Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Výsledky spoločnosti Ford v Európe v roku 2014
12. január 2015 @ 08:48:06 CET, poslal j.kval

FORD Spoločnosť Ford of Europe vďaka silnému dopytu po nových osobných a úžitkových vozidlách zvýšila v roku 2014 predaj aj svoj trhový podiel.

  • Podiel spoločnosti Ford na európskom trhu vzrástol v roku 2014 o 0,2 percentuálneho bodu na hodnotu 8,0 percenta, čo je najvyššia úroveň od roku 2011.
  • Spoločnosť Ford of Europe v roku 2014 predala 1,16 milióna vozidiel* – medziročný nárast o 7,3 percenta.
  • V roku 2014 bola značka Ford druhou najpredávanejšou značkou v Európe.
  • Podiel úžitkových vozidiel značky Ford dosiahol 11,4 percenta, čo je najvyššia hodnota od roku 1997.
  • Predaj spoločnosti Ford v životaschopných predajných kanáloch – vrátane maloobchodného predaja a predaja vozidlových parkov – tvoril 74 percent celkového predaja vozidiel Ford, čím presiahol priemerné výsledky v odvetví o 3 percentuálne body.
  • Viac než polovica predaných vozidiel značky Ford v roku 2014 boli úplne nové alebo významne obnovené modely.
  • Rok 2015 bude jedným z najhektickejších rokov v histórii spoločnosti Ford of Europe, pretože sa pripravuje predstavenie nových vozidiel.

    zväčšiť obrázok Spoločnosť Ford predala v roku 2014 na svojich 20 tradičných európskych trhoch celkovo 1,16 milióna vozidiel, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 7,3 percenta. Celkový podiel značky Ford v Európe vzrástol v roku 2014 o 0,2 percentuálneho bodu na 8,0 percenta – najvyššiu úroveň od roku 2011. Spoločnosť Ford tak obhájila pozíciu druhej najpredávanejšej značky vozidiel v Európe.

    Viac než polovica vozidiel značky Ford predaných v Európe v roku 2014 boli úplne nové alebo významne obnovené modely, ktoré sa predstavili od konca roka 2012, keď spoločnosť Ford oznámila svoje plány výrazne urýchliť uvádzanie nových vozidiel v Európe.

    Predaj úžitkových vozidiel značky Ford sa v porovnaní s rokom 2013 zvýšil o 21 percent na 227 000 kusov, a to vďaka úplne obnovenému a rozšírenému radu vozidiel Transit. Vďaka tomu sa celoročný podiel spoločnosti Ford na trhu úžitkových vozidiel zvýšil o 1,4 percentuálneho bodu na 11,4 percenta, čo je najvyššia hodnota od roku 1997.

    „V roku 2014 našli naše nové produkty a technológie odozvu u zákazníkov a pomohli nám vytvoriť impulz na celý rok,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe. „V roku 2015 budeme využívať výhody nového Focusu a nového Mondea a uvedieme nové kľúčové vozidlá, ako je napríklad S-MAX, C-MAX a úplne nový Mustang.“

    Pokrok aj naďalej vykazuje zameranie spoločnosť Ford na rast predaja súkromným zákazníkom a zákazníkom s vozidlovými parkami, ktoré prináša pozitívne výsledky z hľadiska imidžu značky a zostatkovej hodnoty. Predaj v kategórii maloobchodu a vozidlových parkov tvoril 74 percent celkového predaja vozidiel Ford v roku 2014. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o nárast o jeden percentuálny bod a v absolútnej hodnote sa spoločnosť prepracovala na tri percentuálne body nad priemerom v odvetví.

    Najvýznamnejšie modely
    Zákaznícky dopyt je silný v rámci celého modelového radu Ford. Najpredávanejší model – Ford Fiesta – zaznamenal nárast predaja o viac ako 5 percent. Fiesta je na najlepšej ceste stať sa aj tretí rok po sebe najpredávanejším malým vozidlom v Európe.

    Predaj SUV Kuga vyskočil o 31 percent, vďaka čomu sa minulý rok stal najlepším predajným rokom od uvedenia tohto modelu na trh v roku 2008.

    Modelový rad Transit, do ktorého patria modely Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier, zaznamenal najvyšší ročný objem predaja od roku 2008. Predaj pickupu Ranger vzrástol o 39 percent, čo znamená najlepší ročný výsledok predaja od európskeho uvedenia tejto značky v roku 1998.

    Spoločnosť Ford v decembri predala* 85 500 vozidiel, čo v porovnaní s decembrom 2013 predstavuje nárast o 10,1 percenta a prevýšenie rastu odvetvia o 3,5 percenta. Podiel spoločnosti Ford na trhu vzrástol medziročne o 0,5 percentuálneho bodu na 7,5 percenta.

    Výhľad na rok 2015
    Spoločnosť Ford dnes po prvýkrát potvrdila, že v polovici roka 2015 začne predávať úplne nový sedemmiestny model Ford Galaxy. Tento rok spoločnosť predstaví aj ďalšie nové modely, napríklad úplne nový S-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, plug-in hybrid C-MAX Energi, Focus ST a Focus ST so vznetovým motorom, Mustang a zmodernizované modely EcoSport, Ranger, Transit Connect a Tourneo Connect. Úplne nové SUV Edge sa začne vyrábať koncom roka 2015.

    *Spoločnosť Ford of Europe hlási objem predaja na 20 hlavných európskych trhoch so svojím zastúpením prostredníctvom národných predajných spoločností. Medzi 20 hlavných európskych trhov patrí: Rakúsko, Belgicko, Veľká Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Rumunsko, Švédsko a Švajčiarsko.

    Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.

  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /FORD/