Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
motoršport: ESET Racing Weekend na Slovakia Ringu  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 27.08.2012;

Počas minulého víkendu sa na autodróme Slovakia Ringu konalo podujatie s názvom ESET RACING WEEKEND. Od 17. do 19. augusta 2012 patril tento moderný slovenský okruh pretekárom cestných automobilov, ktorí si na 5.922 metrov dlhej a 12 metrov širokej trati (jedna z najdlhších na svete) prišli zasúťažiť v ďalšom dieli svetového šampionátu FIA GT1 World Championship a Veľkej ceny Slovenskej republiky.

Neoficiálne 35. ročník tradičného motoristického, okruhového podujatia usporiadaného na Slovensku nadväzuje na niekdajšiu slávu pretekov, ktorých história sa zastavila v roku 1989 (29. ročník). Toto tradičné podujatie sa opätovne obnovilo až v roku 2005. Tohtoročná Veľká cena Slovenskej republiky na okruhu Slovakia Ring sa niesla v duchu najvýznamnejších okruhových šampionátov Slovenska a strednej Európy v spojení s jedným z najvýznamnejších seriálov svetového motoršportu s Majstrovským pretekom FIA GT1 World Championship. Okrem kvalifikačných a majstrovských pretekov GT1 si diváci pozreli aj šprintové a vytrvalostné preteky Stredoeurópskej trofeje FIA (FIA CEZ Trophy). Najsilnejšie zastúpenie a najdôležitejšie preteky Veľkej ceny Slovenskej republiky pozostávali z Divízie 4 (kapotované vozidlá). Na Majstrovstvách Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Slovinska v rámci Stredoeurópskej trofeje FIA sa zúčastnilo množstvo automobilov s objemami motorov do 2000 cm3 a silnejšej kategórie nad 2000 cm3. Dvojhodinové vytrvalostné preteky s výmenami jazdcov už tradične patria k divácky atraktívnym a tak, tí, ktorí na Slovakia Ringu vydržali do večerných hodín, mohli sledovať stroje najsilnejšej špecifikácie GT3 alebo populárneho nemeckého seriálu DTM (Porsche, Ferrari, Audi,...) priamo v akcii.
______________________________________________________________________________________________

SLOVAKIA RING (17.-19. august 2012)

O havárii hokejistu Višňovského, alebo o účasti Patrika Tkáča z J&T na tomto podujatí sa popísalo veľa, ale akosi sa nedostalo na pretekárov jazdiacich na slabších automobiloch. My sme na Slovakia Ring prišli mediálne podporiť mladého pretekára Ondreja Feketeho, ktorý jazdí za AutoSportTeam Presskam v slabšej kategórii cestných automobiloch s objemom valcov motora do 2000 ccm3 (D4-2000), aby sme Vám z tejto kategórie pretekárov sprostredkovali postrehy zo súťaže a zákulisia.

Pre súťažné tímy sa ESET RACING WEEKEND začal už v stredu 15. augusta. Kamión AutoSportTeam Presskamu s odlahčeným sériovým automobilom Seat Leon 2.0 FSI (200 PS) dorazil do areálu podvečer. Pre mechanikov a doprovodný tím sa začal tradičný kolotoč. Vybavovanie parkovacích miest pre kamión a doprovodné vozidlá, štartovacieho čísla (35), zaistenie miesta na rozloženie stanu, ktorý poslúži ako zázemie pre prácu mechanikov a zaparkovanie súťažného automobilu. Do zotmenia bolo všetko pripravené, a tak sa pretekár Ondrej Fekete, mohol spokojne ísť ubytovať. Štvrtkové dopoludnie sa začalo prvým tréningom už o 9.00 hod. Počas tréningu bežal motor ako hodinky. Ondrej však nebol spokojný s prevodovkou, nešiel radiť 5. a 6. prevodový stupeň. Piata rýchlosť je veľmi doležitá, preto mechanici stiahli auto späť pod stan a vymenili prevodovku. Ale radenie piateho stupňa sa opäť zablokovalo, a tak mechanici znovu otvorili prevodovku a za kolegiálnej pomoci mechanika od Hybáčka zo Seat teamu napokon radenie prevodov nastavili k Ondrejovej spokojnosti. Po takejto úprave sa v odpoludňajšom tréningu Ondrejovi jazdilo dobre. Rovnako dobre sa mu jazdilo aj v dopoludnajšej piatkovej kvalifikácii (začiatok o 11:20 hod.) na prvý sobotňajší pretek Veľkej ceny SR. V štartovom poli 42 pretekárov sa Ondrej Fekete umiestnil na 20 mieste za skúseným Mariánom Rajnohom, od ktorého ho delilo len 0,6 desatiny sekundy. Tentokrát sa smola nalepila na Maťa Homolu, ktorý pre poruchu motora nedokončil ani prvé kolo a na hlavný pretek sa nekvalifikoval. Poobede jeho tím už balil stan. Porucha motora bola zrejme natoľko vážna, že sa v provizórnych podmienkach nedala odstrániť.

V sobotu nadišiel čas pretekov Veľkej ceny SR. Jazdci boli pripravení, vozidlá vo veľkej horúčave stáli na štartovom rošte a o 13.30 hod. bola Veľká cena SR odštartovaná. Na konci rovinky sa vozidlá takmer naraz vrútili do prvej zatáčky. Prešli ju bez vzájomných kolízií, a po nej sa už pole jazdcov roztiahlo. Do polovice pretekov sa nestala žiadna vážnejšia kolízia. Ondrej so svojím modro-oranžovým Seatom jazdil s malým odstupom za Rajnohovou Hondou Civic R FK2. V šiestom kole pilot jazdiaci pred Rajnohom sa dostal do hodín a vybehol na štrkové podložie mimo trať. Dezorientovaný sa však v protismere ocitol opäť na trati rovno pred pretekárom Rajnohom. Ten sa mu vyhol tak nešťastne, že Hondu dvakrát otočil cez strechu. Záchranári vytiahli Mariána Rajnohu z vraku, naložili do sanitky, ale za chvíľu už vzlietol záchranársky vrtuľník. Mariána Rajnohu s podozrením na úraz chrbtice prepravil do nemocnice na bratislavské Kramáre. Ondrej sa obom kolíziám vyhol. Aj napriek tejto vážnej nehode, preteky neboli prerušené. Mladý Ondrej Fekete dojazdil pretek Veľkej ceny SR na šestnástej pozícii, za čo si pripísal do celkového hodnotenia cenných 10 bodov. V hodnotení skupiny "Junior" sa umiestnil na druhom mieste a zo stupňa pre víťazov si odniesol strieborný pohár.

Ešte v ten istý deň sa uskutočnil divácky najzaujímavejší dvojhodinový vytrvalostný pretek s výmenou jazdcov. V tom čase tím mechanikov AST Presskam pripravoval automobil na rannú nedeľnú kvalifikáciu pre druhý pretek Veľkej ceny Slovenskej republiky, ktorá sa začala už o 7.15 hod. S časom, ktorý Ondrej v kvalifikácii dosiahol bol vedúci tímu AST Presskam, Marcel Liedl spokojný. Dosiahol rovnaký čas, aký dosiahol na tomto okruhu ešte pred dodatočným zriadením bezpečnostnej spomaľovacej šikany tesne pred nadjazdom. Trochu ho však znepokojila správa, že po vjazde do uzatvorenej zóny si Ondreja povolali na pohovor komisári. Počas kvalifikácie údajne svojou jazdou obmedzil iného pretekára. Pohovor sa našťastie skončil len napomenutím. Ondrej si aj túto ďalšiu novú skúsenosť isto dobre zapísal do svojej krátkej športovej kariéry.

Po kvalifikácii na druhý odpoludňajší pretek Veľkej ceny SR sa rozbehol divácky lákavý šprintový pretek na 10 kôl, divízie D4 do a nad 2000 cm3. V najsilnejšej triede štartovali z prvého radu vozidlá Audi A4 DTM a skutočne sa bolo na čo pozerať. V rannom ako aj popoludňajšom šprinte napokon taktickou jazdou zvíťazil talentovaný Slovák Anton Kiaba pred Miroslavom Konôpkom na vozidle Saleen a tretím Michalom Matějovským na Audi A4 DTM. Tieto preteky sa mali konať už v sobotu popoludní, ale organizátori ich museli preložiť na nedeľu ráno, nakoľko ich v sobotu prerušili po nehode hokejistu Ľubomíra Višňovského na Ferrari. V popoludňajších šprintových pretekoch sa Kiabovi aj Matějovskému podarilo uniknúť Mirovi Konôpkovi, ktorý skončil tretí.

Popoludní, hneď po ukončení pretekov FIA GT 1 o svetový pohár sa konal aj druhý pretek Medzinárodných majstrovstiev SR vrámci Velkej ceny SR, ktorý v tieni veľkých pretekov tak trochu zanikol. Diváci už pomaly opúšťali svoje miesta na tribúnach. Pre celý tím AST Presskam a najmä pre Ondreja Feketeho bol však tento pretek veľmi dôležitý. Šancu získať titul majstra Slovenska nie je pre Ondreja nereálna. Aj preto jazdil druhý pretek na istotu. Do piateho kola sa držal na dobrej pozícii, ale v šiestom kole mu začala opäť zlyhávať technika. Zas sa mu povolil guľový čap riadenia na ľavom kolese a vozidlo sa stalo ťažko ovládateľné. O to viac si uvedomil rozhovor s vedúcim tímu, aby jazdil na istotu, a aby sa sa za každú cenu umiestnil na bodovateľnom mieste. Aj keď sa tento raz nepostavil na stupeň víťazov, za konečné 6. miesto získal ďalších 8 bodov. V kategórii "Junior" sa na stupeň víťazov v nedeľu postavil až dvakrát. Dopoludnia si prevzal pohár za druhé miesto v sobotňajšom preteku a odpoludnia si odniesol bronzový pohár za tretie miesto v nedeľňajšom preteku.

Podľa priebežných výsledkov seriálu Pretekov automobilov na okruhu (PAO) v kategórii D-4 2000 je Ondrej Fekete so 120 bodmi na prvom mieste MMSR 2012 s náskokom 20 bodov pred druhým Matejom Homolom a tretím Mariánom Rajnohom (97 bodov). V priebežnom poradí v kategórii "Junior" je tiež prvý so 176 bodmi pred Matejom Konôpkom so 175 bodmi.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Staršie články:
Z Autodromu v Moste si O. Fekete doniesol 4 poháre
O. Feketemu zlyhala technika automobilu, aj tak je tretí
O. Fekete zbieral poháre aj na maďarskom Hungaroringu
Testovacie jazdy Ondreja Feketeho
Ďalšie úspechy začínajúceho pretekára Ondreja Fekete
Objavil AutoSportTeam PRESSKAM nový talent?

  

[ Späť na motoršport | Zoznam sekcií ]