Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Päť hviezdičiek od Euro NCAP pre nové Clio
06. september 2012 @ 08:40:20 CEST, poslal j.cvopa

RENAULT Nové Clio bolo ocenené piatimi hviezdičkami po testoch pasívnej bezpečnosti vykonaných Euro NCAP. Tento výsledok, ktorý bol dosiahnutý aj napriek januárovému sprísneniu podmienok nezávislej organizácie Euro NCAP, potvrdzuje expertízu Renaultu v oblasti pasívnej bezpečnosti.

Skóre Nového Renaultu Clio o hodnote 85% (vrátane najvyššieho hodnotenia v oblasti ochrany detí, chodcov a bezpečnostného vybavenia) je dokonca zlepšením oproti jeho predchodcovi a patrí medzi vôbec najlepšie v jeho segmente. Okrem bezpečnostných kvalít, poskytuje Nové Clio príjemnú dynamiku vďaka precíznemu a agilnému podvozku.

Analýza reálnych nehôd pomáha chrániť
Clio III bolo prvým vozidlom vo svojej triede, ktoré dosiahlo v testoch Euro NCAP skóre piatich hviezdičiek. Nové Clio preto muselo zájsť ešte ďalej. Renault analyzoval výsledky štúdií reálnych dopravných nehôd a reálneho správania sa motoristov, a na základe ich výsledkov navrhol riešenia pre zlepšenie bezpečnosti pasažierov. Elektronická architektúra Nového Clia v prípade potreby zabezpečuje ešte rýchlejšie spustenie najmodernejších ochranných systémov.

zväčšiť obrázok Ochrana dospelých pasažierov
V prípade čelnej zrážky sú pasažieri Nového Clia sediaci vpredu chránení dvoma vysoko efektívnymi airbagmi, ako aj bezpečnostnými pásmi vybavenými predpínačmi a obmedzovačmi ťahu kalibrovanými na 400 daN. Vzadu sú všetky sedadlá tvarované tak, aby bolo zabránené podšmyknutiu (technológia Fix4sure) a sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi s obmedzovačmi ťahu.

Technológia Fix4sure je inováciou Renaultu, ktorá bola vyvinutá na zabránenie podšmyknutia (keď sa pasažieri pri čelnom náraze podšmyknú popod bezpečnostný pás). Všetci pasažieri Nového Clia sú chránení proti tomuto fenoménu vďaka špeciálnemu „hrbu“ v každom sedacom vankúši, ako aj vďaka nízkej pozícii uchytenia bezpečnostných pásov.

Pretože boky auta poskytujú relatívne menej ochrany, bočné nárazy sú častou príčinou fatálnych zranení. Nové Clio však v rámci nárazových testov dosiahlo mimoriadne výsledky v podobe maximálneho skóre ôsmych bodov. Dva senzory nárazu (v predných dverách a v B-stĺpikoch), ktoré má Nové Clio, majú až dvakrát rýchlejšiu odozvu. Špecifický algoritmus potom usmerňuje spôsob, akým sa nová generácia airbagu pre hlavu a trup spustí – pričom záleží na sile nárazu.

V kombinácii s nárazmi do stĺpu a zozadu sa modelu Nový Renault Clio podarilo dosiahnuť 32 bodov z možných 36 pre ochranu dospelých, čo je jedno z najlepších skóre kedy zaznamenaných pre segment malých vozidiel.

Nové Clio: jednotka v oblasti ochrany detí
Vďaka celkovému dizajnu, štruktúre a dostupnosti trojbodových úchytov pre detskú sedačku Isofix na prednom a bočných zadných sedadlách je bodové hodnotenie Nového Clia opäť medzi najlepšími v B segmente s počtom bodov 43 zo 49 možných.

Ochrana chodcov
Predná časť Nového Clia bola navrhnutá tak, aby minimalizovala zranenia pri prípadnej zrážke s chodcom. Nárazník nemá žiadne vybiehajúce hrany, zatiaľ čo spodná časť čelného skla, ktorá je väčšinou veľmi pevná, bola navrhnutá tak, aby znížila riziko poranenia pri náraze. Výška kapoty bola zvýšená o 20 mm za účelom zakomponovania deformačnej zóny medzi kapotou a najvyššími časťami motora. Vďaka skóre 24 bodov z 36 sa Nové Clio ukázalo ako najbezpečnejšie auto vo svojej triede v oblasti ochrany chodcov.

Bezpečnosť má v génoch... plus výbava
Nové Clio je už v základe vybavené tempomatom a obmedzovačom rýchlosti, ako aj zvukovým a vizuálnym varovaním v prípade nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, plus systémom ESC. Dosiahlo tak maximálne skóre 7 bodov, ktoré je najlepším hodnotením pre tento segment vozidiel.

Pragmatický prístup a naozajstný záväzok
Prístup Renaultu k bezpečnosti je založený na detailnom študovaní reálnych nehôd, a o ponuke produktov, ktoré korešpondujú s realitou na cestách, vrátane zabudovania štandardného bezpečnostného vybavenia už od tej najzákladnejšej výbavy. Priority sa následne zameriavajú na tie najefektívnejšie technológie pre:

a) zabránenie, aby sa nejaká nehoda vôbec stala,
b) zabezpečenie, aby sa v prípade neočakávanej situácie dala táto situácia korigovať a
c) ochranu pasažierov, ak predsa nakoniec k nehode dôjde.
Holistický prístup Renaultu sa nesústredí len na jeden prvok alebo technológiu. Za všetky tie roky sa Renault stal etalónom v oblasti automobilovej bezpečnosti.

V spojení s radosťou z jazdy sa minimalizovanie hmotnosti významne podieľa aj na aktívnej bezpečnosti (kratšia brzdná dráha) a pasívnej bezpečnosti (menej zotrvačnej hmotnosti pri náraze). Nové Clio sa pýši redukciou hmotnosti až o 100 kg naprieč modelovým radom. Veľká pozornosť venovaná tejto oblasti auta vyústila aj do programovanej deformačnej štruktúry vozidla, ktorá dokáže energiu nárazu pohltiť ešte účinnejšie. Tak lepšie ochráni kabínu a všetkých jej pasažierov.

Čo sa aktívnej bezpečnosti týka, kvality podvozku v kombinácií s auto-adaptívnou digitalizáciou dynamiky vozidla umožňujú odhaliť krízovú situáciu s veľkou precíznosťou. Funkcie ABS a ESC, ktoré sú prvkami základnej výbavy, sú ešte efektívnejšie a aktivujú až v ten správny moment, aby zabránili traseniu. Asistent núdzového brzdenia je zabudovaný v elektronickej riadiacej/hydraulickej jednotke.

V neposlednom rade tu máme zlepšenú ergonómiu vozidla, ktorá umožňuje vodičom lepšie sa sústrediť na cestu. Pre ešte väčší komfort boli prístroje usporiadané tak, aby boli jasné a prehľadné. Nové Clio tiež ťaží z moderných pomocníkov jazdy ako napríklad modernej navigácie, hlasového ovládania pre niektoré stupne výbavy s multimediálnym systémom R-Link, automatizácie úkonov ako spustenie svetiel či stieračov, zadných parkovacích senzorov, a dokonca aj parkovacou kamerou, pre niektoré verzie. Všetky verzie Nového Renaultu Clio sú vybavené technológiou Bluetooth® na pripojenie telefónu.

Renault modely s hodnotením päť hviezdičiek od Euro NCAP

Laguna II Päť hviezdičiek (2001)
Vel Satis Päť hviezdičiek (2002)
Mégane II Päť hviezdičiek (2002)
Espace IV Päť hviezdičiek (2003)
Scénic II Prvé päťhviezdičkové auto v segmente (2003)
Modus Prvé päťhviezdičkové auto v segmente (2004)
Mégane Coupé Cabriolet Päť hviezdičiek (2004)
Clio III Päť hviezdičiek (2005)
New Laguna Päť hviezdičiek (2008)
Koleos Päť hviezdičiek (2008)
Nový Mégane Päť hviezdičiek (2008), najlepšie skóre všetkých čias, nezávisle od segmentu
Nový Scénic Päť hviezdičiek (celkové hodnotenie, 2009)
Nové Clio Päť hviezdičiek (celkové hodnotenie, 2012)


Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/