Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Peugeot 2008 - kompaktné SUV značky
19. február 2016 @ 07:42:26 CET, poslal p.purdes

PEUGEOT Peugeot 2008 vstúpil do ringu v roku 2013 so silnými argumentmi. Klienti ocenili jeho eleganciu a dynamické vlastnosti. Nárast predaja bol kontinuálny a celosvetová výroba dosiahla 515 000 vyrobených kusov. V Európe sa tento úspech premietol do pódiového umiestnenia v segmente, ktorý vozidlo pevne obsadilo od svojho uvedenia na trh.

V záujme zvýšenia predaja dostal Peugeot 2008 nový výraznejší dizajn SUV, ktorý je silný a príťažlivý. Rozšírené blatníky, vertikálna mriežka chladiča a prahové lišty podčiarkujú robustnosť navrhnutú pre každodenné používanie. Nová červená farba karosérie Rouge Ultimate zdôrazňuje silu novej 2008. Výbavové úrovne Access, Active a Allure dopĺňa verzia GT Line.

Peugeot 2008 poskytuje jedinečný pocit z riadenia, ktorý je návykový. PEUGEOT i-Cockpit® stelesňuje jazdné vlastnosti Peugeot 2008: je intuitívny, agilný, bezpečný pre jazdu.

So systémom upravenej trakcie Grip Control je 2008 univerzálne vozidlo vhodné na všetky druhy terénov. Dodáva sa s pneumatikami Mud & Snow (celoročné), ktoré sú certifikované ako zimné.

Mirror Screen je pripojený cez MirrorLinkTM a Apple Carplay® a je súčasťou výbavy PEUGEOT 2008, ako aj cúvacia kamera, Active City Brake a Park Assist. Takáto výbava je zriedkavá v tomto segmente. Všetky verzie majú výnimočné dynamické správanie. Motory Euro6 poskytujú jazdné vlastnosti na vysokej úrovni a zároveň majú nízku spotrebu. Tri verzie sú Best in Class v segmente.

Peugeot 2008 – v skratke

Peugeot 2008 je jasnou voľbou v prípade kompaktného SUV. Poskytuje jedinečný dynamický výkon a unikátny zážitok z jazdy, ktorý sa ľahko stáva návykovým.

Dizajn obsahuje estetické kódy segmentu a prepožičiava vozidlu silu a robustnosť. Rozšírené blatníky, vertikálna mriežka chladiča a prahové lišty chrániace karosériu a cestujúcich. Vlna na streche a strešné lišty, kryt zadných dverí a spojler sú súčasťou sofistikovaného dizajnu.

Čierne svetlomety a 3D pazúry už na exteriéri naznačujú, aká technológia sa skrýva vo vnútri vozidla. Vnútorné osvetlenie podčiarkuje luxus materiálov a je zrejmé, že každému prvku bola venovaná pozornosť.

Nová výbavová úroveň GT Line ponúka športovú a elegantnú atmosféru v červeno-čiernej kombinácii. Je spoločná pre celý modelový rad a je súčasťou stratégie značky vstupu na luxusné segmenty.

Delená lavica (1/3-2/3) umožňuje pohybom ruky meniť objem kufra v rozsahu od 410 do 1 400 litrov.

Peugeot i-Cockpit® prináša jedinečné pocity v segmente. Vodič objaví intuitívnu, agilnú a bezpečnú jazdu.

Grip Control, systém upravenej trakcie, je rovnako dostupný s benzínovým aj naftovým motorom, s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Dodáva sa s pneumatikami Mud & Snow Goodyear Vector 4Seasons, so zimnou certifikáciou, vďaka čomu je vozidlo skutočne univerzálne použiteľné vo všetkých ročných obdobiach.

Konektivita zahŕňa funkciu Mirror Screen, ktorá umožňuje vodičovi duplikovať na dotykovej obrazovke displej svojho smartfónu kompatibilného s MirrorLinkTM alebo Apple Carplay®.

Peugeot 2008 uľahčuje cestovanie v mestských podmienkach. Active City Brake znižuje závažnosť nehôd, alebo im dokonca predchádza. Park Assist automatizuje parkovanie. Cúvacia kamera prenáša na obrazovku obrys vozidla a zjednodušuje tak manévrovanie.

Model je dostupný s motormi Euro6 PureTech a BlueHDi, s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Poskytujú výkon v rozsahu od 82 do 120 k a vykazujú emisie CO2 medzi 90 a 114 g/km. Motory BlueHDi spĺňajú emisnú normu Euro6 vďaka najúčinnejšej technológii na trhu, akou je jedinečné združenie katalyzátora SCR s filtrom pevných častíc FAP.

Extrémne príťažlivé SUV

Nové SUV Peugeot 2008 má silnú osobnosť, ktorá vyvoláva túžbu vydať sa za dobrodružstvom. Na všetkých typoch ciest vyžaruje silu vďaka novej inovatívnej technológii. V strede robustnej vertikálnej mriežky chladiča je zapustený lev. Čisté línie lemovania sú zakrivené rovnako ako horizontálna kapota, čo umocňuje dynamické prepojenie bez prerušenia.
Tento pohyb plynule prechádza na strechu a je znakom profilu v tvare vlny. Prevýšené pozdĺžne strešné tyče sa vynárajú z vlny nad zadnými dverami, ktorá vytvára exkluzívny detail. Je okrášlená chrómovanou lištou, zapustenou do karosérie a plynule z nej vychádza spojler.
Dvere batožinového priestoru sú predĺžené po prah nakladacej hrany (iba 60 cm vysokej) a zadný nárazník. Nárazník je súčasťou pevného ochranného čierneho pásu, ktorý obklopuje novú 2008. Tento pás spája predný a zadný nárazník, ktorý je vybavený ochrannými lištami a spolu s chráničmi oblúkov kolies rozšírených blatníkov chránia karosériu pred poškodením.
Schopnosť vyhrať sa s jednotlivými prvkami korešponduje s náročnosťou hornej časti: tesniace lišty na okne, strešné nosiče, kryty zadných dverí a spojler. V kontraste s dolnou časťou vozidla zdôrazňujú jeho modernizáciu a zvýšenú svetlú výšku.
Ostré línie a presné kontúry karosérie sú podčiarknuté novou červenou farbou Rouge Ultimate, ktorá bola použitá na 308 GTi a zelenou Emerald Crystal. V ponuke je spolu 9 farieb, z toho 5 metalických a 2 matné.

Dynamika 2008 je umocnená elegantným svetelným podpisom. Predné svetlomety s výrazom šelmy sú vsadené do karosérie a ich maska je výrazne technologická, v kombinácii čiernej a chrómu. Zadné svetlá tvoria nové pazúry v teplej farbe a to vytvára veľmi hlboký 3D efekt.
Tieto očarujúce pazúry lemujú zadné výklopné dvere, pod ktorými sa ukrýva objemný a funkčný batožinový priestor. Tento sa vďaka delenej lavici 1/3-2/3 jednoduchým pohybom zmení zo 410 na 1 400 litrov. Stačí stlačiť tlačidlo v hornej časti operadla, ktoré sa následne nakloní a sedadlo sa automaticky sklopí. Kufor je praktický do posledného detailu, sú v ňom háčiky na uchytenie vecí a dva odkladacie priestory po stranách, jeden s popruhom a druhý so sieťkou. Napokon pod podlahou batožinového priestoru sa ukrýva dodatočný úložný priestor s objemom 22 litrov.

Toto vozidlo je jedinečné v segmente SUV, kabína okamžite očarí kvalitnými materiálmi a precíznym prevedením. Náladové osvetlenie je technologické a elegantné zároveň a podčiarkuje luxusnosť materiálov. V interiéri je možné ako voliteľnú výbavu doplniť kožené prešívané doplnky: volant, hlavicu radiacej páky, rukoväť ručnej brzdy a opierky na dverách.
Vodič sa pohodlne usadí vo svojom sedadle a objaví Peugeot i-Cockpit® kúpajúci sa vo svetle. Toto je dnu preniká cez veľkorysé čelné sklo. Podľa výberu je strecha buď ako panoramatické okno s osvetlením po obvode, alebo je to čalúnenie s laserom vyrezanými pásmi s podsvietením.

Na každom mieste má cestujúci množstvo dobre premyslených odkladacích priestorov, ktoré ľahko nájde vďaka stropnému LED osvetleniu umiestnenému vpredu aj vzadu: priehradka v predných dverách, odkladacia schránka na rukavice, priehradka a držiak na fľašu pri radiacej páke, odkladacie vrecko na operadle predných sedadiel... Celkový objem odkladacích priestorov je 24 litrov. Takže kľúče, smartfóny a iné predmety každodenného života vždy nájdu svoje miesto na palube 2008.

Modelový rad je doplnený o novú výbavovú úroveň. Výbavové úrovne Access, Active a Allure dopĺňa GT Line. Táto verzia je použitá na viacerých modeloch značky Peugeot a poskytuje zákazníkom športové a elegantné prostredie.
2008 GT Line spočíva na kolesách s exkluzívnymi čiernymi lesklými 17'' ráfikmi Eridan. Chrómové doplnky dodávané v sérii dopĺňajú čierne prvky, napríklad mriežka chladiča, rámiky hmlových svetiel, kryty spätných zrkadiel, strešné tyče. Mriežku tvoria čierne a chrómové lamely a červený nápis Peugeot, zatiaľ čo zadný ozdobný chránič nárazníka je nerezový, rovnako ako koncovka výfuku. Napokon nápisy GT Line sú umiestnené na predných blatníkoch a dverách batožinového priestoru. Dynamický nádych pokračuje aj v kabíne hneď po otvorení dverí: nerezové prahy dverí s nápisom Peugeot, hliníkové pedále a koberčeky s červeným prešívaním. Head-up displej je osvetlený červenými LED diódami, ktoré ladia s RedLine prostredím na dotykovom displeji. Červené prešívanie sa objavuje aj na sedadlách a zadnej lavici, na opierkach na dverách, na manžete a hlavici radiacej páky, rukoväti ručnej brzdy a na kompaktnom volante. Tieto posledné sú celokožené. Na bezpečnostných pásoch sú červené pásy, ktoré zdobia aj predné madlá dverí.

SUV s jedinečnými pocitmi

Pri svojom kompaktnom SUV sa značka veľmi sústredila na to, aby ponúkla najlepší automobilový zážitok. Výsledkom je absolútna kontrola celej výbavy prostredníctvom Peugeot i-Cockpit®. Stelesňuje charakteristické jazdné vlastnosti Peugeot 2008: je intuitívny, agilný, bezpečný.

Peugeot i-Cockpit® je miesto vodiča, ktoré podporuje pozornosť a koncentráciu. Vodič za volantom je toho svedkom, riadiť auto je pre neho synonymom potešenia. Peugeot i-Cockpit® povzbudzuje opäť si sadnúť za volant a jazdiť a užívať si kvality vozidla.
Vodič nespúšťa cestu z očí, stačí mu malý impulz na kompaktný volant, ktorým presne ovláda riadenie a je inštinktívnym spojením s vozovkou. Vozidlo je prirodzene ovládané cez kompaktný volant. Ten vodičovi umožňuje mať uvoľnené ramená a ruky položené nižšie, a tak je aj jazda uvoľnenejšia.
Vodič nespúšťa cestu z očí a prijíma informácie o chode vozidla 2008. Informácie sú sústredené na úrovni jeho očí na vyvýšenom prístrojovom paneli, ktorý je orámovaný modrými LED diódami. Táto inovácia vyžaduje menej fyzickej a psychickej námahy potrebnej na kontrolu vozidla.
Zatiaľ čo ľavou rukou vodič aktivuje a nastavuje tempomat a obmedzovač rýchlosti, pravou rukou ovláda mobilný telefón cez 7'' dotykový displej prostredníctvom funkcie Mirror Screen. Tento displej zobrazuje aj situáciu za vozidlom pomocou cúvacej kamery a riadi funkciu Park Assist pri parkovaní. Nakoniec, pravou rukou ovláda Grip Control pomocou otočného ovládača, ktorý umožňuje zvoliť si jeden z piatich režimov jazdy.
Vďaka Peugeot i-Cockpit® je jazda jedinečným zážitkom.

Grip Control cez otočný ovládač na stredovej konzole rozširuje možnosti použitia 2008, vďaka upravenej trakcii v podmienkach s nízkou priľnavosťou. Tento patentovaný systém funguje v spojení s veľkorysou svetlou výškou 16 cm a s pneumatikami Mud & Snow (blato a sneh), Goodyear Vector 4Seasons. Vozidlo je skutočne univerzálne použiteľné vo všetkých ročných obdobiach.
Grip Control optimalizuje trakciu podľa typu terénu a účinne vplýva na predné kolesá. Tento systém neustále ponecháva vodičovi kontrolu nad situáciou. Môže sa kedykoľvek úplne spoľahnúť na inteligenciu tohto zariadenia vďaka režimu Standard, alebo si zvolí požadovaný režim cez otočný ovládač:

-  Režim Standard je určený pre bežné cestné podmienky s nízkou mierou kĺzania.
- Režim Sneh okamžite prispôsobuje preklz každého z predných kolies podľa aktuálnych    podmienok priľnavosti. Ako náhle rýchlosť vozidla dosiahne 50 km/h, systém sa prepne do    režimu Standard.
- Režim Off-road umožní pokojne sa pohybovať na klzkom povrchu (blato, mokrá tráva.... ).    Zabezpečí, že vozidlo sa rozbehne v nezvyčajných podmienkach tak, že presunie maximálny    krútiaci moment na koleso s väčšou priľnavosťou. Pôsobí ako samosvorný diferenciál (DGL),    je obzvlášť vhodný na vidiecke cesty a je aktívny až do 80 km/h.
- Režim Piesok udržuje preklzávanie kolies na oboch poháňaných kolesách súčasne, umožňuje   napredovanie na mäkkom povrchu a znižuje riziko uviaznutia v piesku. Tento režim je aktívny   až do 120 km/h a potom sa prepne do režimu Standard.
- Režim ESP Off ponecháva vodičovi do rýchlosti 50 km/h možnosť úplne odpojiť ESP a Grip    Control a riadiť trakciu úplne samostatne.

Grip Control je k dispozícii pre motory od 100 k, s manuálnou alebo automatickou prevodovkou, so 16" alebo 17" pneumatikami. Využíva jedinečné dynamické vlastnosti 2008 na všetkých druhoch terénu.
Tento výkon umožňuje celková hmotnosť, ktorá je už od 1 045 kg a štyrmi definíciami podvozku. Pružiny, tlmiče, stabilizátory, predná a zadná náprava sú tak špecifické, aby umožňovali čo najlepšie dynamické výkony všetkých motorov. Správanie vozidla je vynikajúce za všetkých okolností. Kartografia posilňovača je prispôsobená každému typu podvozku, aby boli informácie prenášané cez kompaktný volant na cestu konzistentné.

Technologické SUV

Technológie použité v Peugeot 2008 uľahčujú každodenný život. Patrí medzi ne funkcia Mirror Screen, kompatibilná s MirrorLinkTM alebo Apple Carplay®, ktorá na dotykovom displeji zobrazuje obsah vodičovho smartfónu. Ten má potom prístup ku svojim aplikáciám intuitívnym a bezpečným spôsobom. Z pochopiteľných bezpečnostných dôvodov tento prístup závisí od toho, v akom stave je vozidlo. Ak je v pohybe, k dispozícii sú len aplikácie užitočné alebo potrebné k riadeniu vozidla.
Medzi ďalšie aplikácie patrí StartMyPeugeot, elektronická dokumentácia vozidla, iCoyote, aplikácia poskytujúca dopravné informácie a informácie o rizikových oblastiach, alebo Parkopedia , ktorá pomáha nájsť parkovacie miesto.

Aby Peugeot 2008 poskytoval bezpečnosť v mestskom prostredí, je vybavený technológiou Active City Brake, systémom automatického núdzového brzdenia v prípade rizika kolízie. Toto zariadenie umožňuje znížiť závažnosť nehôd alebo sa im vyhnúť. Na tento účel je v hornej časti čelného skla inštalovaný laserový senzor krátkeho dosahu LIDAR. Zistí prekážky, ako napríklad vozidlo v pohybe alebo stojace, idúce rovnakým smerom a v tom istom pruhu.
V prípade, že vodič nezasiahne včas do 30 km/h, Active City Brake automaticky spustí brzdenie na plný výkon, aby sa znížil rozdiel rýchlosti medzi 2008 a prekážkou. Automatické spomalenie môže dosiahnuť 10 m/s².

Pri automatizácii parkovacích manévrov Park Assist využíva kompaktnosť 2008 a uľahčuje cestovanie v meste. Po aktivácii funkcie vodič zvolí na dotykovom displeji typ manévru, priečne alebo pozdĺžne. Potom ultrazvukové senzory zmerajú rozmery voľných miest a upozornia vodiča na vhodné miesto. Park Assist potom zaparkuje vozidlo aktiváciou elektrického posilňovača riadenia, vodič už len kontroluje okolie a napredovanie vozidla. Cúvacia kamera pri cúvaní zobrazuje na displeji obrysy vozidla pomocou farebných čiar.
Pri vychádzaní z parkovacieho miesta stačí opäť zapojiť inteligenciu systému Park Assist, aj na naklonenej vozovke s pomocou funkcie Hill Assist.

Aerodynamická karoséria a celková nízka hmotnosť SUV Peugeot 2008 v kombinácii so širokou ponukou motorov Euro6 umožňuje používať toto vozidlo na rôzne účely, pričom však spotreba a emisie CO2 sú pod kontrolou. Tie sú v rozmedzí od 90 do 114 g/km a štyri motory sú medzi Best in Class v segmente.

Nová generácia 3-valcových benzínových motorov PureTech je kompletne navrhnutá Skupinou PSA a získala si uznanie za svoje vlastnosti. Motory PureTech prinášajú pozoruhodné potešenie z jazdy, pri nízkej spotrebe a emisiách a sú mimoriadne ľahké. V porovnaní so 4-valcovým motorom s porovnateľným výkonom je nepreplňovaná verzia ľahšia o 21 kg a preplňovaný verzia je ľahšia o 12 kg.

Tento posledný je vybavený priamym vysokotlakovým vstrekovaním (200 bar), s vysokoúčinným turbom novej generácie (otáčky až 240 000 ot/min). Vzhľadom na počet valcov vyvíja zvýšený krútiaci moment, pri 1 750 ot/min, 205 Nm vo verzii 110 k . PureTech motor zaisťuje výnimočnú svižnosť, konštantný výkon do 6 500 ot./min. a akustický komfort.
Tento univerzálny 3-valcový motor môže byť spojený s 2 prevodovkami: s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Ide o novú automatickú prevodovku, ktorú vyrába Aisin a jej označenie je EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Technológia Quickshift zabezpečuje veľmi plynulé a rýchle radenie a vodičovi tak poskytuje potešenie z jazdy na vysokej úrovni. Navyše emisie CO2 sú extrémne znížené tým, že je znížené vnútorné trenie a vnútorné kĺzanie pomocou uzamykateľných konvertorov.

Ponuka SUV 2008 s benzínovým motorom pozostáva z piatich motorov:

- 1,2L PureTech 82, manuálna 5-stupňová prevodovka , 4,9 l/100 km , 114 g CO2km,
- 1,2L PureTech 82, robotizovaná 5-stupňová prevodovka, 4,4 l/100km, 102 g de CO2/km,
- 1,2L PureTech 110 S&S, manuálna 5-stupňová prevodovka , 4,4 l/100 km , 103 g CO2km,
- 1,2 L PureTech 110 S&S, 6-stupňová automatická prevodovka (EAT6), 4,8 l/100 km, 110 g    CO2km, Best in Class vo svojom segmente

Motor Diesel 1,6 L BlueHDi exkluzívne spája technológiu Selective Catalytic Reduction (SCR) s filtrom pevných častíc (FAP) s aditívom. Tento motor charakterizuje potešenie z jazdy a rekordné spotreby, pre všetky verzie – 75k, 100k a 120 k.
Technológia SCR je najúčinnejšia technológia spracovania oxidov dusíka (NOx). Jediná je schopná znížiť oxidy dusíka až o 90%. Namontovaná pred FAP filter s aditívom je aktivovaná v ranom štádiu. Toto umiestnenie je možné vďaka tomu, že FAP filter je schopný regenerácie pri nižšej teplote, než iné technológie FAP, ktoré používajú konkurenti. FAP s aditívom eliminuje 99,9% pevných častíc, vrátane najjemnejších.
Táto vysoká účinnosť v znížení oxidov dusíka NOx optimalizuje zároveň emisie CO2 a spotrebu paliva, ktorá je až o 4% nižšia v porovnaní s motormi Euro5.

Ponuka SUV 2008 s dieselovým motorom pozostáva zo šiestich motorov a všetky vykazujú emisie CO2 menej ako 100 g/km:

- 1,6 L BlueHDi 75, manuálna 5-stupňová prevodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2km, Best in    Class vo svojom segmente,
- 1,6 L BlueHDi 100, manuálna 5-stupňová prevodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2/km,
- 1,6 L BlueHDi 100 S&S, manuálna 5-stupňová prevodovka, 3,5 l/100 km, 90 g CO2/km,    verzia s nízkou spotrebou,
- 1,6 L BlueHDi 100 S&S, manuálna 5-stupňová prevodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
- 1,6 L BlueHDi 100 S&S, robotizovaná 6-stupňová prevodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
- 1,6 L BlueHDi 120 S&S, manuálna 6-stupňová prevodovka, 3,7 l/100 km, 96 g CO2/km, Best    in Class vo svojom segmente.

Peugeot 2008 vyniká v segmente kompaktných SUV. Je príťažlivé tým, že je schopné exkluzívnym spôsobom spájať robustnosť a rafinovanosť. Poskytuje jedinečné zážitky z jazdy prostredníctvom Peugeot i-Cockpit®, svojím technologickým vybavením a unikátnymi jazdnými vlastnosťami. Riadiť 2008 je návykovým potešením.

Zdroj: Peugeot Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /PEUGEOT/