V Európe sa Citroën drží na 6. pozícii. Vo Francúzsku podiel osobných a úžitkových vozidiel narástol. Mimo Európy zaznamenal 33% svojich celkových svetových predajov, čo predstavuje nárast o 3 percentuálne body oproti minulému roku. V Číne sa značke podarilo udržať si podiel. V južnej Amerike a v Rusku rástol minulý rok podiel značky rýchlejšie ako samotný trh.
1. Obchodné výsledky 2011
Rok 2011 bol protikladným rokom s ohľadom na správanie jednotlivých trhov. Zatiaľ čo značka zaznamenávala v 1. semestri mierny nárast (+0,8%), v 2. semestri bol nárast o niečo prudší, čoho výsledkom bolo v roku 2011 až 1 436 000 predaných vozidiel značky Citroën vo svete (-1,6% v porovnaní s 2010 a +6,7% v porovnaní s 2009). Internacionalizácia značky je posilnená mimoeurópskym predajom (jeden z troch Citroën-ov bol predaný mimo Európy, tento pomer zaznamenal nárast o 3 percentuálne body oproti minulému roku).
V 30 európskych krajinách si Citroën drží 6. miesto, ktoré obsadil v roku 2010 najmä vďaka predajom v strednej a východnej Európe a na svojom národnom trhu si zachováva pevnú pozíciu.
Vo Francúzsku bol Citroën jedinou francúzskou značkou, ktorá zaznamenala nárast v podiele na trhu pričom jej trhový podiel predstavuje až 15,2%. V Taliansku značka dosiahli dobré výsledky v segmente nižšej strednej triedy a drží si tretiu pozíciu v segmente úžitkových vozidiel. Pokiaľ ide o Veľkú Britániu, úspech zaznamenal model Citroën DS3 (12 000 objednávok) a C3 Picasso (líder vo svojej kategórii). Na nemeckom trhu sa vďaka línii DS výrazne posilnila pozícia značky (trhový podiel medziročne stúpol z 8 na 14%). V Španielsku je značka lídrom na trhu úžitkových vozidiel už od roku 1996 a patrí jej 2. miesto na trhu osobných vozidiel.
V ostatných krajinách západnej Európy dosiahla značka protichodné výsledky (+16% v Holandsku, v Rakúsku si udržala 4% podiel a vo Švajčiarsku zaznamenala úspech s líniou DS, ktorá predstavuje až 13% predajov značky Citroën v krajine).
Pokiaľ ide o strednú a východnú Európu, dosiahnutý podiel na trhu v siedmich krajinách predstavuje 4,6%, čo predstavuje mierny nárast, a to najmä vďaka úspechu modelu C4 a predajom úžitkových vozidiel na Slovensku, v Chorvátsku a v Poľsku.
Na slovenskom trhu sa značke v extrémne konkurenčnom prostredí nepodarilo udržať si pozície z predchádzajúceho roka, aj keď sa podarilo v kategórii úžitkových vozidiel udržať 3. pozíciu a zvýšiť svoj percentuálny podiel. V roku 2012, vďaka výraznému obohateniu modelovej ponuky očakávame výrazne zlepšenie výsledkov značky na Slovensku.
V Číne, v Rusku a v južnej Amerike Citroën pokračuje vo svojich úspechoch.
2. Značka prechádzajúca zmenami
V roku 2011, a to aj napriek situácii na trhoch v jednotlivých krajinách, sa Citroën-u podarilo udržať správny smer. Ambíciou značky s duchom Créative Technologie je stať sa globálnejšou a rozšíriť svoj produktový rad.
Bohatý a atraktívny produktový rad na mieru
segment nižšej strednej triedy
Značka posilnená úspechom Citroën-u C3 (255 000 predaných kusov) a C4 (286 000 predaných kusov) uvedie v prvom polroku nový model Citroën C4 Aircross, kompaktný SUV.
Citroën C3 Picasso je ďalším vozidlom, ktoré zaznamenalo 21-percentný nárast v roku 2011, hlavne s verziou C3 Aircross, ktorá bola uvedená v južnej Amerike v roku 2011. C3 Picasso bolo ocenené tri razy za sebou argentínskymi žurnalistami (Abiauto, TopCar TV, Autopress) a predstavuje 9% podiel vo svojej kategórii v Brazílii.
línia DS
Po výrazných úspechoch, ktoré zaznamenal prvý predstaviteľ línie DS, Citroën DS3, aj ďalšie dva modely Citroën DS4 a DS5 už zaznamenali svoj úspech. Dôkazom sú početné ocenenia: DS4 po získaní ceny za „najkrajšie auto roka“ 2010 získala aj cenu za dizajn udeľovanú čitateľmi nemeckého časopisu Autobild. Pokiaľ ide o model DS5, ten bol zvolený anglickým TopGear za „family car of the year“. Rovnako získal ocenenia: za technológiu diesel Hybrid4, cenu životného prostredia „Goldenes Lenkrad“ od Autobild a cenu za ekologické vozidlo Argus. Ďalším príkladom atraktivity posledného prírastku línie DS – Citroën-u DS5 je jeho nominácia na „car of the year“.
Modely línie DS predstavujú 7% svetového predaja značky za rok 2011 (DS3 78 000 a DS4 29 000 predaných kusov). Tento rok, kedy sú po prvýkrát na trhu všetky tri modely spoločne, by mala línia dosiahnuť 15% podiel. Rok 2012 bude rokom, kedy sa línia DS predstaví aj mimo európskeho trhu. Citroën DS5 bude uvedený vo všetkých európskych krajinách, línia DS v južnej Amerike a v Číne.
Vďaka prémiovým modelom vyššej triedy (Citroën C5, C6 a C-Crosser), značka zdvojnásobila počas dvoch rokov svoje predaje v tejto kategórii. V roku 2011 predstavovali 15% predajov značky.
elektrické vozidlá a technológia Hybrid4
Plne elektrické vozidlá sú v Citroën-e obchodnou realitou od roku 2010. značka má v portfóliu dve elektrické vozidlá: elektrické Berlingo First a C-Zero. Citroën zaznamenal k dnešnému dňu 3300 objednávok týchto vozidiel. Aby bolo možné pokračovať v tomto trende, v roku 2012 prichádza nová modelová ponuka s novými cenami na C-Zero.
Značka ponúka taktiež technológiu e-HDi pri takmer všetkých vozidlách svojho produktového radu a technológiu Hybrid4 v premiére pre model Citroën DS5.
úžitkové vozidla
značka je referenciou v kategórii úžitkových vozidiel. Vo Francúzsku, v Beneluxe a v Portugalsku sa nachádza na 2. mieste a v Španielsku dokonca na 1. mieste za rok 2011. Toto značku Citroën radí na 5. miesto Európy 18. V tejto oblasti značka predala 166 500 áut a získala 10,6% trhový podiel. Restylované modely Citroën Berlingo a Jumpy budú tromfami značky v roku 2012.
3. Rok 2012
Rok 2012 bude rokom pretrvávajúcej internacionalizácie, línia DS bude uvedená aj v Južnej Amerike a Číne. Produktový rad sa rozširuje v segmente nižšej strednej triedy príchodom Citroën-u C4 Aircross, ktorý predstavuje víziu značky o kompaktnom SUV.
Značka tento rok kompletizuje líniu DS v Európe. Citroën dlhodobo ponúka stále viac riešení v súvislosti s ochranou životného prostredia. Rok 2012 prinesie po technológiách e-HDi a full electric technológiu Hybrid4, dieselový full hybrid disponibilný na modeli DS5.
Zdroj: CITROËN SLOVAKIA, s.r.o.