Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Captur (05/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 23.05.2013;

21. mája 2013 sme prijali pozvanie od importéra značky Renault na Slovensku, spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o. a nechali sa prefúkať vetrom priamo pod bratislavským internátom „Šturák“, len aby sme stáli pri uvedení najnovšieho crossoveru Renault na trh – modelu Captur.

zväčšiť obrázok Skríženie segmentov SUV, MPV a hatchback do jedného auta prináša v tomto crossoveri robustný vzhľad, väčšiu svetlú výšku (170 mm), vyšší posed, variabilitu vnútorného priestoru, množstvo odkladacích priestorov, kompaktné rozmery, jazdné vlastnosti menších hatchbackov a s tým spojenú výbornú manévrovateľnosť.

Dizajn

Laurens van den Acker, ktorý začal pracovať pre Renault v roku 2009, aby sa neskôr stal Senior Vice President pre Renault Corporate Design, sa pozrel na dizajnovú štruktúru Renaultu a vymyslel novú dizajnovú filozofiu. Tá sa odvíja od rôznych fáz života a predstavujú ju rôzne koncepty:

  1. Zamilovanie – tejto fáze zodpovedal nápaditý koncept DeZir, predstavený v r. 2010 v Paríži. Dvojsedadlové kupé s vyklápacími dverami a 148-koňovým elektromotorom uloženým v strede.

  2. Objavovanie – sem spadá koncept Captur, predstavený v r. 2011 v Ženeve, ktorý sa od predstavenej sériovej verzie zásadne líši. Zdieľa platformu Nissanu Juke a motor 1,6 dCi dostal dve turbodúchadlá (160 k, 360 Nm, 0-100 km/h za 8 s).

  3. Rodinakoncept R-Space, odhalený taktiež v r. 2011 v Ženeve poskytuje priestor na kolesách, rozmerovo podobný dnešnému Scénicu. Poháňal ho benzínový 3-valec 0,9 (108 k, 160 Nm).

  4. Práca – autosalón Frankfurt 2011, tam odhalili koncept Frendzy, zodpovedajúci pracovnej časti života. Rozmerovo sa podobá modelu Kangoo, z ktorého Z.E. verzie vychádza (60 k, elektromotor).

  5. Zábavakoncept Twizy predstavený v r. 2009 na Frankfurt Motor Show. Momentálne sa predáva na zahraničných trhoch, kde je klasifikovaný ako ťažká (17 k, 80 km/h) alebo ľahká štvorkolka (5 k, 45 km/h) poháňaná elektromotorom s LiIon batériami (6,1 kWh). Tie sú na prenájom vrátane ich záruky a asistenčných služieb. V roku 2012 potešil 9020 kupcov na trhoch, kde štát poskytuje benefity (mimo SR).

  6. Múdrosť – na túto fázu zatiaľ žiadny koncept predstavený nebol.


Captur

zväčšiť obrázok Ďalší člen novej identity značky, hneď po novom Cliu a jeho variantách, sa prezentuje obrovským čelným logom. Pôsobí na pohľad robustne a so svojimi prelismi hrá svalnatú hru. No nielen to. Hrať sa môžu aj zákazníci, ktorým dal Renault na výber z početnej škály individualizačných prvkov. Napr.: dvojfarebná karoséria (preddefinované voľby), polepy strechy (Captur), kapoty (Map), strechy a dverí (Cross), rôznofarebné zliatinové disky kolies, palubné dosky a interiérové dekorácie (volant, stredová konzola, ...). Na praktickú stránku mysleli dizajnéri cez rozzipsovateľné a vymeniteľné poťahy sedadiel (patentovaný prístup), čo sa môže hodiť pri potrebe poťahy vyprať (na 30°C), alebo vymeniť ich pri predaji alebo osviežení vnútra.

Variabitila blízka MPV vozidlám spolu s komfortom cestovania sa prejavuje jednak rozmermi (dĺžka vyše 4,1 m a rázvor vyše 2,6 m), jednak modularitou. Zadná lavica sa dá posúvať v rozsahu 16 cm, čo dáva v najkrajnejšej polohe miesto pre kolená ako v modeli Laguna. S tým súvisí variabilita batožinového priestoru (377 – 455 litrov v závislosti od polohy sedadla), ktorý má dvojité dno, takže v hornej polohe dna sa po sklopení operadiel vytvorí rovná plocha. Dno však možno ukotviť aj pod uhlom 45°, čím sa predelí na dve dobre prístupné sekcie. Tým odpadá potreba sieťok.

Z technologickej stránky je najpodstatnejším prínosom systém R-Link. To je vlastne do palubnej dosky napevno zabudovaný tablet (spolupráca s LG), ktorým sa dá:

  • Počúvať rádio či svoju hudbu
  • Telefonovať
  • Kontrolovať kvalitu okolitého vzduchu
  • Sledovať svoje Eco skóre z jazdy
  • Prezerať priemernú a celkovú spotrebu, priemernú rýchlosť, vzdialenosť bez spotreby
  • Nechať si poradiť ohľadne zlepšenia jazdy (predvídavosť pri radení, zrýchľovaní, brzdení,...)
  • Navigovať sa na zadanú destináciu
  • Pripojiť sa na obchod s aplikáciami a stiahnuť si ich
  • Kontrolovať svoje e-maily
  • Oznámiť niečo cez R-Link Tweet
  • Zavolať Renault Assistance
  • Informovať sa o predpovedi počasia
  • Pozerať (za kľudu) alebo počúvať (za jazdy) cez funkciu text-to-speech správy z francetvinfo (platí len pre niektoré R-Linky a zrejme len pre Francúzsky trh)
  • Nastaviť si jeden z množstva jazykov
  • Používať displej pre účely cúvacej kamery
  • Pozerať na veľké ručičkové hodiny po vypnutí zariadenia.

zväčšiť obrázok Ako sa systém pripája na internet importér neprezradil, odhalil len to, že sa pripája na Renaultom kontrolovanú lokalitu. Prezradil však, že systém pracuje pod OS Android od Google.

Vymoženosť kontroly kvality vzduchu presakuje dolu z vyšších tried vozidiel. Čo sa kvality vzduchu týka, kontroluje sa toxicita, pričom importér potvrdil sledovanie týchto zlúčením: CO, NO, NOx, benzén, toluén, etylbenzén a xylén. Na základe zistení zmeny vodivosti v dôsledku povrchovej absorpcie uvedených látok sa otvára, či zatvára vnútorná cirkulácia vzduchu.

Ohľadne veľmi silnej bezpečnostnej výbavy a 5 hviezdových crash testov sa nemá význam ani zmieňovať, tu je Renault veľmi silný. Čo však z techniky zaujalo sú motorizácie.

Motory

Pohon zaisťujú výlučne preplňované motory a to dva benzínové a jeden vznetový. Základná voľba padá na 0.9 TCe (66 kW, 90 k). Tento motor s nepriamym vstrekovaním má zaradenú štart-stop funkciu, rekuperáciu brzdnej energie (intenzívne dobíjanie akumulátora pri brzdení) a ECO funkciu. Tá má ušetriť do 10% paliva optimalizáciu výkonu, zahriatia motora (vrátane aktívnych klapiek pred chladičom) a spotrieb palubných spotrebičov. Produkuje 135 Nm, 113 g CO2/km a spotrebuje priemerne 4,9 l/100 km (podľa nášho testu nového Clia tento údaj treba brať vážne). Dodáva sa len s 5° manuálnou prevodovkou.

zväčšiť obrázok Ďalším benzínovým motorm je 1.2 TCe. Ide o preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním a dvojitým časovaním ventilov, ktorý podáva výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 190 Nm. Spotrebovo vychádza na 5,4 l/100 km a kombinuje sa len s robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou EDC (6°).

Posledným z ponuky je vznetový 4-valec 1.5 dCi o výkone 66 kW, krútiacom momente 220 Nm. Disponuje start-stop funkciou a pripája sa zatiaľ výlučne k manuálnej 5° prevodovke. Spotrebuje priemerne 3,6 l/100 km.

Výroba, záruky, služby

Výroba prebieha v španielskom meste Valladolid, v závode s certifikáciou ISO 14001. Záruka na vyrobené vozidlá je podľa nového Renault štandardu 5 rokov / 100.000 km s tým, že do júla je možné získať jeden z dvoch benefitov: tankovaciu kartu s 555,- eurami, alebo predpísané servisné prehliadky na 5 rokov zdarma.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia zo dňa 21.5.2013
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]