Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Toyota mala v Austine víťazstvo na dosah
25. september 2013 @ 09:20:22 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Tím Toyota Racing bojoval počas celých včerajších pretekov 6h Circuit of the Americas o víťazstvo. Stalo sa tak v piatom podniku svetového šampionátu vytrvalostných pretekov FIA WEC. Nakoniec však skončil tesne na druhom mieste.

Monopost TS030 Hybrid č. 8 už tretíkrát v tejto sezóne prišiel do cieľa na pódiovom umiestnení, o ktoré sa tentoraz v napínavom súboji na čele pretekov zaslúžili Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin.

Po šiestich hodinách úporného boja za ohromnej Horúčavy preťalo vozidlo č. 8 cieľovú pásku iba 23,617 sekundy za víťazom pretekov.

Sébastien štartoval z tretej pozície a po 15-minútovej jazde za vozidlom s označením Safety car, ktorá nasledovala bezprostredne po štarte, obsadil druhé miesto v pretekárskom poli. Týmto sa začal napínavý súboj s vozidlom Audi č. 1, počas ktorého sa dvojica monopostov držala tesne za sebou až do prvej návštevy v boxoch.

Po poškodení vozidla č. 1 dostal Sébastien priestor zamerať sa na vedúcu pozíciu v pretekoch, kde sa začalo zdĺhavé preťahovanie s vozidlom Audi č. 2 potom, čo súperi zmenili taktiku.

Špeciál TS030 Hybrid dokázal skvelo využívať tzv. double stint (jazda s jednou súpravou pneumatík počas dvoch natankovaní). V kombinácii s rýchlymi zastávkami v boxoch sa tak podarilo skrátiť celkový čas, ktorý vozidlo č. 8 muselo v boxoch stráviť.

To pomohlo Stéphanovi opäť sa dostať na čelo pretekov, keď prevzal volant od Sébastiena približne v jednej tretine, aby pokračoval v preťahovaní sa o vedúcu pozíciu so súperom až za polovicu pretekov.

Anthony, ktorý sa ráno v deň pretekov stal otcom už druhého potomka, tentoraz dcéry, prevzal volant na jeden stint (časový úsek pretekov), aby následne odovzdal pilotovanie monopostu č. 8 späť Sébastienovi.

V reakcii na rôzne tvoriace sa stratégie musel špeciál č. 8 tvrdo tlačiť na súperov a Sébastienovi sa podarilo absolvovať sled rýchlych kôl aj napriek nesmierne náročným podmienkam.

Po impozantnom úsilí si Buemi vymenil rolu so Sarrazinom na posledný krátky stint a vozidlo nakoniec preťalo cieľovú čiaru na druhom mieste.

Ďalšie kolo šampionátu absolvuje Toyota Racing na domácej pôde v rámci pretekov 6h Fuji dňa 20. októbra, kde tím znova nasadí dva monoposty Toyota TS030 Hybrid. Tým sa do súťažného režimu vracia vozidlo č. 7 v zostave Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima.

TS030 Hybrid vozidlo č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin)
Výsledok: 2. miesto, 187 kôl (+23,617 s), 7 zastávok v boxoch.
Najrýchlejšie kolo: 1 min 48,745 s

Anthony Davidson: „Boli to pre nás dobré preteky. Bolo od nás pomerne odvážne zvoliť stratégiu s jednou súpravou pneumatík na dva stinty už od začiatku pretekov, čo sa nám ale vyplatilo. Odjazdil som iba jeden stint, pretože som tento víkend nemal veľa času poriadne sa zžiť s traťou a navyše je pre mňa úplne nová. Spočiatku to bolo dosť náročné, ale to som mohol očakávať, keď zvážim, že som neabsolvoval kvalifikáciu a v piatok sme nemali príležitosť na testovanie. Je skvelé, že sme bojovali priamo o víťazstvo, i keď sme nakoniec neskončili s výsledkom, po ktorom sme najviac túžili.“

Sébastien Buemi: „Bojovali sme, ako sa dalo, až do samotného konca; bol to naozaj tvrdý súboj. V jednom okamihu nám trochu chýbalo tempo, ale naša stratégia bola dobrá a to nám dalo šancu bojovať o víťazstvo. Po štarte pretekov som sa dokázal dostať na druhú pozíciu vďaka posilneniu výkonu pri akcelerácii nášho hybridného pohonu, a to nás vrátilo do hry. Súboj s Audi som si užil a skutočne tam bolo niekoľko napínavých okamihov. Dali sme do toho všetko, a hoci je naozaj skvelé znovu stáť na stupňoch víťazov, som trochu sklamaný z toho, že nám víťazstvo uniklo len o vlások. Teraz sa budeme snažiť o ďalšie zlepšenie v budúcich pretekoch.“

Stéphane Sarrazin: „Mám radosť z návratu na stupne víťazov. Po prvom stinte, keď sme na rozdiel od Audi nepotrebovali meniť gumy, bolo zrejmé, že máme šancu v týchto pretekoch zvíťaziť. Naše vozidlo išlo na jedných pneumatikách naozaj dobre a mohli sme tlačiť až do posledného kola druhého stintu, čo bolo skvelé. Nemali sme až takú rýchlosť, ale naša stratégia bola správna. Každý v tíme odviedol kus dobrej práce, predovšetkým Sébastien, ktorý v aute strávil najdlhší čas a navyše za veľkého tepla. Nebolo to ľahké, ale dokázal na súperov stále tlačiť. Teším sa už na Fuji, kde chceme skončiť o stupienok vyššie.“

Yošiaki Kinošita, prezident súťažného tímu: „Boli to skutočne vzrušujúce preteky; až do poslednej zastávky v boxoch nikto nevedel, ktoré vozidlo nakoniec zvíťazí. Náš monopost fungoval výborne, najmä v prvých troch hodinách, keď mal dokonalé vyváženie. Tienistou stránkou je to, že na tomto okruhu sú iba štyri zóny umožňujúce rekuperáciu, zatiaľ čo v Brazílii je ich päť. To nás trochu obmedzovalo, pretože hybridné posilnenie výkonu je jednou z našich silných zbraní. Dnes to bolo vôbec prvýkrát, čo sme si mohli v ostrých podmienkach overiť výsledky našej aerodynamickej úpravy s vyšším prítlakom, a tak mám radosť z toho, že sa nám podarilo stiahnuť rozdiel voči súperom. Zvlášť dnes by som chcel poďakovať našim pilotom, pretože double stinty boli pre nich náročné, predovšetkým Sébastienovi, ktorý absolvoval hneď dva.“

Viac o šampionáte FIA WEC

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/