Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Hyundai Motor Slovakia - bilancia 2012 a plány 2013   Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 12.02.2013;

Dňa 5. februára 2013 sa v bratislavskom hoteli Sheraton Eurovea konala tlačová konferencia importéra vozidiel Hyundai, spoločnosti Hyundai Motor Slovakia. A dôvodov bolo hneď niekoľko.

Úvod patril odchádzajúcemu prezidentovi Hyundai Motor Slovakia pánovi Sukwonovi Kimovi, ktorý stál pri zrode priameho zastúpenia Hyundai na Slovensku. Počas svojho 4,5 ročného pôsobenia úspešne doviedol značku z 12. pozície na trhu (2008) s 3,3% podielom na trhu na 4. miesto (2012) so 6,8% podielom s predanými 4.683 vozidlami v kategórii M1. V poslednom kvartáli roku 2012 dokonca Hyundai predbehol sesterskú automobilku Kia a dostal sa tak na vynikajúce 3. miesto. Za výborné výsledky sa poďakoval aj svojim kolegom a obchodným partnerom. Na záver predstavil nastupujúceho prezidenta pána Seung-Sik Nama, ktorému s kľudným svedomím odovzdal svoje „žezlo“ a slovo.

Pán Seung-Sik Nam je pri značke Hyundai už od roku 1993. Počas 20-tich rokoch pôsobenia pracoval na rôznych divíziách, pričom 4 roky pôsobil v Dubaji, kde bol zodpovedný za predaj v regióne Middle East & Africa. Posledných 10 rokov pracoval ako manažér procesov a systémov pre exportné trhy. Na ďalšie 4 roky sa Slovensko stane jeho druhým domovom a bude sa snažiť napriek ťažkej ekonomickej situácii pokračovať v rastúcom trende predovšetkým zvýšením kvality predajných aj popredajných služieb.

O výsledkoch predaja nás informoval generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia, pán Martin Saitz. Aj napriek pretrvávajúcej finančnej kríze si automobilka veľmi dobre počínala po celom svete. Za rok 2012 predala celosvetovo 4.392.000 vozidiel čo je 7,1% nárast oproti roku 2011. Keď toto číslo rozmeníme na drobné Čína zaznamenala nárast 11,8% (847.000 ks), Amerika 8,9% (703.000), Európa 10,2% (444.000), ostatné krajiny 7,4% (1.731.000). Pokles zaznamenala jedine Kórea -2,2% (667.000), ktorá napriek tomu stále dominantne vládne domáce trhu. Keď sa vrátime na náš kontinent, v minulom roku napriek poklesu dopytu po nových automobiloch 7,8% sa značke Hyundai darilo, keď zaznamenala nárast predaja o 10,2%. Zároveň Hyundai dosiahol rekordný podiel na trhu 3,5%.

Priestor dostal aj vedúci predaja p. Jaroslav Krajčír, ktorý sa venoval číslam o niečo podrobnejšie. Najväčší úspech na Slovensku za rok 2012 vo svojej triede dosiahol model i30, ktorý obsadil prvú priečku s počtom 2.101 predaných vozidiel pred sesterskou Kia c'eed s 1.865 ks a VW Golfom s 1.752 ks. Veľmi dobre si počínal v strednej triede model i40, ktorý obsadil 4. priečku s počtom predaných 311 ks za VW Passatom, Peugeotom 508 a Opel Insigniou. Predbehol však stálice ako Toyotu Avensis, Ford Mondeo, Mazdu 6, Citroen C5 či Renault Lagunu. Úspešne sa drží aj SUV model ix35, ktorý skončil rovnako na 4. mieste so 735 predanými vozidlami. Prvú priečku tradične obsadila populárna Kia Sportage s počtom 1636, za ním Nissan Qashqai 865 ks a Dacia Duster 826 ks. Mierny pokles zaznamenal model ix20, ktorý klesol z druhej na tretiu priečku oproti roku 2011. Prvenstvo v tejto triede má Škoda Roomster nasledovaná sesterskou Kia Venga. Model i20 sa umiestnil na 5. tej priečke vo svojej triede, kde s prevahou dominuje Škoda Fabia, nasleduje Kia Rio, VW Polo nový Renault Clio.

Toľko pohľad späť, poďme sa pozrieť čo nového nás čaká v tomto roku z dielne Hyundai. Už čoskoro pribudne do ponuky 3-dverová verzia modelu i30, ktorého cena štartuje na hranici 11.990 Eur (už so započítaným uvádzacím bonusom 1.500 Eur) so základnou motorizáciou 1.6 MPI a výbave Classic. SUV model Santa Fe doplní väčšia 7-miestna verzia Grand Santa Fe, ktorá nahradí model ix55. Na jar sa môžme tešiť na lifestylový Veloster Turbo so zmeneným kabátom a preplňovaným agregátom 1.6 T-GDI s výkonom 137 kW. A nakoniec športová lahôdka so zadným pohonom, nový Genesis Coupe facelift, ktorý dostal výkonnejšie motory 2.0 TCI (202 kW) a 3.8 V6 GDI (255 kW). Novinkou u Genesisu je aj moderná 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa bude ponúkať so silnejšou motorizáciou.


Úspechmi sa pochválilo aj marketingové oddelenie vedené Marcelou Divičanovou, ktoré nepodcenilo sociálne siete a na svojej facebookovej stránke mal Hyundai Slovensko k 4. februáru 54.5412 fanúšikov. Týmto výsledkom sa Hyundai zaradil na 2. miesto automobilových značiek a 4. najrýchlejšie rastúcu značku na facebooku.

Text: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík, Hyundai

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]