Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Toyota v Šanghaji na krok od víťazstva
13. november 2013 @ 11:28:27 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Tím Toyota Racing zažil v sobotňajších 6-hodinových pretekoch neďaleko Šanghaja sklamanie a odchádza z Číny ako druhý, aj keď mal víťazstvo skutočne na dosah.

Alex Wurz a Nicolas Lapierre s vozidlom TS030 Hybrid č. 7 štartovali z prvej pozície a dôsledne postupovali k vytúženému víťazstvu. Bohužial však stratili cenné sekundy kvôli defektu v posledných dvoch hodinách pretekov. Kvôli tejto časovej strate skončili nakoniec druhí.

Vozidlo č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin) mal rovnako veľkú nádej na najvyššiu priečku. Iba 90 minút pred koncom pretekov si táto posádka udržiavala pohodlné vedenie, no kvôli prasknutej náprave bolo ich vozidlo nútené zájsť skôr, a bohužiaľ aj definitívne, do garáže.

Nicolas začal preteky z prvej štartovacej pozície s vozidlom č. 7 a túto výhodu si držal až do prvého striedania, zatiaľ čo Anthony za volantom vozidla č. 8 tvrdohlavo ohrozoval druhú pozíciu vozidla Audi.

Po 18 minútach súboja sa Anthonymu podarilo Audi predbehnúť a zaradiť sa tesne za vozidlo č. 7. Dvojica monopostov TS030 Hybrid sa vzápätí prebojovala pomedzi vozidlá jazdiace jeden okruh dozadu.

Ako prvý zachádzal do boxu Anthony a úspešne prezul na nové pneumatiky. Keď sa Nicolas v ďalšom okruhu zastavil v boxe, monopost č. 7 sa dokázal zaradiť na druhú pozíciu, bezprostredne za svoje sesterské vozidlo.

Poradie ostalo nezmenené aj po tom, čo sa Alex ujal pilotovania vozidla č.7, kým Stéphane a za ním Sébastien odjazdili svoje „stinty“ (jazdné fázy) s monopostom č. 8.

V poslednej tretine pretekov bolo vozidlo č. 7 bohužiaľ nútené urobiť si prestávku v boxoch po tom, čo Nicolas zaznamenal defekt ľavej zadnej pneumatiky. Od naplánovaného tankovania a výmeny pneumatík ubehli iba tri okruhy. Vozidlo tak stratilo cenné sekundy, ktoré sa v závere pretekov ukázali ako rozhodujúce.

Iba o niekoľko minút neskôr zažil tím ďalšie sklamanie. Vozidlo č. 8 s Anthonym za volantom utrpelo poruchu nápravy, ktorá si vynútila odstúpenie z celých pretekov.

Monopost č. 7 v tom čase stále bojoval o víťazstvo a cca 35 minút pred koncom pretekov naposledy zastavil v boxoch, aby dotankoval palivo. Pneumatiky však ostali bez výmeny. Alex sa potom objavil na čele pretekárskeho poľa, ale bez optimálneho obutia (kvôli neplánovanej výmene po defekte) sa vozidlo č. 7 prepadlo na druhé miesto.

TS030 Hybrid – vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre)
Preteky: 2. miesto, 190 okruhov (+ 15,374 s), 8 zastávok v boxoch.
Najrýchlejší okruh: 1 min 49,383 s

Alex Wurz: „Preteky boli pre nás sklamaním. V poslednej časti sme kvôli defektu jazdili na gumách s nevhodným zložením, keďže sme s jednou sadou museli prejsť viac, než sme pôvodne plánovali. Bolo mi teda jasné, že to bude skutočne ťažké. Dúfal som, že teplota povrchu trate poklesne oveľa rýchlejšie, než sa nakoniec stalo. Vedel som, že bude veľmi ťažké dôjsť až po zástavku v cieli a nakoniec som Audi č. 1 nedokázal udržať za sebou. Preteky sú jednoducho také. Z pohľadu výkonnosti zakončujeme sezónu ako silní, takže ďakujem celému tímu, ktorý ani v takejto situácii v práci nepoľavuje. Ešte nás čakajú jedny preteky, aby sme ukázali, že opäť dokážeme zvíťaziť.“

Nicolas Lapierre: „Spočiatku sme sa domnievali, že máme skvelú pozíciu, pretože sme mali pohodlný odstup a podľa stratégie tankovania paliva sme vedeli, že je to sľubné. Potom sme zaznamenali defekt, ktorý sme dostali na začiatku okruhu, takže nás to stálo množstvo času dostať vozidlo späť do boxu. Koniec koncov, sú to preteky. Z hľadiska výkonnosti to bol pravdepodobne náš najsilnejší pretekový víkend, ale o víťazstvo sme nakoniec prišli. Stále si ho však môžeme ukoristiť v Bahrajne.“

TS030 Hybrid – vozidlo č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin)
Preteky: Nedokončilo, 143 okruhov, 6 zastávok v boxoch.
Najrýchlejší okruh: 1 min 49,106 s

Anthony Davidson: „Deň pretekov bol pre nás hlbokým sklamaním. Iba zriedkakedy máte výhru vo vrecku tak skoro, ale po defekte vozidla č. 7 sme to mali plne pod kontrolou. Iba som udržiaval rýchlosť, a potom pri brzdení pred zákrutou č. 6 niečo prasklo v náprave. Dokázal som sa dostať späť do boxu, ale bohužiaľ sa to nedalo opraviť. Nesmierne nás to sklamalo. Preteky by sme inak úplne zaslúžene vyhrali. Motoristický šport vám dá niekedy poriadnu facku, ale dnes sa to nemalo stať.“

Sébastien Buemi: „Počas tohto víkendu sme ukázali skvelý výkon. Väčšinu času sme jazdili na čele, kým vznikol spomínaný problém. Náš výkon jasne dokázal, že od zavedenia aerodynamickej výbavy s vyšším prítlakom sme urobili veľký pokrok vpred. Sme veľmi sklamaní, ale takéto veci sa stávajú.“

Stéphane Sarrazin: „Bol to úžasný víkend, až na posledných 90 minút pretekov. Tím v kvalifikácii začal veľmi dobre a ukázali sme úžasné tempo. V porovnaní s Audi sme sa od začiatku roka výrazne zlepšili. Jazdiť na čele pretekov ako teraz bolo skutočne úžasné. Je škoda, že sa vyskytol tento problém, ale celý tím tento víkend odviedol skvelú prácu.“

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „Čakali sme dlho, no dnes nadišiel čas ukázať skutočné možnosti našej aerodynamickej výbavy s vysokým prítlakom v pretekárskych podmienkach. Načasovanie defektu bolo veľmi nešťastné. Keď k tomu dôjde na začiatku pretekov, máte väčšiu šancu prispôsobiť svoju stratégiu situácii. Ale keď sa to stane na konci, už sa vám toho nepodarí veľa urobiť, aby ste minimalizovali škody. Problém s nápravou možno spôsobilo stretnutie s iným vozidlom na začiatku. Ešte skúmame, prečo presne sa vyskytol. Nakoniec by som rád zagratuloval Tomovi (Kristensen), Allanovi (McNish) a Löicovi (Duval) k získaniu titulu majstrov sveta. Počas celej tejto sezóny boli rýchlymi a čestnými súpermi.“

Viac o šampionáte FIA WEC

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/