Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: GM Daewoo posilňuje pozície na európskom trhu
18. február 2004 @ 08:13:26 CET, poslal j.čík

DAEWOO Nováčik na európskom trhu, spoločnosť GM Daewoo, pláva proti prúdu. Zatiaľ čo predaj automobilov v Európe vlani prakticky stagnoval, značka GM Daewoo v prvom ucelenom roku svojho podnikania dokázala výrazne zvýšiť predaje aj podiel na trhu. Kým v januári 2003 predaje GM Daewoo nedosahovali úroveň rovnakého mesiaca roku 2002 (- 23,8 %), medziročné zvýšenie v januári 2003 už predstavovalo plných 72,2 %!

Celkovo sa spoločnosti GM Daewoo podarilo v strednej a západnej Európe minulý rok predať 133.000 áut, čo oproti 109.000 kusom predaným v roku 2002 predstavuje nárast o 21,6 %. Trhový podiel GM Daewoo sa tak zvýšil z 0,6 % na 0,75 %.

Najdôležitejším európskym trhom pre automobilku GM Daewoo bolo minulý rok Taliansko, kde svojich zákazníkov našlo viac ako 34.000 nových automobilov tejto značky, teda o 9 % viac ako minulý rok. O výrazných 33 %, a o takmer 23.000 kusov, vzrástli predaje značky GM Daewoo v Španielsku, druhom najdôležitejšom trhu GM Daewoo. V juhozápadnej Európe sa predalo vyše 14.000 áut značky GM Daewoo, čo je o 31 % viac ako v roku 2002.

Najväčší nárast však značka GM Daewoo dosiahla na menších trhoch severnej Európy - v Dánsku sa predaje GM Daewoo medziročne zvýšili o 480 %, v Nórsku o 247 %. Veľmi dobre si modely GM Daewoo viedli aj na mimoriadne náročnom nemeckom trhu, kde sa vlani predalo 12.800 kusov, čo je viac ako trojnásobok v porovnaní s predajmi v roku 2002.

„Dosiahnuť na európskom trhu, ktorý vzrástol o prakticky zanedbateľných 0,03 %, nárast predajov o viac ako 20 % - to je skutočne pozoruhodný výkon,“ hovorí Hardy Spranger, výkonný riaditeľ spoločnosti GM Daewoo Europe. „Naši zamestnanci v celej Európe môžu byť hrdí na výsledky, ktoré sme dosiahli. Napriek tomu si uvedomujeme, že dosiahnuté výsledky doposiaľ nezodpovedajú našim možnostiam. Aby sme dosiahli zadaný cieľ - predávať v strednodobom výhľade 200.000 kusov ročne - musíme si aj v budúcom období udržať takúto rýchlosť rastu predajov.“

Spoločnosť GM Daewoo bola založená v októbri roku 2002 a jedným z prvých krokov bolo ustavenie novej predajnej siete v Európe. Koncom roka 2003 začali pracovať zastúpenia GM aj v mnohých východoeurópskych krajinách. V roku 2004 budú zriadené ďalšie predajné organizácie napr. v Turecku, či v Poľsku.

Z dôvodov regionálnych špecifík jednotlivých krajín sa modely GM Daewoo predávajú v mnohých štátoch pod značkou Chevrolet. „GM Daewoo je členom skupiny General Motors a má z našej strany všetky dvere otvorené,“ hovorí Hardy Spranger. „Od možnosti využívať značku Chevrolet si sľubujeme zlepšenie našich pozícií na trhoch, kde by sme inak mohli mať v počiatkoch určité problémy.“

Posilňovanie pozícií je úzko spojené s uvádzaním nových modelov. Spoločnosti GM Daewoo stačil necelý rok od založenia k uvedeniu troch nových modelov: Kalos - malý päťdverový hatchback, Evanda - komfortná limuzína, a Nubira - atraktívny sedan. V roku 2004 sa na trhu objavia ďalšie tri nové modely: kompaktný päťdverový hatchback Lacetti, kombi verzia modelu Nubira a malý SUV model. Začiatkom roka 2005 GM Daewoo uvedie trojdverovú verziu modelu Kalos a Matiz sa predstaví vo svojej novej generačnej podobe.

Značka GM Daewoo si v roku 2003 viedla úspešne nielen v Európe. Jej celosvetové predaje vzrástli o 51,4 %, a to z 375 000 kusov v roku 2002 na minuloročných 570 000 kusov. Pretože kórejský automobilový trh je stále v depresii, mimoriadne dôležitú úlohu hral export. Automobilka vlani vyviezla 443 000 áut, takmer dvakrát viac ako v roku 2002. Napríklad v decembri roku 2003 predstavoval export 58.000 ks, čo predstavuje medziročný nárast o 192 %!

Na českom trhu, kde sa modely GM Daewoo začali predávať v polovici minulého roka, sa v roku 2003 predalo celkovo 1665 vozidiel. Najlepšie si viedol kompaktný model Matiz, ktorých sa predalo celkovo 680 čo ho vynieslo na celkovo druhé miesto v segmente „Miniautomobilov“, pred koncernovým „bratrancom“ - modelom Opel Agila. Napriek silnému nástupu noviniek od konkurencie sa Matiz stal najpredávanejším modelom svojej triedy za posledný štvrťrok minulého roka. V ČR sa výborne sa rozbehli aj predaje modelu Kalos - od polovice roku 2003 celkovo 962 kusov.

Na Slovensku možno minulý rok označiť ako rokom razantnejšieho návratu značky Daewoo na trh. Od marca 2003, kedy sa modely GM Daewoo začali predávať, sa predalo 1083 vozidiel. To predstavuje trhový podiel 1,9 % a teda viac ako úspešný návrat do prvej desiatky v predaji osobných vozidiel. Aj tu bol najúspešnejší model Matiz - svojho zákazníka si našlo 353 kompaktných miniautomobilov a stal sa tak dokonca „Bestselerom roka 2003“ vo svojej triede, teda najpredávanejším miniautomobilom za minulý rok na Slovensku. Veľmi dobre si vedie aj model Kalos, sprevádzaný priaznivými ohlasmi motoristickej tlače aj verejnosti - od marca 2003 sa v tejto konkurentmi nabitej kategórii predalo už 595 kusov. Pozíciu značky GM Daewoo v tomto roku určite posilní uvedenie troch výrazných noviniek - nového modelu Lacetti, kombi verzie modelu Nubira a koncom roku by mal byť k dispozícii aj veľmi zaujímavý SUV model.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DAEWOO/