Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Clio - 4. generácia (10/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j. cvopa, 29.10.2012;

25.10.2012 sme využili príležitosť a zúčastnili sa predstavenia nového Clia 4. generácie v Bratislave. Ako obvykle akciu organizoval importér Renault Slovensko, s.r.o. a v jeho rámci PR manažérka Jana Rajcová. Situácia nadväzovala na celkovú marketingovú stratégiu značky a teda za pomoci silnočervených tónov interiéru sa brnkalo na city.

zväčšiť obrázok Šéf dizajnu Laurence van den Acker totiž sleduje novú filozofiu dizajnu, ktorá vychádza zo životných fáz človeka. Teda:

„láska –> objavovanie –> rodina –> práca –> hra –> múdrosť“.

Clio spadá pod kategóriu rodinných začiatkov, teda lásky (spolu s dizajnovým konceptom DeZir). Takže sme si mali možnosť prezrieť rodinné fotky viacerých novinárov a zažiť snahu o preväzovanie automobilu s citovou stránkou. Nuž tak sa pozrime, do čoho sa to vlastne máme zblázniť.

Samozrejme do 4. generácie modelu Clio. Ako Martin Horeličan (vedúci oddelenia marketingu) vravel, Clio je dlhšie, širšie, nižšie, má väčší rázvor a je ľahšie než predchodca. Prináša plavné krivky exteriéru, s výraznými zadnými blatníkmi a siluetou 3-dverového auta (vďaka zadným kľučkám po Alfa vzore). Prednej časti dominujú nové charakteristické krivky so znakom diamantu v stredobode pozornosti. Celková stavba Clia vychádza aj z poznatku, že množstvo kupujúcich presadá z vyššej triedy vozidiel do nižšej a vyhľadáva istý štandard a vymoženosti.

zväčšiť obrázok Konkrétnejšie. Clio ponúka od najnižšej výbavy Authentique silnú aktívnu bezpečnosť, 5 hviezd pre pasívnu bezpečnosť a v sérii prvky výbav z vyšších modelov ako Bluetooth s USB, bassreflex reproduktory v predných dverách, hill-holder, tempomat, variabilný posilovač riadenia, el. predné okná, el. ovládané a vyhrievané zrkadlá, LED denné svietenie...všetko od najnižšej výbavy v cene.

Vyššie výbavy pridávajú okrem iného stredovú konzolu s multimediálnymi funkciami (MEDIA NAV). Tá obsahuje 7“ (18 cm) dotykovú obrazovku s navigáciou a pripojením na internet, dokáže čítať text (anglický) a umožňuje hands-free telefonovanie. Neskôr pribudne aj R-LINK systém, ktorý pridáva zber dát z jazdy a ich vyhodnocovanie (akcelerácia, radenie, brzdenie na križovatkách...) a poskytuje rady pre ekonomickú jazdu. Ponúkne však aj možnosť objednať a zakúpiť si priamo cez konzolu dodatočné softvérové možnosti a pridáva komunitné funkcie napr. s výberom parkovacieho miesta (webové miesto, kam vodiči zadávajú rôzne údaje a zdieľajú ich s ostatnými vodičmi).

Do Clia sa dajú priplatiť aj dažďový a svetelný senzor, parkovacia kamera so zadnými parksenzormi a množstvo individualizačných prvkov ako farby palubnej dosky, sedadiel, výplní dverí, líšt a lemovaní interiéru, nálepky na karosérii, rôzne disky kolies, či nosiče na lyže a bicykle...

zväčšiť obrázok Nové veci sa dajú zaplatiť aj pod kapotu. Napr. úplne nový benzínový motor 0,9 TCE (66 kW). Má tri valce, malé turbodúchadlo, reťazový rozvod ozubenou reťazou, variabilné časovanie sacích ventilov, štart-stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a komb. spotrebu 4,5 litra/100 km. Pre vznetový motor ostáva len opcia 1,5 dCi, avšak okrem 55 kW pribudla verzia s 66 kW a optimalizovaným vstrekovaním, nízkotlakým EGR, štart-stop a rekuperačným systémom a extra zníženou spotrebou na 3,6 l/100 km. Ako základ ostáva benzín 1,2 16V, ktorý však doznal zlepšenia spotreby a zhoršenia dynamických vlastností. Zníženie spotreby umožnilo zmenšiť palivovú nádrž z 55 na 45 litrov.

Čo sa týka predaja, ten bude pre Clio realizovaný ozvláštneným spôsobom. Clio dostane u dílerov svoju vlastnú červenú zónu a auditovaní díleri s dostatočnou internetovou konektivitou budú zákazníkom ponúkať doplnky k autu cez iPad, pripojený na vyhradenú linku. Kto čaká na trojdverovú verziu, už na ňu čakať nemusí - nebude. Renault si všimol, že 95% predajov tvorila 5-dverová varianta. Aj preto je dizajn smerovaný k siluete troch dverí. Kombi však neskôr na trh príde a R.S. verzia tiež, ale s turbom a samozrejme 5-dverami.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o.

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]