Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: IVECO BUS predstavuje novú produktovú radu
18. november 2013 @ 12:09:16 CET, poslal j.cvopa

IVECO BUS IVECO BUS prezentuje na veľtrhu CZECHBUS v Prahe, úplne novú produktovú radu Euro VI. Nové motory s technológiou HI-eSCR, ktorými sú všetky predstavené modely vybavené, zodpovedajú požiadavkám zákazníkov na maximálny výkon pri minimálnej spotrebe paliva. Šetriť palivom nebolo nikdy tak jednoduché…

Hlavné rysy novej modelovej rady sa prezentujú na troch modeloch:
  • Urbanway 12 m s motorom Cursor 9 Euro VI Úplne nový autobus pre dopravu v mestách
  • Crossway Low Entry City 10,8 m s motorom Tector 7 Euro VI Univerzálny autobus pre mestskú a medzimestskú prevádzku
  • Crossway Line 12 m s motorom Tector 7 Euro VI Ideálny na prepravu na krátkych a stredne dlhých tratiach
zväčši obrázok IVECO BUS sa sústredí na dizajn, výrobu a marketing nových a vysoko výkonných vozidiel hromadnej dopravy po celom svete. Hlavné hodnoty IVECO BUS sú postavené na 4 pilieroch: trvalo udržateľný rozvoj, technológie, TCO – Total Cost of Ownership a vysoká pridaná hodnota, ktoré spoločne zaručujú konkurenčnú výhodu a dokonalú vyváženosť kvality, pohodlia, dizajnu a nízkych prevádzkových nákladov.

IVECO BUS si dal za cieľ vyvíjať výrobné postupy a výrobky s nižším dopadom na životné prostredie a udržať pri výrobe tú najvyššiu úroveň kvality. Postupuje preto podľa princípov World Class Manufacturing – japonskej metodológie, ktorá vychádza z filozofie neustáleho zlepšovania. Tento rok získal výrobný závod společnosť Iveco Czech Republic, a. s. bronzové ocenenie v audite WCM. Zisk tohoto titulu znamená oficiálny vstup do spoločnosti závodov so svetovou úrovňou výroby.

Nové motory Euro VI

Súčasné osvedčené motory Tector a Cursor Euro V EEV nahrádzajú nové verzie motora Tector 7 a Cursor 9 Euro VI, vyvinuté a patentované skupinou FPT Industrial. Vyznačujú sa vyšším zdvihovým objemom (u Tectora došlo k navýšeniu z 5,9 na 6,7 litra, u Cursora zo 7,8 na 8,7 litra), väčším výkonom a vyšším točivým momentom s použitím najnovšej generácie vstrekovania Common Rail umiestneného pod krytom hlavy válcov. Toto exkluzívne riešenie umožňuje výrazné zníženie hluku vovnútri vozidla. S ohľadom na plnenie nariadení Euro VI využívajú tieto motory technológiu HI-eSCR (High Efficiency SCR), systém vysoko účinnej selektívnej katalytickej redukcie, z ktorou dosahuje motor optimálne spaľovanie a znižovanie emisií CO2 pri dosiahnutí väčšieho výkonu a vyššieho točivého momentu.

zväčši obrázok Čistenie je plne zaisťované procesom následnej úpravy výfukových plynov za motorom pri nízkej tepelnej záťaži filtra pevných častíc, bez recirkulácie výfukových plynov (EGR) a zložitého turbodúchadla, čo znižuje hmotnosť a zvyšuje životnosť motora. Táto technológia je obzvlášť vhodná pre autobusy a autokary s motormi umiestnenými vzadu, ktoré majú vysoké obmedzenia týkajúce sa chladenia (pričom je zohľadnená skutočnosť, že systém EGR potrebuje k dosiahnutíu rovnakého výkonu minimálně o 30% väčšiu kapacitu chladiacej sústavy). Je taktiež vhodná pre mestské linky charakteristické nízkou cestovnou rychlosťou a častými zastávkami.

Medzi ďalšie vylepšenia patrí modernizácia a optimalizácia prevodoviek a znížená hmotnosť vozidiel, ktoré spolu s novými motormi FPT Industrial umožňují zníženie spotreby paliva o 5 – 10% v porovnaní s Euro V (v závislosti na modeli a type využitia).

Urbanway, úplne nový mestský autobus, umožňuje 10% navýšenie kapacity cestujúcich

Silný, všestranný, výkonný a atraktívny, taký je nový autobus Urbanway, ktorý bol odhalený tento rok v rámci UITP kongresu v Ženeve. Toto vozidlo môže byť vybavené motorom Cursor 9 alebo Tector 7.

S motorom Tector 7, 286 HP sa Urbanway môže pochváliť znížením hmotnosti o viac než 800 kilogramov v porovnaní s jeho predchodcom (12-metrovým autobusom Citelis s motorom Cursor 8, 290 HP) a teda aj tým, že ponúka 10% navýšenie kapacity pre prepravu cestujúcich a zvyšuje tak ziskovosť prevádzkovateľa.

Urbanway predstavuje rozsiahlu radu konfigurácií pre efektívne, udržateľné a nákladovo výhodné riešenie, ktoré Iveco Bus ponúka pre európsky dopravný sektor.

Celkovo prepracovaná karoséria vozidla v sebe kombinuje vyššiu odolnosť a zníženie hmotnosti. Výhodou kompletnej oceľovej konštrukcie je úplné ošetrenie kataforézou, ktorá vozidlo chráni pred koróziou. Toto ošetrenie sa používa na všetkých vozidlách modelovej rady Iveco Bus.

Urbanway spája dohromady modernú technológiu s novým dizajnom, ktorý zdôrazňuje jeho presvetlenie, bezpečnosť a flexibilitu pre uľahčenie každodennej prevádzky.

Jeho nový štýl zvýrazňujú nové svetlomety zložené z denných LED svetiel (DRL) a nového zadného svetelného modulu LED s brzdovými, smerovými, koncovými a spätnými svetlami. Tieto výrazné nové prvky sú elegantne zakomponované do karosérie vozidla a dodávajú novému vozidlu Iveco Bus štýl, ktorý je teraz rozšírený na celú radu autobusov a autokarov Euro VI.

zväčši obrázok Čo sa týka interiéru, Urbanway je vybavený detailami tak, aby vytvorili príjemné prostredie pre cestujúcich. Konečné úpravy vnútorného priestoru predstavujú úplne nový koncept v rámci presvetlenia a výkonnosti. Nové vnútorné osvetlenie sa skladá z dvoch súvislých pásov LED, ktoré môžu byť upravené na prianie zákazníka pomocou mnohých opcií, napr.: nepriame osvetlenie priestoru s dvoma pásmi bodových svetiel LED zabudovanými v hornom držiaku tyčí. Priestor dverí je taktiež osvetlený bodovými LED svetlami.

Stredné dvere sú posunuté viac dozadu tak, aby bola zaistená vyššia produktivita (o 1,5 metrov štvorcových viac miesta pre státie), široká platforma v strede vozidla umožňuje umiestnenie dvoch invalidných vozíkov.

Nová rada použitých sedadiel je charakteristická úsporou hmotnosti, modularitou a jednoduchou údržbou.

Nový systém vedenia vzduchu integrovaný do strechy umožňuje distribúciu vzduchu pre kúrenie a klimatizáciu a „vzduchové clony“ nad všetkými dverami. Odhlučnenie vnútorného priestoru je zaistené vďaka novému vzduchovému kanálu, ktorý je nezávislý na paneloch vnútorného obloženia. Výsledkom je výrazne lepšie prúdenie vzduchu v tichom priestore bez negatívneho vplyvu na komfort.

Úplne nový pracovný priestor vodiča Urbanway je vyvinutý v súlade s poslednými štandardmi EBSF (European Bus System of the Future) a poskytuje to najlepšie v rámci ergonómie, priestoru a pohodlia. Vyvýšená pozícia vodiča ponúka vynikajúci výhľad, prehľadnosť a pohodlné riadenie bez stresu a zároveň chráni vodiča pri čelných nárazoch.

Prístup do priestoru vodiča je vylepšený zvláš vďaka nástupnému schodu, ktorý bol prepracovaný do širokého štvorcového tvaru s o 25% väčšou plochou v porovnaní s predchádyajúcou verziou. Vodič ťaží z mnohých zmien, ktoré zvyšujú komfort a ergonómiu, ako sú širší priestor v bedernej oblasti a oblasti kolien spoločne s otočným sedadlom, prístupnejšou polohou parkovacej brzdy a jednoduchým dosahom na ovládacie prvky.

Urbanway je k dispozícií v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov a môže bzť vybavený dvoma, tromi alebo štyrmi dverami. Verzie podvozkov Euro VI pre Urbanway sú taktiež k dispozícií pre potreby karosárov. Ako BHNS (autobus s vysokou úrovňou služieb – francúzska norma) predstavuje Urbanway širokú radu konfigurácií od základnej až po prémiovú s viac než 3.500 kombináciami stylingu, ako rozšírené bočné okná, strešné obloženie, sedadlá a prevedenie interiéru na prianie zákazníka.

Iveco Bus potvrzuje svoj záväzok k trvalo udržiteľnej mobilite ponukou možnosti vybaviť Urbanway alternatívnou hnacou jednotkou na stlačený zemný plyn s motorom Cursor 8 CNG. Tento motor Euro VI umožňuje prevádykovateľom pokračovať v rozširovaní vozového parku o autobusy CNG s rovnakou technológiou ako vozidlá Euro V / EEV.

Diesel-elektrická hybridná verzia bude taktiež vybavená technologiou Euro VI vylepšenou novými prvkami ako “Arrive & Go”, čo zaisťuje „kompletne elektrický“ príjazd a odjazd z autobusových zastávok bez hluku a emisí.

Crossway, jediný 13 metrový medzimestský autobus s 63 sedadlami

Autobus Crossway Euro VI, nezpochybniteľný líder vo svojej kategórii v Európe, užívaný najvýznamnejšími európskymi operátormi, sa teraz predstavuje v optimalizovaných dĺžkach.

Rada Crossway ponúka riešenie dopravy pre rôzne prevádzkové využitia od medzimestskej k mestskej a školnej preprave. Svoju všestrannosť vykazuje v troch rôznych dĺžkach (10,8 m, 12 m a 13 m) a piatich verziách:
  • LE (Low Entry), homologovaný pre mestskú a medzimestskú prevádzku.
  • Pop, určený predovšetkým pre školnú dopravu. Táto verzia vozidla Crossway je dlhá 13 m a poskytuje 63 miest pre cestujúcich. Tieto vlastnosti z neho činia jediné vozidlo na trhu, ktorý nepresahuje dĺžku 13 m a zároveň ponúka 63 miest pri zachovaní jednoduchej pohyblivosti a manévrovateľnosti.
  • Line, verzia, ktorá uspokojí požiadavky medzimestskej dopravy na krátke vzdialenosti.
  • HV (High Value), verzia s prvkami výbavy vysokej úrovne, ktoré zvyšujú komfort cestujúcich.
  • Pro, dokonalá odpoveď pre misie, ktoré vyžadujú spojenie medzimestského autobusu a turistického autokaru. Táto verzia kombinuje dostupnosť so zvýšeným komfortom.
Crossway Euro VI, si vďaka svojej všestrannosti a prevádzkovej hospodárnosti naďalej upevňuje svoju vedúcu pozíciu v oblasti celkovej prístupnosti, pohodlia a ovládateľnosti. Prechod na Euro VI taktiež umožnil výrazne zlepšiť pohodlie na paluba vďaka zníženiu hluku v interiéri o viac než polovicu.

Miesto vodiča v autobusech Crossway Euro VI, ktoré poskytuje „najlepší ergonomický priestor venovaný vodičovi“, bolo vylepšené predĺžením o 10 centimetrov: výsledok predĺženia predného previsu karosérie. Ergonómia priestoru vodiča bola ďalej zlepšená použitím novej palubnej dosky a sedadlá vodiča otočného o 65 stupňov.

Zdroj: Iveco Czech Republic, a. s.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /IVECO BUS/