Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Prvé víťazstvo tímu Toyota Racing v šampionáte FIA WEC
17. september 2012 @ 14:50:52 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Po absolútne suverénnom výkone od štartu až do cieľa zvíťazil tím Toyota Racing vo svojom iba treťom štarte v rámci svetového šampionátu FIA na vytrvalostných pretekoch WEC. Stalo sa tak na piatom podujatí tohto šampionátu na okruhu Interlagos v brazílskom Sao Paulo.

Súťažné vozidlo Toyota TS030 Hybrid so št. č. 7 pilotované striedavo obomi jazdcami tímu Alexom Wurzom a Nicolasom Lapierrom štartovalo v Sao Paulo z prvého miesta po tom, čo zajazdilo v piatkovej kvalifikácii najrýchlejšie kolo.

Ide o prvé víťazstvo na pretekoch svetového šampionátu FIA od roku 1999, keď Toyota zvíťazila vďaka posádke Auriol – Giraudet na vozidle Corolla WRC v nesmierne náročnej Čínskej rely. A rovnako symbolicky pripomenulo včerajšie víťazstvo tímu Toyota Racing triumf z roku 1992, keď Toyota naposledy vyhrala s vozidlom TS010 vytrvalostné okruhové preteky.

Dominantné víťazstvo na okruhu Interlagos úspešne zavŕšilo cestu vývoja hybridného systému THS-R (Toyota Hybrid System – Racing). Pod vedením Hisatakeho Muratu, súčasného hlavného inžiniera tímu Toyota Racing, bol tento hybridný systém pre motošport vyvíjaný od roku 2006.

Medzníkom vo vývoji súťažnej hybridnej technológie bol júl roku 2007, keď Toyota zvíťazila vôbec prvýkrát v histórii s hybridným vozidlom Toyota Supra HV-R na japonských vytrvalostných pretekoch 24h Tokachi. Tento špeciál využíval rovnakú priekopnícku technológiu so superkondenzátormi, ako súčasné vozidlo TS030 Hybrid. Odvtedy však došlo k výraznému zníženiu hmotnosti a tiež k zvýšeniu výkonu súťažného vozidla.

Na okruhu Interlagos dokázal včera Nicolas Lapierre skvelo odštartovať a udržať si vedúcu pozíciu aj do prvej zákruty. Počas nasledujúcich vyše 90 minút dokázal ísť vo skvelom tempe a získať výrazný náskok, až kým ho za volantom nevymenil Alex Wurz.

Krátko po doplnení paliva došlo na trati k miernej havárii a vďaka krátkej „safety car“ fáze zvýšil Alex svoj náskok pred konkurenciou na 40 sekúnd. Pri reštarte udržal časový odstup od druhého vozidla v poradí, ba naopak, postupne zvýšil náskok vo vedení až na viac ako jednu minútu.

Nasledovalo odovzdanie vozidla TS030 Hybrid späť Nicolasovi, ktorého čakala 2,5-hodinová súťažná fáza. Počas nej dokázal Nico opäť zvýšiť náskok a pripraviť tak výhodnú pozíciu Toyoty pred poslednou štvrtinou pretekov.

Súťažné vozidlo TS030 Hybrid jednoznačne dominovalo v rýchlosti, čo potvrdila aj posledná hodina pretekov, keď bol za jeho volantom opäť Alex Wurz. Aj napriek krátkej prestávke na doplnenie paliva v úplnom závere pretekov prešiel Alex cieľom víťazne s viac ako minútovým náskokom pred druhým vozidlom v celkovom poradí.

Ďalšie šesťhodinové vytrvalostné preteky sa v rámci seriálu FIA WEC konajú dňa 29. septembra na okruhu „Bahrain International Circuit“ v Bahrajne. Toyota Racing sa opäť zúčastní s vozidlom TS030 Hybrid a jazdcami Wurzom a Lapierrom.

TS030 Hybrid č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre)
Warm-up: 1. miesto, čas 1 min 23,402 s, 10 kôl
Preteky: 1. miesto, 247 kôl, 7 zastávok, najrýchlejšie kolo 1 min 23,419 s

Alex Wurz: „Som hrdý, že môžem jazdiť za Toyotu! Toyota vyvinula túto úžasnú hybridnú technológiu, a myslím, že sme to dnes dostatočne ukázali. Náš hybridný systém Toyota bol proste vynikajúci. Okruh Interlagos mám nesmierne rád a o to viac ma teší dnešné víťazstvo pri našom iba treťom štarte. Ďakujem celému tímu a Nicovi za ich skvelo odvedenú prácu. Nebolo to ľahké, ale tlačili sme ako blázni! Kľúčom k úspechu bolo celkom isto nízke opotrebovanie našich pneumatík. Dokázali sme vytvoriť náskok najmä v druhej fáze vďaka našim pneumatikám Michelin. Prezident Kinošita v Le Mans povedal ‚uvidíte, budeme tlačiť‘. Presne v duchu tejto vety budeme pokračovať aj v nasledujúcich pretekoch.“

Nicolas Lapierre: „Je to fantastické víťazstvo pre všetkých v tíme. Od začiatku vieme, že máme rýchle auto. Potom, čo sme boli dokonca vo vedení v pretekoch Le Mans, bolo nutné zapracovať aj na jeho spoľahlivosti. Po stupňoch víťazov v Silverstone bolo ďalšou našou úlohou znížiť spotrebu paliva. Zvládli sme to. Celý tím pracoval naozaj dobre od začiatku nášho projektu a rovnako aj tento víkend. Alex odviedol skvelú prácu v kvalifikácii a získal ‚pole position‘. Počas pretekov sa nám podarilo výrazne šetriť pneumatiky. Vozidlo bolo výborne ovládateľné po celý deň a hybridný systém podal skvelý a spoľahlivý výkon. Je to jednoducho úžasné!“

Jošiaki Kinošita, prezident tímu: „Toto je najšťastnejší deň pre všetkých členov nášho tímu! Stáť na najvyššom stupni na pódiu bol náš sen a v našich tretích pretekoch sa sen splnil. Tieto preteky však pre nás netrvali iba šesť hodín, ale oveľa dlhšie, pretože my sme skutočne odštartovali v januári tohto roku a teraz, v septembri toho istého roku, stojíme s tímom na najvyššom stupni pódia. Ďakujem všetkým zúčastneným na tomto projekte za vykonanú neľahkú prácu, ktorá ale isto stála za to. Vďaka patrí aj tímu Audi za čestný boj; bola to pre nás skutočná výzva sa s nimi dnes pretekať. Máme k nim obrovský rešpekt pre to, čo dosiahli za ostatných viac ako desať rokov. Poraziť takého silného súpera nebolo ľahké. Nie je to len fantastický výsledok pre Toyota Racing, ale ukazuje to tiež, aký vzrušujúci šampionát FIA World Endurance Championship v skutočnosti je. Vieme, že Audi sa na budúcich pretekoch vráti ešte silnejšie, takže sa tešíme na pokračovanie našej tvrdej, ale priateľsky zdravej rivality.“

Hisatake Murata, hlavný inžinier hybridného projektu: „Myšlienka vyvinúť hybridný systém pre motošport sa začala napĺňať už v roku 2006, v dobe, keď to celé vyzeralo ako takmer nemožná úloha. Vďaka obetavosti mojich kolegov v divízii motošportu spoločnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Motorsport GmbH a Oreca sme tento sen zmenili na realitu. Dnes pracoval náš hybridný systém bezchybne. Bolo jasne vidieť, aký mala podpora 300 koní skutočný vplyv na naše časy na kolo. Hydraulické brzdy a systém rekuperačného brzdenia pracovali v dokonalej harmónii, takže som veľmi hrdý na to, čo sme dosiahli. Vyhrať proti tvrdému a skúsenému hráčovi, ako je Audi, s tak pokročilou technológiou je veľkým uznaním pre všetkých zúčastnených.“

Pascal Vasselon, technický riaditeľ: „To, čo sme dnes dosiahli, je naozaj pozoruhodné. Bol to emocionálny okamih vidieť Toyotu prejsť cieľovou čiarou na prvom mieste. Celý tím tu na trati, ale i doma v Toyota Motorsport GmbH v Kolíne nad Rýnom a rovnako aj naši kolegovia v Japonsku, dali tomuto projektu veľmi mnoho. Zaslúžia si preto tento úspech. Preteky prebiehali presne podľa plánu. V porovnaní s pretekmi v Silverstone sme boli schopní oveľa lepšie kontrolovať našu spotrebu paliva, čo nám umožňovalo ľahšie udržiavať naše rýchle tempo. Obaja jazdci, Alex aj Nicolas, išli fantasticky a to aj napriek hustej premávke na trati. Veľká vďaka patrí aj našim mechanikom, ktorí bezchybne zvládli sedem našich zastávok v boxoch. Tento úspech nás bude, viac než inokedy, motivovať aj na ďalšie preteky v Bahrajne.“

Kompletné výsledky 6-hodinovky FIA WEC v Sao Paulo

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/