Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Špeciál Toyota GT86 CS-R3 je pripravený na rely Nemecka
05. august 2014 @ 09:20:54 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Špeciál GT86 CS-R3 sa na verejnosti po prvýkrát predstaví na pretekoch ADAC Rally Deutschland – v deviatych pretekoch seriálu FIA Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Túto informáciu potvrdila spoločnosť Toyota Motorsport GmbH (TMG).

Spoločnosť TMG sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy, aby potešila vodiča aj fanúšikov. Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila pôsobivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

Po takmer roku vývoja predstavuje spoločnosť TMG súťažný špeciál CS-R3 určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. – 24. augusta. Pretekárske vozidlo (so štartovacím číslom 0) nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní každej etapy, aby bola zaistená maximálna bezpečnosť.

CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová, ktorá predtým plnila podobné povinnosti – v období, keď spoločnosť TMG predstavila nízkorozpočtové pretekárske vozidlo Yaris R1A, ktoré spoločnosť TMG dodáva vo forme kitu.

Jednou z úloh pre skúsenú nemeckú pilotku bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia ako nevyhnutný krok pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob, ako si užiť vzrušenie z automobilových súťaží (rely), a to od tých regionálnych až po majstrovstvá sveta.

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer. V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 koní.

Počas vývoja sa spoločnosť TMG zamerala na zníženie hmotnosti pri súčasnom zaistení bezpečnosti, spoľahlivosti a pôžitku z jazdy.

Sekvenčná šesťstupňová prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou dodávajú pocit naozaj vysokého výkonu, zatiaľ čo bezpečnostný rám s homologizáciou od FIA bol navrhnutý a vypočítaný tak, aby mal optimálnu hmotnosť.

Spoločnosť TMG bude taktiež dodávať na mieru upravené elektrické rozvody a riadiacu jednotku ECU so softvérom pre motošport. Vozidlo bude zároveň vybavené špičkovými podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

Vozidlo CS-R3 už absolvovalo testy na rôznych povrchoch, aby bolo pripravené na účasť v súťaži Rally Deutschland, v rámci ktorej absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť TMG očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

Nico Ehlert, hlavný konštruktér vozidla: „Je to skvelá správa pre TMG a ja verím, že aj pre celkovo pre rallysport. Vidieť na rely nové auto so zadným pohonom, ako po prvýkrát vychádza na štartovaciu rampu, to bude skutočné divadlo. Je dôležité pripomenúť, že model GT86 CS-R3, ktorý bude riadiť Isolde, nie je konečným štádiom. Na dokončenie nášho vývojového programu potrebujeme údaje z Rally Deutschland. Preto ide o významný krok v príbehu GT86 CS-R3, ktorý dáva jasne najavo našim budúcim zákazníkom, že tento projekt postupuje rýchlo vpred. Náš prototyp testujeme pred očami verejnosti v rámci majstrovstiev sveta FIA, čo je dôkazom našej dôvery v tento projekt. Záujem o toto vozidlo už prekonal naše očakávania. Tešíme sa na reakciu našich zákazníkov a fanúšikov v Trieri.“

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/