General Motors finalizuje svoj vopred avizovaný plán na konsolidáciu a posilnenie svojich predajných, marketingových a popredajných operácií v Európe. V Dánsku, Fínsku, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Nórsku, Švédsku, Švajčiarsku a vo Veľkej Británii sa miestne predajné a distribučné organizácie Opel, Vauxhall a Saab, ktoré sú v stopercentnom vlastníctve GME, integrujú v každej krajine do jedinej viac-značkovej organizácie pod štítom GM.
V Španielsku dôjde k podobnému usporiadaniu ako u vyššie uvedených národných organizácií, nakoľko GM v tomto období preberá distribúciu automobilov Saab od privátneho dovozcu.
V rámci Strednej a Východnej Európy prebieha predaj a distribúcia vozidiel Saab prostredníctvom nezávislých dovozcov a na týchto trhoch sa neočakávajú organizačné zmeny. Výnimku tvoria importéri v Rusku (GM CIS) a v Turecku (Opel Turkey), ktorí majú značku Saab už vo svojom portfoliu.
V organizáciách štátov, ktorých sa zmeny týkajú, dôjde k plnému prepojeniu podporných zložiek, ako napr. finančných alebo personálnych oddelení, zatiaľ čo oddelenia orientované na zákazníkov, dealerov a servis zostanú oddelené podľa značiek. Celková ekonomika v spojení so znížením prevádzkových nákladov viac-značkovej organizácie zaistí zvýšenú podporu jednotlivým značkám. V tomto duchu je plánované aj premenovanie viac-značkových organizácií pod hlavičku GM.
Spoločnosť GM si v praxi overila úspech tejto stratégie na rôznych trhoch, menovite v Rakúsku, Rusku a Turecku, a teraz hodlá rozšíriť tento koncept na širšej európskej báze. Predpokladá sa, že zavedenie nových organizačných štruktúr prebehne do konca tohoto roka.
„Už nebudeme stáť osamotení - predajné organizácie Opel/Vauxhall a Saab už nebudú operovať samostatne, ale v jednej národnej spoločnosti GM s integrovanými obslužnými zložkami,“ tvrdí Jonathan Browning, GM Europe Vice President pre Sales, Marketing & Aftersales. „Je tu zásadný potenciál pre synergiu a výmenu know-how medzi značkami, ktoré povedú k väčšej podpore jednotlivých značiek a k lepším službám pre zákazníkov a dealerov.“
Nad rámec týchto faktov GM Europe integruje niektoré z centrálnych predajných, marketingových a popredajných aktivít značiek Opel/Vauxhall, Saab a menovite GM Daewoo (napr. rozvoj dealerskej siete, fleetové predaje, marketingový servis apod.), s cieľom zaistiť maximálne výhody synergie na centrálnej úrovni a zároveň umožniť efektívnejšie načasovanú podporu národným organizáciám.
Táto snaha o reštrukturalizáciu národných dovozcov sleduje celkovú stratégiu GM Europe zaistiť maximálne zredukovanú a integrovanú spoločnosť. Obdobné konsolidačné plány sa týkajú aj iných odvetví v rámci GM. Pre nedávnom bola zahájená integrácia európskych technických centier spoločnosti s cieľom zjednotiť špecifické odborné znalosti a využiť ich v rámci rôznych značiek koncernu GME a zároveň eliminovať zdvojovanie vo vývoji a výskume.