Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Úsporná klimatizácia S-Flow v novom Lexuse GS
13. marec 2012 @ 09:18:59 CET, poslal k.zechmeister

LEXUS Okrem najrôznejších pokrokových vylepšení v oblasti jazdnej dynamiky, bezpečnosti a dizajnu sa množstvo špičkových technológií objavilo aj v interiéri nového GS, ktorý všetkým pasažierom ponúka jedno z najpohodlnejších prostredí na cestovanie.

Príkladom je technológia „Energy-Saving Airflow Control“ (skrátene S-Flow) vyvinutá s cieľom poskytnúť maximálny komfort cestovania a zároveň šetriť energiou. Nový systém S-Flow je desaťkrát výkonnejší než systém klimatizácie v modeli GS predchádzajúcej generácie. Súčasťou klimatizácie je aj funkcia sledujúca obsadenie vozidla, ktorá automaticky uzatvára výduchy klimatizácie smerujúce k neobsadeným sedadlám vozidla. Systém okrem toho meria teplotu vonkajšieho vzduchu, teplotu vzduchu v kabíne a mieru slnečného žiarenia, aby bolo možné priebežne upravovať optimálny výkon klimatizácie. Cieľový objem vzduchu privádzaného ku každému sedadlu reguluje funkcia TAO (Temperature Airflow Output). V prípade vysokého tepelného zaťaženia (chladenie v letných horúčavách, ohrev v zime) sa aktivuje klimatizácia v celom vozidle v záujme čo najrýchlejšieho dosiahnutia príjemného prostredia v kabíne. Len čo sa teplota v interiéri stabilizuje, sústava sa sústredí iba na obsadené sedadlá.

Súčasťou vývoja riadiaceho systému s detekciou obsadenosti sedadiel bolo aj intenzívne testovanie vozidiel v aerodynamickom tuneli. Sústava bola okrem toho opakovane testovaná na skúšobných tratiach aj na bežných cestách s cieľom zaistiť príjemné prostredie v najrôznejších podmienkach.

Okrem regulácie TAO bola použitá technológia viacvrstvového zmiešavania vzduchu s nezávislou hornou a spodnou vrstvou, ktorá umožní vytvoriť optimálne prostredie pre vodiča, spolujazdca vpredu aj pasažierov vzadu. Použitá technológia umožňuje napríklad nastaviť hornú vrstvu vzduchu tak, aby ochladzovala a chránila voči slnečným lúčom pri súčasnom použití teplejšej spodnej vrstvy.

Nová sústava zároveň zavádza tzv. dvojvrstvovú reguláciu vonkajšieho/vnútorného vzduchu, ktorá zabraňuje zahmlievaniu okien tým, že privádza relatívne suchý vzduch z exteriéru do hornej polovice kabíny pri zachovaní výkonného vykurovania v oblasti nôh, kde cirkuluje vzduch z interiéru. Takto sa zabraňuje energetickým stratám, ktoré sú typické pre bežné systémy regulácie, v ktorých sa studený vzduch zvonka mieša s vyhriatym vzduchom z interiéru.

Nový GS je ďalej vybavený protipachovým filtrom, ktorý okrem peľov, prachových častíc a ďalších nečistôt eliminuje aj výfukové plyny z okolitého vzduchu.

K ďalšiemu zlepšeniu kvality vzduchu a pohodlia v kabíne vozidla prispieva systém Nanoe. Po zapnutí vyvíjača Nanoe sa do interiéru vypúšťajú tzv. ióny Nanoe, ktoré sú obalené tisícnásobne väčším množstvom vody než bežné ióny v ovzduší a dokážu preto zvlhčiť nielen vzduch v interiéri, ale aj pokožku a vlasy cestujúcich. Technológia Nanoe tak okrem iného výrazne znižuje intenzitu pachov v kabíne vozidla.

Zdroj: LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC


Súvisiace správy

Najčítanejšie /LEXUS/