Napriek tomu, že celkový automobilový trh je oslabený, skupina General Motors Europe vykázala v západnej a strednej Európe v júni tohto roka predaj 177.600 vozidiel, čo znamená trhový podiel 11 % a nielen najlepší mesačný výsledok tohto roka, ale zároveň aj najlepší júnový trhový podiel od roku 1999.
Silný jún prispel k vylepšeniu trhového podielu za celý druhý štvrťrok na trhoch krajín západnej a strednej Európy na 10,11 %, čo je o 0,27 % lepší výsledok v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Pozitívny je aj fakt, že už tretí štvrťrok po sebe trhový podiel skupiny General Motors Europe v medziročnom porovnávaní rastie. Trhový podiel skupiny General Motors Europe za všetky uplynulé mesiace tohoto roku je 10,1 %, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2002 o 0,3 percentného bodu viac.
Na trhoch krajín západnej a strednej Európy sa v júni predalo 157.500 nových automobilov Opel/Vauxhall, čo je o 9 % viac ako v júni roku 2002. Na výbornom júnovom výsledku značiek Opel/Vauxhall sa podieľali ako osobné, tak aj úžitkové modely. Napriek tomu, že celkový trh úžitkových automobilov v tomto roku poklesol, predaje modelov značiek Opel/Vauxhall vzrástli celkovo o 24 %. Trhový podiel Opelu/Vauxhallu v segmente úžitkových automobilov na trhoch krajín západnej a strednej Európy sa v medziročnom porovnaní zvýšil o 1,2 percentného bodu až na 5,8 %.
„Samozrejme nás veľmi teší, že sa na výborných predajných výsledkoch podieľajú modely ako zo segmentu osobných, tak aj úžitkových automobilov, a že si veľmi dobre vedieme na trhoch väčšiny krajín západnej a strednej Európy,“ hovorí Jonathan Browning, viceprezident General Motors Europe zodpovedný za predaj, marketing a popredajné služby. „Značky Opel/Vauxhall, Saab i GM Daewoo výrazne posilnili svoje pozície a vďaka novinkám, pripraveným na nadchádzajúce mesiace, sa im určite podarí ich postavenie na trhu ešte viac zvýrazniť.“
Automobilka Saab zvýšila v prvej polovici tohto roka celosvetové predaje v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2002 o viac ako 3,4 %. Saab si viedol výborne predovšetkým v USA, kde sa mu podarilo medziročne zvýšiť predaje o 19 % - na čom mal najväčšiu zásluhu mimoriadny záujem zákazníkov o nový model 9-3 Sport Sedan. Nádejné vyhliadky Saabu do ďalších mesiacov podporuje blížiace sa uvedenie modelu 9-3 Convertible.
O 41,7 % vyššie júnové predaje dosiahla značka GM Daewoo. Počas prvého polroka 2003 predala automobilka GM Daewoo na trhoch západnej a strednej Európy o 1,5 % automobilov viac, ako za rovnaké obdobie roku 2002. Trhový podiel GM Daewoo sa vďaka tomu zvýšil o 0,7 percentného bodu. Triumfom GM Daewoo pre nadchádzajúce obdobie bude uvedenie nového modelu strednej triedy Daewoo Nubira.
„Naša produktová ofenzíva je v plnom prúde a zákazníci v celej Európe už zaregistrovali evidentné výsledky nášho sústredenia sa na kvalitu produktov,“ hovorí Michael J. Burns, prezident General Motors Europe. „Pohybujeme sa vo vysoko konkurenčnom prostredí a celkový európsky trh oslabil. Tým viac oceňujeme fakt, že sa nám podarilo zvýšiť náš trhový podiel. Nechceme však zaspať na vavrínoch, a preto budeme v rýchlom tempe uvádzať na trh ďalšie inovatívne modely zo všetkých automobilových tried. Veríme, že vďaka nim sa nám podarí podchytiť dosiahnuté pozitívne trendy a v budúcnosti ešte viac posilniť naše pozície.“