Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Tím Toyota Racing vyhral Majstrovstvá sveta FIA WEC 2014
02. december 2014 @ 15:46:24 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Tím Toyota Racing vybojoval oba tituly svetového šampióna, ovládol Pohár jazdcov aj Pohár konštruktérov a pretekmi 6h Sao Paula na okruhu Interlagos zavŕšil úspešnú sezónu Majstrovstiev sveta vytrvalostných súťaží FIA (WEC).

Ôsme a posledné podujatie tohtoročnej sezóny ponúklo napínavé predstavenie. Vozidlo č. 8 TS040 Hybrid, ktoré pilotovali už korunovaní majstri sveta Anthony Davidson a Sébastien Buemi, obsadilo v Brazílii druhé miesto, keď veľmi nádejný súboj o víťazstvo prekazil safety car, ktorý na trať vyšiel v závere pretekov.

Posádka vozidla č. 7 v zložení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway skončila po krutom treste v podobe prejazdu boxovou uličkou na štvrtom mieste a Alex so Stéphanom tak v Pohári jazdcov spadli na konečnú piatu priečku.

Celý tím sa ale v Brazílii sústredil na jediné - zisk titulu v Pohári konštruktérov. Toyota tak ukončila 15 rokov dlhé čakanie, keď naposledy triumfovala v roku 1999 na Majstrovstvách sveta v rely.

Tento výsledok je historickým okamihom v histórii pretekov športových vozidiel. Japonský výrobca totiž oslavuje premiérový triumf na Majstrovstvách sveta vytrvalostných súťaží od založenia tejto súťaže v roku 1953.

Zároveň ide o dôležitý míľnik pre pretekársky hybridný systém Toyoty. Projekt hybridného systému v motoristickom športe sa zrodil v roku 2006 a už o rok neskôr, v júli 2007, sa historicky prvým hybridným víťazom stala Toyota Supra, ktorá ovládla preteky 24 hodín Tokachi.

Od tej doby prešla táto priekopnícka technológia rozsiahlym vývojom, pri ktorom bola znížená hmotnosť celého systému a zvýšený jeho výkon. Výsledkom je vozidlo TS040 Hybrid s výkonom 1000 konských síl a pohonom všetkých kolies, ktorý zároveň dokázal znížiť spotrebu paliva v porovnaní s rokom 2013 o 25 %.

S novými pravidlami triedy LMP1, ktorá sa zamerala práve na úsporné opatrenia, si teda technológia od Toyoty poradila najlepšie, keďže vozidlá TS040 Hybrid vyhrali päť z ôsmich pretekov, štyrikrát si vyjazdili pole position, 12x stáli na stupňoch víťazov a štyrikrát si pripísali najrýchlejší čas na jedno kolo.

Tento úspech však ani zďaleka nebol ľahký a tím si veľmi váži vyrovnaný a férový súboj s tímami Audi a Porsche, vďaka ktorým priniesla sezóna 2014 úchvatné a napínavé predstavenie.

Tím Toyota Racing by chcel poďakovať všetkým svojim partnerom za ich podiel na oboch tituloch svetových šampiónov. Meniče a hybridné motory DENSO, mazivá TOTAL, hybridné motory Aisin AW, superkondenzátory Nisshinbo, spojky ZF a bezpečnostná výbava Takata - to všetko zohrávalo pri zisku oboch titulov majstrov sveta kľúčovú rolu.

Dnešné preteky zavŕšili dlhoročnú kariéru Toma Kristensena vo vytrvalostných súťažiach. To, čo Tom Kristensen dosiahol, je skutočne mimoriadne a všetci členovia tímu Toyota Racing mu do jeho pretekárskeho dôchodku prajú len to najlepšie.

Akio Toyoda, prezident spoločnosti Toyota Motor Corporation: „Na Majstrovstvách sveta vytrvalostných súťaží sme len tri roky, takže mám o to väčšiu radosť z toho, že tím Toyota Racing dokázal so svojimi vozidlami TS040 Hybrid ovládnuť ako Pohár jazdcov, tak aj Pohár konštruktérov. Musím vyjadriť obrovskú vďaku našim fanúšikom za ich priazeň a našim partnerom za ich podporu. Zároveň by som chcel pogratulovať a poďakovať všetkým jazdcom a všetkým členom pretekárskeho tímu, ktorí celú sezónu pracovali naozaj veľmi tvrdo. Toyota využije získané skúsenosti z Majstrovstiev sveta vytrvalostných súťaží v ďalšom revolučnom vývoji hybridnej technológie, aby mohla aj naďalej vyrábať stále lepšie autá, ktoré robia radosť ľuďom na celom svete.“

Jošiaki Kinošita, prezident tímu: „Dnešné preteky boli pre mňa jedným z najkrajších okamihov, aké som kedy zažil. Som na tento výsledok veľmi pyšný, predovšetkým s ohľadom na stratu výkonu, s ktorou sme sa v tejto nadmorskej výške museli popasovať. Našťastie náš hybridný systém fungoval skvele, čo nám pomáhalo predovšetkým pri hustej premávke na trati. Každý dnes pracoval na samej hranici svojich možností, aby sme spoločne vybojovali každú desatinu sekundy. Zisk oboch titulov svetových šampiónov je jedným z našich najväčších úspechov v motoristickom športe. Ďakujem všetkým, ktorí nás podporovali a pomohli nám k tomuto neuveriteľnému výsledku. Náš tím a jazdci, všetci boli v priebehu celej sezóny vynikajúci. Každý člen tímu hral dôležitú rolu, vrátane Kazukiho Nakadžimu a Nicolasa Lapierra, ktorí s nami tu v Sao Paule nie sú. Bojovali sme s veľmi silnými súpermi, ktorí majú vo vytrvalostných súťažiach neuveriteľnú minulosť. Práve preto je pre nás tento úspech ešte cennejší. Tento okamih si naplno užijeme, ale okamžite začneme tvrdo pracovať na tom, aby sme v roku 2015 oba tituly obhájili.“

TS040 Hybrid č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Preteky: 4. miesto, 248 kôl, 7 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo: 1 minúta 18,778 s

Alex Wurz: „Získať titul v Pohári konštruktérov Majstrovstiev sveta, to je pre celý tím úžasný úspech a Toyota Racing si ho absolútne zaslúži. Dnešné preteky boli naozaj parádne, veľmi som si ich užil. Auto fungovalo výborne, predovšetkým v druhom úseku, keď som bol na trati ja. Bohužiaľ potom prišiel trest v podobe prejazdu boxovou uličkou, a to za niečo, čo podľa môjho názoru jednoducho patrí k pretekaniu. Nevadí, rozhodnutie traťových komisárov samozrejme ako vždy rešpektujem, ale je ťažké ho prijať, pretože sme preň prišli o tretie miesto v Pohári jazdcov. V tomto roku nám skvele vyšlo niekoľko pretekov, ale chýbalo nám trošku viac šťastia.“

Stéphane Sarrazin: „Tohtoročná sezóna bola pre Toyotu aj pre mňa veľmi dobrá. Stali sme sa majstrami sveta medzi konštruktérmi, to je proste úžasné. Celý tím pracoval veľmi tvrdo, a to nielen v tomto roku, ale od samotného začiatku tohto projektu a dva tituly sú fantastickou odmenou. Naše auto fungovalo skvele v každých pretekoch, čo jasne ukazuje, ako skvele celý tím pracoval. My z vozidla č. 7 sme veľmi sklamaní, pretože trest, ktorý sme dostali, bol dosť krutý. Stálo nás to lepšie umiestnenie nielen na dnešných pretekoch, ale aj na celom šampionáte, a z toho sme samozrejme sklamaní.“

Mike Conway: „Dnešné preteky ponúkli veľký súboj medzi tímami Toyota, Porsche a Audi. Bolo to naozaj veľmi vyrovnané. Videli sme niekoľko rôznych stratégií, ale my sme chceli bojovať o stupne víťazov. Išli sme naplno, aby sme sa dostali čo najvyššie, takže je veľká škoda, že sme sa nedočkali opakovaného štartu, pretože si myslím, že po ňom by si obe autá určite mohli polepšiť. Dnešný deň je samozrejme veľkým dňom pre Toyotu. Naším cieľom na tento víkend bol zisk titulu v Pohári konštruktérov, čo sa podarilo, takže všetkým veľmi gratulujem. Je krásny pocit byť súčasťou tohto tímu.“

TS040 Hybrid č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Preteky: 2. miesto, 249 kôl, 6 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo: 1 minúta 18,399 s

Anthony Davidson: „Titul v Pohári konštruktérov sme samozrejme chceli získať trochu iným spôsobom, ale aj tak sme si dnešné preteky užili. Nečakali sme, že budeme bojovať o víťazstvo, takže to bol pre nás taký bonus navyše. Tiež to ukazuje, prečo sme sa stali svetovými šampiónmi – dnes sme sa proste ani na chvíľku nevzdali a celý čas sme na Porsche tlačili. Síce sme nedostali možnosť bojovať až do úplného konca, ale aj tak sme si to veľmi užili. Gratulujem tímu Porsche, ktorý si počas tohto víkendu počínal výborne. Chcel by som poďakovať nášmu tímu za tvrdú prácu počas celej sezóny. Je skvelé mať možnosť podieľať sa na tomto úspechu.“

Sébastien Buemi: „Som veľmi šťastný, pretože sme spoločne s Anthonym odjazdili výborné preteky. Urobili sme niekoľko chýb, ale súperi z tímu Porsche z nás dostali to najlepšie a myslím, že si dnes zaslúžili vyhrať. Samozrejme sme trošku sklamaní, pretože by sme po opakovanom štarte určite ešte zabojovali o víťazstvo. Ale máme veľkú radosť z celej sezóny a zo zisku dvoch titulov. Tento rok nám proste vyšiel skvele. Sme majstri sveta medzi jazdcami aj medzi konštruktérmi a už sa tešíme na budúcu sezónu.“

Viac o šampionáte FIA WEC

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/