Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Nissan predstavil stratégiu pre automobily Nismo
08. december 2011 @ 11:34:33 CET, poslal p.mauer

NISSAN Legendárna medzinárodná divízia motoristického športu Nismo využije svoje skúsenosti z pretekárskych tratí vo vozidlách značky Nissan. Spoločnosť Nissan na Tokijskom autosalóne predstavila nový program, ktorý bude zahŕňať významné posilnenie divízie Nismo. Táto divízia Nissanu bude svoje skúsenosti s ladením a výkonom vozidiel z pretekárskych okruhov aplikovať na osobné automobily značky Nissan.

zväčšiť obrázok Tento ambiciózny program počíta s tým, že názov Nismo bude synonymom pre výkonné a špičkové športové varianty tradičných modelov Nissan. „Značka Nismo dodá produktom Nissan ešte viac vzrušenia a inovácií. Jej štýl a nadšenie teraz chceme preniesť aj na ďalšie modely značky Nissan," uviedol Soichi Miyatani, prezident spoločnosti NISMO. Ochutnávkou toho, čo by mohla priniesť budúcnosť, a zároveň jedným z najzaujímavejších exponátov Nissanu na autosalónu je koncept vozidla Juke Nismo, vysoko výkonná verzia kompaktného crossoveru, ktorý uviedol vlastnú kategóriu. Koncept, skonštruovaný v typickej farebnej schéme značky Nismo - perleťovo bielej s jemnými červenými prvkami, sa pýši športovo vyladeným zavesením, výkonnejším 1,6 litrovým turbomotorom s priamym vstrekovaním a štýlovou, no funkčne aerodynamickou karosériou.

Značka Nismo, odvodená od mena spoločnosti Nissan Motrosports International Co. Ltd., patrí medzi dlhodobo rešpektovaných účastníkov automobilových pretekov po celom svete.

Pretekársky špeciál Nissan GT-R, vyvinutý práve divíziou Nismo, získal v roku 2011 prvé miesto v kategórii jazdcov a tímov na japonskom šampionáte SUPER GT a vyhral aj titul o najlepšieho jazdca na svetovom šampionáte FIA GT1. Motory pochádzajúce z dielní spoločnosti Nismo zvíťazili vo svojej triede v pretekoch Le Mans 24 hodín a divízia Nismo taktiež stojí za výnimočným inovatívnym vozidlom LEAF Nismo RC, prvým pretekárskych elektromobilom na svete. Jeho príchod začal novú éru ekologického motoristického športu.

Aktivity spoločnosti v kategórii cestných automobilov sa doposiaľ obmedzovali len na luxusné športové vozidlá ako napríklad sériu Z, ktoré sa predávajú len na obmedzenom počte trhov. To sa má ale zmeniť.

„Spoločnosť Nismo si na športových okruhoch vybudovala vskutku vynikajúcu povesť," povedal Carlos Ghosn, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Nissan. „Automobily a motory Nismo vyhrali v roku 2011 všetky kategórie, na ktorých sa zúčastnili. To je úplne prvýkrát, čo sme dosiahli tak ohromný úspech."
„Nastal čas, aby sme bežným vodičom umožnili zakúsiť pocit, aký zažívajú piloti pretekárskych strojov vždy, keď vychádzajú na okruh. Cieľom je do tradičných modelov vniesť vášeň a nadšenie z jazdy typickej pre značku Nismo - a koncept Juke Nismo dokazuje, že to vieme,"
dodal Ghosn.

Okrem výroby čisto športových verzií modelov Nissan plánuje rozšíriť ponuku náhradných dielov a príslušenstva. Súčasťou programu bude aj presun spoločnosti Nismo do úplne novej špeciálne navrhnutej globálnej centrály v Tsurumi (Jokohama) začiatkom roku 2013.

Tým, že zlúčime všetky aktivity divízie Nismo pod jednu strechu, vytvoríme špičkové globálne stredisko pre vývoj pretekárskych a športových cestných automobilov. Centrum bude zahŕňať obchod s pretekárskou tematikou, rozsiahle servisné priestory, výstavnú plochu, ktorá ponúkne prierez históriou slávnych pretekárskych a cestných automobilov Nismo, a špecializovaný obchod - Omori Factory pomenovaný podľa súčasnej základne divízie Nismo - kde si zákazníci budú môcť kúpiť špeciálne náhradné diely a tovar z kolekcie Nismo.

Vo veľkých priestoroch bude možné usporiadať aj viac populárnych akcií pre fanúšikov značky Nismo. Napríklad festival Nismo každoročne priláka cez 30.000 návštevníkov, ktorí prichádzajú oslavovať pretekársku tradíciu a úspechy spoločnosti Nismo.
Viac o koncepte Nissan Juke Nismo
_______________________________________________________________________

Zdroj: Peter Šatka, Product/Corporate Communication, Nissan Newsroom Europe, TS 08.12.2011


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/