Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Opel uvádza novú generáciu benzínových motorov
15. máj 2012 @ 14:46:45 CEST, poslal j.čík

OPEL Opel zásadne obnovuje svoju ponuku motorov. Väčšinu aktuálneho portfólia nahradia tri úplne nové konštrukčné rady benzínových a naftových motorov. Cieľom týchto zmien je dosiahnuť pozíciu lídra nielen v oblasti spotreby paliva a emisií, ale aj v oblasti merného krútiaceho momentu a redukcie hlučnosti.

Prvým z nových motorov bude turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3, vybavený priamym vstrekovaním benzínu a systémom Štart/Stop. Nový motor SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapaľovanie sviečkou, priame vstrekovanie paliva) ECOTEC bude k dispozícii v rozličných výkonových modifikáciách vo väčšine modelových radov. Výroba v maďarskom Szentgottharde sa spustí koncom roka 2012.

Hlavnými cieľmi pri jeho vývoji bola plynulá akcelerácia, veľká ťažná sila, nízka hlučnosť a priaznivá spotreba paliva. Konštruktéri kládli osobitný dôraz na krútiaci moment motora, ktorý dosahuje mernú hodnotu 187,5 Nm na liter objemu – čo predstavuje nový etalón pri veľkosériovo vyrábaných benzínových motoroch. Svoj maximálny krútiaci moment 300 Nm motor dosahuje už pri nízkych otáčkach 1700 min-1. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je k dispozícii pri otáčkach 4700 min-1. Oproti doterajšiemu motoru 1.6 Turbo sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 13 percent.

“Za presne dvanásť mesiacov uvedieme tri kompletne nové generácie motorov. To dokumentuje, ako rýchlo zavádzame nové produkty,” povedal Karl-Friedrich Stracke, CEO značky Opel. “Náš nový motor 1,6 litra s priamym vstrekovaním benzínu je skutočným gigantom z hľadiska krútiaceho momentu. Jeho výkon má veľmi plynulý a priaznivý priebeh,” vysvetľuje Thomas Johnen, riaditeľ pre benzínové motory.

Prvý benzínový motor Opel s priamym vstrekovaním paliva bol štvorvalec 2.2 ECOTEC s výkonom 114 kW (155 k), ktorý debutoval v roku 2003 v modeloch Opel Signum a Vectra, neskôr sa začal montovať aj do radu Zafira. V roku 2007 kabriolet Opel GT dostal prvý turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec Opel 2,0 litra s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 194 kW (264 k). O rok neskôr sa tento motor začal montovať do modelového radu Insignia ako vlajkovej lode značky Opel v dvoch modifikáciách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC poháňa najnovšia verzia tohto motora s výkonom 206 kW (280 k).

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/