Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Toyota Prius zvíťazila v teste ADAC EcoTest 2004
06. apríl 2004 @ 07:36:30 CEST, poslal m.tikl

TOYOTA Nemecký ADAC, najväčší autoklub v Európe, už druhýkrát uskutočnil veľmi zaujímavý Eco Test, v ktorom hodnotil ekologickú úroveň v súčasnosti predávaných osobných automobilov a ich vplyv na životné prostredie.

Toyota Prius získala 89 bodov z 90 možných a zároveň sa stala najúspešnejším účastníkom testu s absolútne najnižšou hladinou produkovaných škodlivých látok. Toyota Prius zároveň vykazuje v segmente D absolútne najnižšiu spotrebu paliva.

Celkové tretie miesto v EcoTeste ADAC získala Toyota Avensis D-4D D-CAT (79 bodov), ktorá se navyše stala v segmente D najlepším automobilom s dieselovým motorom. Toyota Avensis D-4D D-CAT získala taktiež najviac bodov v kategórii dieslov, v ktorej sa merali všetky výfukové splodiny okrem CO2.

Výsledky EcoTestu ADAC potvrdzujú prínos automobilky Toyota svetovej ekológii. Zatiaľčo Hybrid Synergy Drive systém Toyoty Prius využívajúci klasický zážihový motor je absolútne najekologickejší a najhospodárnejší, má Toyota 2.0 D-4D D-CAT „najčistejší“ motor z hľadiska emisií NOx a pevných častíc.

Okrem Toyoty Prius a Avensis D-4D D-CAT sa na prvých miestach v jednotlivých kategóriách umiestnili modely Toyota Celica T Sport a Toyota Previa 2.0 D-4D.
Toyota Celica T Sport získala 71 bodov a medzi 113 hodnotenými automobilmi sa stala najlepším vozidlom kategórie kupé. Celica vybavená motorom s výkonom 192 koní poskytuje vrcholné zážitky za volantom s minimálnym dopadom na životné prostredie.

Toyota Previa so vznetovým motorom D-4D s výkonom 116 koní získala 46 bodov a zvíťazila v kategórii vozidiel MPV.
V tohtoročnom teste ADAC bolo hodnotených celkom 113 automobilov, ktoré boli rozdelené do šiestich rôznych kategórií. O celkovom poradí rozhodovali namerané hodnoty emisií vo výfukových plynoch. Technici ADAC merali emise CO, NOx, MP (pevné častice) a CO2. Okrem bežného merania podľa platných noriem sa merali aj emisie pri jazde maximálnou rýchlosťou po diaľnici a so zapnutou klimatizáciou. Automobily so zážihovým aj vznetovým motorom boli hodnotené rovnako, ale segment, do ktorého automobil patril mal istú váhu pri určovaní konečného poradia. Vozidlá sa hodnotili separátne z hľadiska emisií CO2 a ostatných emisií a do celkového výsledku sa premietali obe hodnotenia.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/