eShop | | | |
Partneri | | | |
| |
všeobecné: Spoločnosť Volvo Cars otvorila testovací areál AstaZero
27. august 2014 @ 10:00:12 CEST, poslal o.mauer |
AstaZero je prvý plnohodnotný testovací areál na svete určený na testovanie budúcich bezpečnostných riešení. Otvorením tohto testovacieho areálu sa spoločnosť Volvo Car Group priblížila o krok bližšie k svojej vízii, aby do roku 2020 nikto nezomrel ani sa nezranil v novom vozidle značky Volvo.
Významným krokom k dosiahnutiu tohto cieľa bude vývoj aktívnych bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu zabrániť nehodám. V skúšobnom areáli AstaZero bude hlavnou úlohou testovanie takýchto systémov aktívnej bezpečnosti. Okruh sa nachádza v tesnej blízkosti centrály spoločnosti Volvo Cars v západnom Švédsku.
Jednou z najväčších predností zariadenia je jeho flexibilita – jeho usporiadanie umožňuje vytvorenie unikátnych a prispôsobených prostredí. Ako povedal Pether Wallin, generálny riaditeľ spoločnosti AstaZero: „Môžeme simulovať všetky typy reálnych dopravných situácií. Na väčšine testovacích okruhov sú tieto možnosti obmedzené.“
V centre možno vytvoriť širokú škálu skúšobných podmienok, ktoré možno zažiť na rušných cestách, diaľniciach, cestách s viacerými jazdnými pruhmi a na križovatkách. Tieto podmienky sú nevyhnutné pri štúdiu situácií, pri ktorých vozidlo reaguje na pohyblivé prekážky, ako napríklad iné vozidlá, chodcov, bicykle, mopedy, motocykle, nákladné vozidlá, autobusy a dokonca aj zvieratá, ktoré náhle vstúpia do cesty. Pri niektorých analýzach, napríklad pri testovaní komplexných dopravných situácií a pri jazde vysokou rýchlosťou, budú testovacie vozidlá ovládať roboty.
„Nevyhnutným predpokladom pri vývoji našich aktívnych bezpečnostných systémov je ich testovanie v reálnych podmienkach,“ povedal Anders Axelson z bezpečnostného centra spoločnosti Volvo Cars. Pokračuje ďalej: „Zariadenie bude hrať niekoľko dôležitých rolí: nielenže nám pomôže splniť našu bezpečnostnú víziu pri vývoji vozidiel, ktoré nebudú havarovať, ale taktiež nám pomôže ďalej rozvíjať bezpečnostné funkcie, pri ktorých vstupujú do deja chodci a cyklisti ako účastníci bez motorového vozidla.“
Výskum a vývoj
Jednou z hlavných úloh areálu AstaZero bude jeho funkcia platformy pre výskum a vývoj bezpečnostných technológií nasledujúcej generácie. Spoločnosť Volvo Cars bude v spolupráci s vysokými školami a priemyselnými partnermi vykonávať celý rad iniciatív – od výskumu strategických vozidiel a inovačných projektov až po cielené výskumné projekty.
Súčasťou práce v AstaZero bude taktiež vývoj a testovanie technológií autonómnej jazdy – inteligentného systému na podporu vodiča, ktorého cieľom bude zníženie počtu nehôd a zlepšenie zážitku z jazdy. Vo vývoji sa nachádzajú aj pokročilé systémy, ktorých cieľom bude napríklad zabrániť nepozornosti pri riadení a únave vodiča.
Hoci splnenie cieľového dátumu v roku 2020 sa môže javiť ako ambiciózny cieľ, spoločnosť Volvo Cars má všetky dôvody na optimizmus. Skutočne, keďže už uviedla inovatívne bezpečnostné riešenia, budúcnosť sa nemusí zdať tak ďaleko.
Informácie o areáli AstaZero
Spoločnosť AstaZero AB vybudovala za 500 miliónov SEK špičkový skúšobný areál pri švédskom Göteborgu. V zariadení AstaZero budú spolupracovať univerzity, priemyselné spoločnosti a štátne orgány, takže bude slúžiť ako otvorená medzinárodná platforma pre všetky zainteresované strany, ako sú výrobcovia automobilov, dodávatelia, zákonodarcovia, univerzity a technické ústavy z celého sveta. Medzi obchodných partnerov spoločnosti AstaZero patria spoločnosti Volvo Car Group, Volvo Group, Scania, Autoliv a Test Site Sweden. Názov Asta (Active Safety Test Area, t. j. skúšobný okruh pre aktívnu bezpečnosť) evokuje prepojenie tohto zariadenia s víziou nulového počtu smrteľných dopravných nehôd.
Usporiadanie
Celková plocha areálu AstaZero má približne 2 000 000 m2, pričom spevnená plocha pokrýva 250 000 m2. Okolo zariadenia prechádza diaľnica s dĺžkou 5,7 km, ktorá je prepojená s mestských prostredím so štyrmi blokmi s rozmermi 40 krát 25 metrov. Súčasťou areálu AstaZero je aj oblasť na testovanie vysokých rýchlostí – kruh s priemerom 240 m s prípojnou cestou vytvára 700 metrov dlhú cestu s niekoľkými pruhmi.
_______________________________________________________________________
Zdroj: T.O.P. AUTO Slovakia, a.s.
|
| | Súvisiace správy | | | |
Najčítanejšie /VOLVO/ | | | |
|