Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Celosvetové predaje Peugeot vzrástli v 1. 1/2 roku o 5,7%
18. júl 2014 @ 12:50:15 CEST, poslal p.mauer

PEUGEOT S predajnými výsledkami v Európe ako aj so silným nárastom predaja na najväčšom automobilovom trhu na svete, v Číne PEUGEOT dosiahol v prvej polovici roka 2014 zlepšenie predaja o 5,7% na celkom 853.000 predaných automobilov (+45.000).

  • predaj PEUGEOT po celom svete vzrástol o 5,7% na 853 tisíc kusov,
  • trvalý nárast predajov pre PEUGEOT v Európe +13,5% na 522.000 ks a v Číne +32,4% na 185.000 ks, čo predstavuje nový predajný rekord,
  • rast zisku v maloobchodnej predajnej sieti +1% podielu na trhu v Európe,
  • atraktívna a koherentná ponuka modelov PEUGEOT má priemere menej než 3 roky a je silným akcelerátorom predaja,
  • úspech PEUGEOT 308 a 308 SW v roku 2014 s titulom European Car of the Year 2014,
  • úspech crossoverov PEUGEOT 2008 a 3008,
  • sľubný štart predajov nového modelu PEUGEOT 108,
  • silný výkon v predaji malých úžitkových vozidiel
  • uvedenie nového modelu Peugeot Boxer,
  • Silný rast (o 7,6%), v predaji Peugeot Partner, Expert ako aj Boxer.

  • _______________________________________________________________________

    PREHĽAD

    V porovnaní s prvým polrokom 2013, významná zmena nastala práve na 10 najdôležitejších trhoch značky, čo je dôkazom návratu PEUGEOT k pôvodným pozíciám v niektorých krajinách, ako napríklad vo Veľkej Británii, Španielsku a Taliansku.
    Na zámorských trhoch, PEUGEOT potvrdzuje trvalý nárast predajov v Číne - rast v prvej polovici roka 2014 je trikrát vyšší ako na samotnom trhu.

    Európsky región: PEUGEOT pokračuje v raste

    Na európskych trhoch PEUGEOT pokračuje v raste. Európsky trh osobných ako aj úžitkových automobilov (30 krajín), so silnou cenovou vojnou, bol v znamení oživenia (+6,6%) v prvej polovici roka 2014: najmä na hlavných trhoch ako Španielsko (19,8%) a Veľká Británia (+11,3%), ale aj Nemecko (+2,7%), Francúzsko (+2,7%) a Taliansko (+4%). V tejto súvislosti, PEUGEOT ťažil z úspechu kompletne obnovenej ponuky osobných ako aj ľahkých úžitkových vozidiel a dosiahol registrácie na úrovni 508.300 (422.400 OA a 86.000 ÚA), čo je nárast o 7,6%, rovnajúci sa podielu na trhu vo výške 6,6% (+0,1 bodu).

    Značka zaznamenala nárast v objeme predaja vo veľkej väčšine aj na západoeurópskych trhoch, a to najmä v Južnej Európe, v Španielsku (+14,3%), Taliansku (16,3%) a Portugalsku (+38,5%), rovnako ako aj na 6 hlavných trhoch v Strednej a Východnej Európe. Súčasne rástol aj podiel na trhu osobných ako aj úžitkových automobilov v niekoľkých krajinách v regióne, najmä vo Francúzsku, v Taliansku, ale aj v Rakúsku, Belgicku, Dánsku a Nórsku.

    Vo Francúzsku PEUGEOT rástol dvakrát rýchlejšie ako trh v priebehu prvého polroka 2014, s podielom na trhu vo výške 16,8%, pre osobné automobily a ľahké úžitkové automobily. Na samotnom automobilovom trhu, ktorý vzrástol o 2,9%, PEUGEOT dosiahol nárast 7,5% s podielom na trhu vo výške 17%. PEUGEOT 308 potvrdil svoju vedúcu pozíciu v segmente C hatchback s 3%-tným podielom na trhu. Na konci júna 2014 PEUGEOT 3008 a 508 ostali na vrchole predaja vo svojich segmentoch a PEUGEOT 108, ktorého predaj štartoval 12. júna, zaznamenal viac ako 1500 objednávok v prvom mesiaci.

    Nový Peugeot 108 (2014)

    A konečne, tento nárast znamenal aj profit pre Značku, ktorá dosiahla významný pokrok v maloobchodnom predaji súkromným osobám, s podielom na trhu až + 1% bod v porovnaní s prvým polrokom 2013, na 66%. Na európskom trhu ľahkých úžitkových vozidiel , PEUGEOT si udržal svoju silnú pozíciu (10,6%).

    V druhej polovici roka Značka prichádza s ďalšou novinkou ako je nový PEUGEOT 508 ( od septembra ) a očakáva sa zvýšenie predajnej výkonnosti nového modelu PEUGEOT 108.Celý ponúkaný modelový rad PEUGEOT bude najmladší v histórii, s priemerným vekom 3 roky. Tento modelový rad bude ťažiť z toho najlepšieho, čo prevažuje v danej triede a to vysoká úroveń technológie : dieselové motory Blue HDi Euro6, s pozoruhodnou výškou emisií CO2 - 82 g v modeli PEUGEOT 308; nové benzínové motory PureTech montované do modelov 108, 208 a 308; nová automatická prevodovka EAT6, ktorá sa objaví až v 12 modeloch.

    Ázijský región: rýchla akcelerácia rastu predaja v Číne

    V Číne, s predajom vo výške 185.000 počas prvej polovice roka 2014, PEUGEOT dosiahol nárast 32,4% na trhu, s nárastom +12,8% čo predstavuje až 8,12 milióna vozidiel. Peugeot 308, 408, 508 a 301 hatchbacky a sedany dosiahli veľmi dobrý výkon, s celkovým počtom predaja na úrovni 123.600 v prvom polroku, vrátane 36.700 ks modelu PEUGEOT 301. Crossovery Peugeot 2008 a 3008 priniesli novú dynamiku v predaji a veľmi vhodne plnia očakávania čínskych zákazníkov. Preto aj, PEUGEOT 3008 zvýšil svoje predaje o 37% na 33.700 kusov po 18 mesiacoch predaja. PEUGEOT 2008 zaznamenal predaje vo výške 11.000 kusov iba za krátke obdobie 3 mesiacov. Mesačný podiel na trhu v júni dosiahol 2,35%, čo je + 0,7 bodu v porovnaní s júnom 2013. Podiel na trhu za prvý polrok 2014 dosiahol celkom 2,3%.

    Dealerská sieť teraz pokrýva územie so 436 predajcami (350 bolo v júni 2013), a tento rozvoj podporuje rozvoj značky v oblastiach silného hospodárskeho rozvoja a rastu miest ďaleko od historických hlavných centier pobrežia.

    Druhá polovica roka by mala zostať stále veľmi dynamická. Uvedenie nového modelu PEUGEOT 408 sa bude konať v Chengdu na Autosalóne v mesiaci august a nový model PEUGEOT 508 sa uvedie na Canton Motor Show koncom novembra, pred oficiálnym uvedením v januári 2015.

    Ostatné regióny: PEUGEOT profituje zo ziskových predajov

    Na ostatných veľkých trhoch vo svete, klesajúci trend je viac či menej výrazný. PEUGEOT trpí zo všeobecnej devalvácie mien na rozvíjajúcich sa trhoch, zo slabého amerického dolára voči euru, rovnako ako v dôsledku inflácie, čo vedie k významnému poklesu kúpnej sily a úrovne predajov na trhu. V tejto súvislosti, PEUGEOT zvolil obchodnú politiku vedenú k ziskovosti, pracuje na distribučných kanáloch a na politike pricing power. Na trhoch, ktoré momentálne silno klesajú, táto prijatá politika prináša síce straty v objemoch predaja, ale je kompenzovaná nárastom trhových podielov. Preto, v Latinskej Amerike PEUGEOT bol schopný zvýšiť podiel na trhu v Argentíne na 10,9% (+0,3 bodov) čo predstavuje predaj vo výške 40.000 jednotiek (- 21,4%), na trhu, ktorý sa znížil až o 23,8% v dôsledku nových daní z vozidiel, obmedzenia dovozu od začiatku roka 2014 a pokračujúcej devalvácii argentínskeho pesa voči doláru. Veľmi priaznivé úverové sadzby pre kupujúcich vozidiel vyrobených v Argentíne by mali oživiť trh.

    V Brazílii, slabý rast má výrazný vplyv práve na odvetvie automobilového priemyslu, ktorý sa musel vyrovnať s obmedzeným prístupom k úverom a vysokým daniam. Celkové predaje automobilov klesli o 7,3% na 1,58 miliónov kusov a pre značku PEUGEOT o 18,7% na 22.600 kusov. PEUGEOT v tomto období očakával pokles objemu z dôvodu konca života modelov Peugeot 207 a Hoggars modelov, pri očakávanom príchode modelu PEUGEOT 2008 na začiatku roka 2015, čo by malo byť silným akcelerátorom predaja v budúcnosti.

    V Rusku, trh dosiahol výšku predaja 1,23 miliónov automobilov počas prvej polovice roku 2014, čo predstavuje pokles 7,9% (1,333 milióna automobilov v prvej polovici roka 2013). Registrácia modelov značky PEUGEOT bola na úrovni 12.200 kusov, čo je pokles o 30,7% v porovnaní s rokom 2013 (17.557ks), pre penetráciu predstavuje pokles 1%. Dva hlavné faktory, ktoré mali negatívny dopad na výkon Značky: celkový pokles trhu a zhoršenie cenovej politiky konkurencie v rámci pozicioningu vyplývajúceho z agresívnej marketingovej politiky v automobilovom sektore.

    Predaj modelu Peugeot 408, ktorý sa vyrába v závode Kaluga, je lepší ako dovážané modely v danom segmente, vďaka práve miestnej produkcii. Nový model 508 sa uvedie na Moskva Motor Show koncom augusta, kde sa uskutoční aj prvé predstavenie modelu 308 v Rusku, čo by malo umožniť Značke sa vrátiť na cestu rastu.

    Na Ukrajine, na trhu, ktorý sa zrútil o 43%, bola Značka schopná udržať hranice poklesu len na 3% a získať +1,7 bodu podielu na trhu a dosiahnuť trhový podiel na úrovni 3,8%.

    V Alžírsku, PEUGEOT obsadil druhé miesto na trhu s počtom predaných automobilov 19.800 kusov (podiel 10,7%) na prudko klesajúcom trhu (-27,9%) oproti roku 2013.

    Turecko je trhom, ktorý v prvom polroku klesol o 26%, čo bol dôsledok zvýšenia úverových úrokových sadzieb a zvýšenia cien kompenzáciou znehodnotenia tureckej líry. V tejto súvislosti PEUGEOT predal celkom 9.600 vozidiel a zlepšil svoj ​​podiel na trhu o 0,8 bodov v segmente B. PEUGEOT 301 bol lídrom predaja vo svojom segmente v júni a tretí za pol roka ako celku. Uvedenie nového modelu PEUGEOT 508 a ponuka automatickej prevodovky v modeli 308 by mala pomôcť rozvoju predaja v druhej polovici roka.

    Úspešne sa začali predaje modelov PEUGEOT 308, 308 SW, crossoverov 2008 a 3008 ako aj ľahkých úžitkových automobilov.

    Nový Peugeot 308 SW

    PEUGEOT 308 získal prestížny titul Európske Auto roka 2014 a mal veľmi dynamický štart.

    PEUGEOT 308, ktorý sa začal predávať v septembri 2013, dosiahol úroveň objednávok vo výške 100.000 v júni 2014. PEUGEOT 308 SW už nazhromaždil 21.000 objednávok. Model PEUGEOT 308 prispieva najmä v pohybe "up-market" s nárastom o 42% svojich tržieb na stupňoch výbavy 3 a 4. Tento úspech má pozitívny vplyv na produkciu v Sochaux. Nočná smena bola v prevádzke od júna, čím sa celková produkcia PEUGEOT 308 zvýšila až na 900 ks za deň (pôvodne 160 ks vozidiel za deň).

    PEUGEOT 2008 a 3008 aj naďalej zažíva obrovský úspech. Predaj po celom svete modelu PEUGEOT 2008 v priebehu prvej polovice roka dosiahol 95.400 kusov. Za mesiac máj, dosiahol tento model 1. miesto vo svojom segmente s trhovým podielom 23,3% v Európe 30 a v rámci produktového mixu 65% tvorilo stupne výbavy 3 a 3 +. Tento úspech má pozitívny vplyv tiež na fabriku Mulhouse, kde produkcia vyskočila až 310 ks za deň u štartu na 860 ks denne na začiatku apríla 2014.

    PEUGEOT 3008, ktorý ťaží z jeho zlepšeného výkonu v Číne a nedávneho restylingu v Európe, celosvetovo zvýšil predaj o 13% až 83.000kusov.

    PEUGEOT 301 pokračuje vo svojom úspechu, po jeho uvedení na trh v Číne, s predajom až s 55% nárastom vo výške 58.100 kusov.

    Predaje PEUGEOT malé úžitkové vozidlá sa taktiež vyvíjali veľmi priaznivo: Peugeot Partner vzrástol s predajom až o 7% na 66.100 ks, PEUGEOT Expert s 15.600 kusmi až o +23% a Peugeot Boxer s počtom 27.800 ks o +2%.

    Globálny pozicioning, s viditeľnosťou podporovanou významnými športovými programami.

    Značka obnovila ambície tiež v športových aktivitách a v sponzoringu. Čoskoro v roku 2015 PEUGEOT bude realizovať veľký návrat do Dakaru s DKR 2008.

    Tento návrat k motoršportu s medzinárodnou pôsobnosťou je spojený s modelom s celosvetovými ambíciami, vzhľadom k tomu, že PEUGEOT 2008, už korunovaný komerčným úspechom v Európe, bol nedávno uvedený v Číne, a čoskoro tiež v Latinskej Amerike na začiatku roka 2015.

    Okrem toho, v januári 2014 PEUGEOT uzavrel partnerstvo s tenisovou superstar, Novakom Djokovičom. Táto spolupráca, ktorej cieľom je zlepšiť zviditeľnenie značky PEUGEOT v hlavných krajinách sveta, na ktoré sa vzťahujú turnaje ATP, začal príkladným spôsobom. Novak Djokovic, víťaz slávneho Wimbledonu a finalista Roland Garros, sa práve stal svetovou jednotkou N° 1 v klasifikácii ATP. Novak Djokovic je spojený s úspešnou reklamou, v Európe s kampaňou pre TV pre PEUGEOT 208 a v Číne, pre PEUGEOT 2008.

    Poznámka redakcie:
    Viac informácií o modeloch nájdete v našich článkoch, magazíne alebo priamo na stánke PEUGEOT.

    _______________________________________________________________________

    PEUGEOT pôsobiaci v 160 krajinách s viac ako 10 000 kontaktnými miestami všade spája náročnosť, vzhľad a emócie. V roku 2013 PEUGEOT dosiahol predaj 1 553 000 vozidiel na svetových trhoch, zaznamenal pokrok na väčšine rastúcich dôležitých trhov, pokračoval v dynamike zvyšovania úrovne svojich modelov. Okrem symbolických verzií 208 GTI a XY PEUGEOT uviedol na trh svoj nový mestský crossover PEUGEOT 2008 a radikálne zmodernizoval svoju ponuku v segmente C novým PEUGEOTOM 308. Vysoká úroveň kvality produktov a služieb, vycibrenosť dizajnu, pozornosť venovaná detailom a zážitkom z jazdy prispievajú k emóciám, ktoré vyvoláva každý PEUGEOT. S viac ako 60 miliónmi predaných vozidiel v priebehu 125 rokov boli tieto vlastnosti vždy v popredí záujmov značky.

    Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o., TS: 17/07/2014


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /PEUGEOT/