Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Posilnenie značiek GM a koniec Chevroletu v Európe
05. december 2013 @ 13:47:50 CET, poslal j.čík

CHEVROLET General Motors dnes oznámil plán expanzie v Európe zintenzívnením podpory svojich značiek v strednom segmente a v segmente premium.

Od začiatku roka 2016 bude GM bojovať o priazeň zákazníkov na veľkých trhoch v Európe svojimi rešpektovanými značkami Opel a Vauxhall. Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe.

Chevrolet Trax Chevrolet, ako štvrtá najväčšia globálna automobilová značka, sa namiesto toho sústredí na predaj vybraných ikonických modelov – ako Corvette – v západnej a východnej Európe, a široké spektrum svojich produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov.

Tým sa posilnia značky Opel a Vauxhall a zredukuje sa komplexnosť spojená s paralelným predajom značiek Opel a Chevrolet v západnej a východnej Európe. V Rusku a Spoločenstve nezávislých štátov sú značky jasne definované a odlíšené, čím majú vyššiu konkurencieschopnosť vo svojich jednotlivých segmentoch.

Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť v rámci prípravy na uvedenie ďalších nových produktov na trh.

“Európa je kľúčovým regiónom pre GM, ktorý bude profitovať zo silných značiek Opel a Vauxhall, ako aj ďalšej expanzie značky Cadillac,” povedal prezident a CEO GM Dan Akerson. “Pre Chevrolet nám to umožní koncentrovať naše investície tam, kde sú najväčšie príležitosti rastu.”

“Je to prínos pre všetky štyri naše značky. Je to zvlášť pozitívne pre zákazníkov v Európe, ktorí budú mať možnosť si kupovať vozidlá od výrazne definovaných, charizmatických značiek GM,” dodal Dan Akerson.

Chevrolet bude úzko spolupracovať so svojou dealerskou sieťou v západnej a východnej Európe pri definovaní ďalších krokov, aby bolo zabezpečené uspokojenie existujúcich zákazníkov v nasledujúcich rokoch.

“Naši zákazníci sa nemusia znepokojovať, budeme naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a servis na ich vozidlá Chevrolet a na vozidlá zakúpené odteraz do konca roka 2015,” povedal Thomas Sedran, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. “Chceme sa poďakovať našim zákazníkom a dealerom za ich lojalitu k značke Chevrolet tu v Európe.”

Väčšina portfólia značky Chevrolet predávaného v západnej a východnej Európe sa vyrába v Južnej Kórei. Preto sa GM bude vo svojich kórejských výrobných závodoch intenzívnejšie koncentrovať na dosahovanie profitability, znižovanie nákladov a maximalizáciu predaja vozidiel v rámci hľadania nových ciest ako zlepšiť hospodárske výsledky v rýchlo sa meniacim globálnom prostredí so silnou konkurenciou.

“Budeme vyvíjať úsilie na zvýšenie našej konkurencieschopnosti v Kórei,” povedal prezident a CEO GM Korea Sergio Rocha. “V rámci toho sa ideme nastaviť na dlhodobú konkurencieschopnosť a trvale udržateľný rozvoj v záujme našich zamestnancov, zákazníkov a akcionárov, pričom zostávame významným prispievateľom ku globálnemu hospodárskemu výsledku GM.”

V súvislosti s prijatím rozhodnutia, že značka Chevrolet nebude naďalej zastúpená v strednom segmente v západnej a východnej Európe, GM očakáva mimoriadne náklady vo výške 700 miliónov až 1 miliardy USD, predovšetkým v období od štvrtého štvrťroka 2013 do konca prvého polroka 2014. Tieto mimoriadne náklady zahŕňajú znehodnotenie aktív, náklady na reštrukturalizáciu dealerskej siete, podporu predaja ako aj náklady spojené s rozdelením. Vytvoria cestu pre ďalšie zlepšenie predaja GM v Európe budúcim posilnením značiek Opel a Vauxhall. Približne 300 miliónov USD mimoriadnych nákladov budú tvoriť nepeňažné výdavky. Okrem toho GM očakáva vznik reštrukturalizačných nákladov spojených so zmenou obchodnej stratégie, ktoré nebudú pokryté mimoriadnymi nákladmi, avšak ovplyvnia operatívny zisk GM International v priebehu roka 2014.

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CHEVROLET/