Po úspešnom uvedení modelového radu 7 v roku 2001 sa na jeseň 2002 objavili v ponuke aj modely so vznetovými agregátmi. Od januára 2003 bude k dispozícii pre exkluzívnych zákazníkov aj špičkový model 760i s novým 12-valcovým motorom. Predĺžená verzia s rázvorom dlhším o 140 mm a výbavou orientovanou na pasažierov vzadu bude niesť označenie 760Li.
Obidva modely predstavujúce špičku vozidiel BMW radu 7 sa odlišujú od ostatných modelov hlavne vnútornou výbavou v luxusnejšom vyhotovení a použitými ušľachtilými materiálmi. Aj pohľad zvonka však okamžite naznačí, že sa jedná o mimoriadnu verziu: decentný nápis V12 na predných blatníkoch, výraznejšie chrómovaná charakteristická predná maska, nový dizajn diskov kolies z ľahkých zliatin a zvláštne čierne lakovanie stredných stĺpikov karosérie a spätných zrkadiel odlišujú 12-valec od 6- a 8-valcových verzií.
Najvýraznejší rozdiel sa však ukrýva pod kapotou motora. Agregát s dvanástimi valcami je vybavený novodobou technológiou: na zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu bol použitý svetový unikát – kombinácia variabilného časovania ventilov BMW Valvetronic s priamym vstrekovaním benzínu.
Konštrukcia motora predstavuje osvedčené, technicky optimálne usporiadanie do tvaru V so 60 stupňovým uhlom rozovretia radu valcov. Takéto konštrukčné usporiadanie zabezpečuje kľudný chod, jemnosť a vysokú mieru komfortu, ktorá sa od “mýtusu V12” očakáva.
Výkon motora 327 kW (445 k) a krútiaci moment vrcholiaci hodnotou 600 Nm zabezpečujú vozidlu suverénne dynamické vlastnosti, pričom primerane nízka spotreba paliva a nízke hodnoty emisií svedčia o vysokom technickom umení mníchovských inžinierov. Enormný výkon motora účinne a jemne prevádza na zadné kolesá 6-stupňová automatická prevodovka, ktorá mala svoju premiéru pri predstavení radu 7.
Podobne ako všetky ostatné varianty novej generácie vozidiel radu 7, aj BMW 760i / 760Li sa vyznačuje ojedinelým spojením jazdnej dynamiky a maximálneho možného jazdného komfortu. Do sériovej výbavy 12-valcových modelov patrí Systém elektronickej kontroly tlmičov (EDC-K - Elektronische Dämpfer Control) a Dynamic Drive – systém spoľahlivo znižujúci nakláňanie vozidla pri prejazde zákrutami.
Ceny vozidiel sú stanovené v Nemecku na 110.600,- Euro (760i) a 116.000,- Euro (760Li).