozhodla spraviť svoju tretiu účasť v Trophée Andros skutočne výnimočnou prepísaním všetkých pravidiel. Po prvý krát v histórii sa na Trophée Andros zúčastní vozidlo typu MPV.

zväčšiť obrázok Na okorenenie novej sezóny sa nie jedna, ale hneď dve Lodgy Glace postavia na štartovné pole každého závodu : jedna bude pilotovaná Alainom Prostom, ktorý skončil druhý na Trophée Andros 2010-2011 za volantom Dacie Duster Glace. Druhá bude bude zdieľaná jeho synom, Nicolasom Prostom, a Evensom Stievenartom, kolegom Alaina Prosta a spoluvíťazom superfinále a Stade de France v Paríži. Je to otázka rodiny a priateľstva za volantom rodinného vozidla; vhodná paralela s jasným cieľom: víťazstvo!

Dacia Lodgy Glace bola stvorená špeciálne pre tento unikátny šampionát, ktorý je renomovaný ako jeden z najnáročnejších v rámci motoršportu. Technické regulácie Trophée Andros sú extrémne prísne a udeľujú reštrikcie na všetky aspekty vozidla (rozmery, prevodovka, pneumatiky), vrátane použitých materiálov. Všetko je spravené tak, aby bolo limitované použitie zložitých a nákladných technologických riešení: namiesto toho je tento seriál o nájdení jednoduchých, vynaliezavých riešení. Tento prístup perfektne sadne ku značke Dacia. Tento seriál taktiež zvýrazňuje spoľahlivosť vozidla, ako aj schopnosti vodiča.

Lodgy Glace, špeciálne pripravená tímami v Tork Engineering (dizajn, výroba, konštrukcia) a Sodemo (motor), ťaží z plnej expertízy Renault Sport Technologies (RST). Počas projektu sa RST podieľalo na technickej a športovej expertíze zo sveta motoršportu: pôsobí ako vedenie, pričom koordinuje rôznych technických partnerov a disciplíny (dizajn a strojárenstvo), značku Dacia, a vodičov.

Nová Lodgy Glace zakladá na osvedčených technických riešeniach jej predchodkyne, Dacie Duster Glace, ako aj na špecifickom vývoji. Na technickom fronte je Trophée Andros seriálom, v ktorom môžu hrať rozhodujúcu rolu aj tie najmenšie detaily. Skúsenosti získané v predchádzajúcich sezónach boli použité na prevedenie dôslednej analýzy, ktorej výsledky viedli k vylepšeniam v týchto oblastiach:
- odpruženie: podmienky na trati z minulého roka boli prehrané na testovaciu lavicu určenú na testovanie podvozka v CERAM za účelom vyvinutia nových nastavení na základe kalibrácie riadenia
- výkon motora: minulú sezónu sa vývoj motora sústredil na vylepšení výkonu v nižšom spektre otáčok. Tento rok bol však zvýšený aj celkový výkon motora.

Silný tím

Trophée Andros, ktorá sa jazdí na ľadových okruhoch, kde sa podmienky značne líšia v závislosti od počasia, je pre jazdcov ozajstným testom ich schopností. Každý z nich sa musí vyznačovať precíznosťou, agilitou, tvrdosťou a odhodlaním uspieť. Trophée Andros je jedinečnou súťažou, v ktorej sú výkon a konzistencia rovnako dôležité.

zväčšiť obrázok Po zabezpečení druhého miesta na konci sezón 2010 a 2011 sa Alain Prost a Dacia prirodzene rozhodli pokračovať spolu v spolupráci… a vydať sa na nové osobné dobrodružstvo s druhou prihlásenou Daciou, riadenou jeho synom Nicolasom Prostom a Evensom Stievenartom, spoluvíťazom superfinále 2010/2011 popri Alainovi Prostovi na Stade de France. S druhým vozidlom má Dacia za cieľ dať dvom mladým talentovaným vodičom príležitosť závodiť v Top Tíme. Prirodzene, každý vodič chce byť na love za víťazstvom, ale spoločným cieľom je vyhrať tímové pozície. Je to hra na dvoch hranách, ktorá prinesie do tejto sezóny extra vzrušenie.

Alain Prost: „Nicolas a Evens sú obaja pravidelnými účastníkmi Trophée Andros, tento seriál milujú. Nemôžeme sa dočkať začiatku novej sezóny. Nápad zúčastniť sa Trophée Andros ako rivali a partneri v rámci rovnakého tímu je perfektnou športovou výzvou rovnako pre nich, ako aj pre mňa.“

Nicolas Prost: „Nemôžem sa dočkať, kým sa dostanem za volant Lodgy Glace. Po výhre na Trophée Andros Electrique v roku 2010 a 2011 sa teším na možnosť znovu sa obhájiť. Bude to vynikajúce, takto sa porovnať s mojim otcom!“

Evens Stievenart: „Pre mňa je Trophée Andros jedinečnou výzvou a niečím, pre čo mám veľkú vášeň. Je veľmi technická v oblasti štýlu jazdy a nastavenia; cez Andros sa musíte jednoducho pretlačiť. Súťažiť oproti Alainovi a Nicolasovi Prostovi v rámci toho istého tímu Dacia je obrovskou výzvou a potešením pre každého jazdca.“

Dacia Lodgy Glace - detaily

ŠASI
Typ: trubkový rám
Odpruženie: dvojité lichobežníkové ramená; nastaviteľné integrované tlmiče/pružiny Öhlins

MOTOR
Typ: VQ 30 vyvinutý Alianciou Renault-Nissan V6 24 ventilový
Umiestnenie: v strede - vzadu
Objem (cm3): 2,987
Vŕtanie x zdvih (mm): 93 x 73.3
Max. výkon (kW / k): 257 / 355
pri otáčkach: 7,500
Max. krútiaci moment (Nm): 360
pri otáčkach: 5,500

POHON
Typ: pohon a riadenie všetkých štyroch kolies
Prevodovka: SADEV 6-rýchlostná sekvenčná
Diferenciály: samosvorné vpredu a vzadu

BRZDY
Predné: 300mm Ø kovové disky
Zadné: 265mm Ø kovové disky
Strmene: Beringer 4 piestikové

KOLESÁ
Disky: 5.5’’ x 16’’ magnéziové
Pneumatiky: Continental Ice Racing Contact 3

ROZMERY/HMOTNOSTI
Dĺžka: 4,001mm
Šírka: 1,900mm
Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1,690mm
Rázvor: 2,500mm
Hmotnosť: 950kg
Palivová nádrž: 25 litrová

RIADENIE
Typ: riadenie všetkých 4 kolies
Hydraulický posilňovač riadenia
Excentricky nastaviteľné zadné riadenie

PARTNERI & SPONZORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering

Jazdci

ALAIN PROST
Narodený: 24. február, 1955, v Lorette, Francúzsko
Štvornásobný Svetový šampión F1: 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
Prvé víťazstvo v 1981, za Renault F1 (vozidlo RE 30), v Dijon, na Francúzskej Grand Prix. 199 štartov v Grand Prix. 51 víťazstiev. 41 najrýchlejších kôl. 33 pole positions. 798.5 bodov.
1997-2001: Vedúci tímu Prost Grand Prix

Trophée Andros záznamy:
- Prvý pretek: 17.-18. január, 2003 (Lans-en-Vercors)
- Prvé víťazstvo: December 13, 2003 (Alpe d’Huez)
- Tituly: dva (2006/2007 a 2007/2008)
- Pozícia v šampionáte 2009/2010: druhý (Team Dacia)
- Pozícia v šampionáte 2010/2011: druhý (Team Dacia)

NICOLAS PROST
Narodený: 18. august, 1981 v Saint-Chamond, Francúzsko; najstarší syn Alaina Prosta.
2003: jeho debut v motoršporte vo Formuli Renault Campus France, seriáli mladých jazdcov.
2004: tretie miesto pre začiatočníka vo Formuli Renault
2005: vstúpil do Formuly Renault 2.0. Taktiež pretekal popri svojom otcovi vo francúzskom šampionáte GT
Od 2009 : Le Mans vytrvalostné preteky
Koniec 2009: zúčastnil sa prvej série Trophée Andros Electrique. Napriek účasti špecializovaných ľadových pretekárov, vyhral šampionát roku 2010 s 5 pole positions, 6 víťazstvami a celkových 18 pódiovými umiestneniami v 21 závodoch.
2011: šampión Trophée Andros Electrique s 4 pole positions, 8 víťazstvami, 21 pódiovými umiestneniami a 7 najrýchlejšími kolami.

EVENS STIEVENART
Narodený: 21. január, 1983, v Abbeville, France.
Milovník rýchlej jazdy a šmykov už od útleho veku, Evens Stievenart je špecialistom Trophée Andros.
2010/2011 Trophée Andros: skóroval 3 pódiové umiestnenia, 6. miesto v celkovom umiestnení, plus víťazstvo na Stade de France s Alainom Prostom a Daciou.

Trophée Andros záznamy:
- Prvé víťazstvo: Lans en Vercors (2006)
- Víťazstvo na Stade de France, Paríž, s Yvanom Mullerom (2005)
- Víťazstvo na Stade de France, Paríž, s Alainom Prostom a Daciou (2011)
- Pozícia v šampionáte – sezóna 2010/2011: 6. miesto (súkromný tím a Škoda)
- 10 pódiových umiestnení v kategórií Elite
- Najlepšie umiestnenie v šampionáte: 5. miesto

TROPHÉE ANDROS

Trophée Andros bola prvý krát zorganizovaná v roku 1990. Technické obmedzenia špecifikujú, že karoséria závodného vozidla musí odrážať tú auta, ktoré sa buď vyrába, alebo sa bude vyrábať. Väčšina technických komponentov auta je definovaných reguláciami : trubkový rám, pohon a riadenie všetkých 4 kolies, trojlitrový motor V6 s výkonom okolo 340 k, šesťrýchlostná prevodovka a pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3.

Preteky:
Jedno kolo Trophée Andros pozostáva z dvoch závodných dní. V prvý deň sa odohráva meraný tréning (bez udeľovania bodov) nasledovaný dvoma kvalifikačnými kolami. Automobily (4 za pretek) pretekajú počas štyroch meraných kôl. Kumulatívny čas za všetky štyri kolá určí víťaza tohto kola. Len to najlepšie kolo z dvoch pretekov sa počíta. Výkon, ktorý jazdci podali počas týchto pretekov zabezpečí poradie, ktoré sa počíta za 80% bodov a formuje štartovné pole pre finále. Na druhý deň predstavujú finále závody desiatich áut počas 10 kôl a rátajú sa za 20% bodov.

Kalendár Trophée Andros pre 2011/2012:
December 3-4: Val Thorens
December 9-10: Andorra
December 16-17: L’Alpe d’Huez
Január 6-7: Isola 2000
Január 13-14: Lans en Vercors
Január 20-21: Saint Dié des Vosges
Január 27-28: Superfinálel Clermont/Superbesse

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DACIA/